Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار لرستان درگذشت ۹ نفر از کوهنوردان مشهدی و لرستانی در جریان سقوط بهمن در ارتفاعات ۲۲۰۰ متری دره دایی اشترانکوه را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازخرم آباد، سید موسی خادمی  استاندار لرستان درگذشت 9 نفر از کوهنوردان مشهدی و لرستانی در جریان سقوط بهمن در ارتفاعات 2200 متری دره دایی اشترانکوه را تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پیام استاندار لرستان آمده است: درگذشت جمعی از کوهنوردان خراسانی و لرستانی در جریان سقوط بهمن در ارتفاعات اشترانکوه سبب تاسف و اندوه فراوان شد.

استاندار لرستان در پیام خود بیان کرد: از اولین ساعات وقوع این حادثه ناگوار، شورای عالی مدیریت بحران استان لرستان با بکار گیری تمامی امکانات تیم‌های کوهنوردی، هلال احمر، اورژانس 115 و هیات‌های کوهنوردی و تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز و بکار گیری دو فروند بالگرد، عملیات امداد و نجات آسیب دیدگان را شروع نمودند و خوشبختانه توانستتد جان 6 نفر از کوهنوردان را نجات داده  و بعد از مشخص شدن محل سقوط بهمن، عملیات جستجوی مفقودان را آغاز نمایند که در شرایط بسیار سخت منطقه و در شیب تند دره و سرمای شدید، در کمترین زمان ممکن، اجساد  8 نفر از جانباختگان این حادثه غم بار را پیدا و به زادگاهشان انتقال دادند و تلاش برای یافتن یکی دیگر از مفقودان عزیز  این حادثه همچنان ادامه دارد.

خادمی گفته است: لازم است از تمامی کسانی که در طول  48 ساعت گذشته  بصورت شبانه روزی، خطر را به جان و دل پذیرفتند و بخاطر تسلی خاطر خانواده‌های داغدار این عزیزان از هیچ کوششی فرو گزار نبودند کمال تشکر را داشته و برای آمرزش روح ورزشکاران کوهنورد جان باخته در این حادثه، از درگاه ایزد منان آمرزش و رحمت واسعه الهی و برای خانواده‌های مصیبت دیده این عزیزان، صبر جزیل و تحمل این مصیبت جانکاه را  خواهان باشم.

استاندار لرستان در پیام خود عنوان کرد: خداوند روح همه کوهنوردان جان باخته را قرین و رحمت و شادی نماید.

به گزارش تسنیم، تیم کوهنوردی 14 نفره از مشهد به همراه یک کوهنورد از الیگودرز 5 روز قبل برای صعود به قلعه اشترانکوه لرستان عازم منطقه شدند که در مسیر صعود به قلعه براثر ریزش بهمن دچار حادثه شدند که 8 کوهنورد مشهدی و یک کوهنورد از الیگودرز استان لرستان جان خود را از دست دادند که تاکنون جسد 8 کوهنورد پیداشده و یک کوهنورد دیگر مفقود است.

انتهای پیام/

R41450/P1377/S6,72/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۱۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن یک نفر در اثر سقوط از ارتفاعات جنگل ابر

ایسنا/سمنان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان از سقوط و جان باختن یک نفر در ارتفاعات جنگل ابر منطقه خبر داد.

حسین درخشان ۱۵ اردیبهشت‌ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: این فرد در ارتفاعات جنگل ابر در شهرستان شاهرود دچار حادثه شده بود.

وی ادامه داد: پس از اعلام سقوط یک نفر در ارتفاعات جنگل ابر واقع در سرتخت دوم منطقه قلعه چه شهرستان شاهرود به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان، عملیات امداد و نجات آغاز شد.

مدیرعامل هلال احمر استان با بیان اینکه گزارش حادثه توسط کوهنوردان منطقه به هلال احمر اعلام شد تصریح کرد: به محض اطلاع از حادثه، بلافاصله با اعزام یک تیم تخصصی از پایگاه امداد و نجات کوهستان جنگل ابر. عملیات جست‌وجو و امداد و نجات از ساعت ۱۸:۴۰ روز جمعه شروع شد.

وی با تجلیل از تلاش امدادگران عنوان کرد: تلاش شبانه نجاتگران برای یافتن فرد سقوط کرده بیش از هشت ساعت در دره‌های جنگل ابر ادامه داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان سمنان گفت: سرانجام پیکر بی‌جان حادثه دیده پس از ساعت‌ها تلاش نجاتگران پیدا و عملیات در ساعت سه و ۱۲ دقیقه شنبه ۱۵ اردیبهشت به پایان رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جان باختن یک نفر در اثر سقوط از ارتفاعات جنگل ابر
  • کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن نجات یافتند
  • جان باختن یک کارگر معدن در استان کرمان
  • نجات جوان کوهنورد با کمک آتش نشانی وامداد کوهستان
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی
  • جان باختن یک نفر در حادثه آتش سوزی منزل مسکونی درگرگان
  • جان باختن یک نفر در حادثه آتش سوزی منزل مسکونی در گرگان
  • جان باختن یک نفر در حادثه آتش‌سوزی منزل مسکونی در شهرک شهریار گرگان
  • جان باختن یک نفر در حادثه آتش سوزی منزل مسکونی در شهرک شهریار گرگان
  • بهار در اشترانکوه لرستان+فیلم