Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ در شهرستان بروجرد از ۱۳ کمپ موجود، تنها ۳ کمپ مجوز دارند و مابقی بدون مجوز و غیر قانونی با نام کمپ فعال بوده و گاهی خدماتی را به معتادان ارائه می‌دهند که کاملا غیر کارشناسی بوده و در ترک اعتیاد اثری ندارد.

 "احمد گودرزیان" معاون فرماندار بروجرد گفت: در حال حاضر ۱۰ کمپ غیر مجاز در بروجرد وجود دارد که این مراکز یکی پس از دیگری در حال پلمپ هستند و اجازه داده نمی‌شود که این کمپ‌ها فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی در ادامه افزود : هفته گذشته ۷۰ معتاد جمع آوری و به این کمپ‌های مجاز انتقال داده شد تا تحت درمان قرار بگیرند و در تلاش هستیم تا تجهیزات و امکانات کمپ‌ها افزایش یابد تا بهتر بتوانند خدمات را ارائه دهند و افراد از این بلای خانمان سوز رها شوند.

 گودرزیان اظهار داشت: با توجه به این که در بروجرد تنها یک کمپ ترک اعتیاد بانوان وجود دارد، اما این کمپ با مشکلاتی همراه است که در تامین مایحتاج اولیه و برخی از نیاز‌ها به این کمپ کمک‌هایی صورت گرفته تا بتواند همچنان فعالیت داشته باشد.

  "کرم رضا پیردایه" رئیس بهزیستی بروجرد کمبود کمپ‌های ترک اعتیاد را یکی از مشکلات برشمرد و افزود: در حال حاضر تنها ۳ کمپ مجوز دار در بروجرد وجود دارد که یک کمپ مختص بانوان و ۲ کمپ برای آقایان فعالیت دارند، اما این تعداد کمپ جوابگوی نیاز نیست.

 وی افزود: دوره‌ای که در کمپ برای معتادان در نظر گرفته شده یک ماهه است و بعد از این دوره افرادی که تمایل داشته باشند می‌توانند به مرکز TC مراجعه کنند و حدود چهار ماه تحت درمان باشند که در این مدت افرادی که به این مرکز مراجعه کرده اند خروجی خوبی داشته و حدود ۷۰ درصد موفقیت آمیز بوده است.

 پیردایه گفت: سه کمپ دیگر برای بروجرد نیاز است تا با امکانات و تجهیزات و با استفاده از نیرو‌های پزشک، مشاور و مددکار بتوانند در جهت ترک اعتیاد تلاش کنند.

 به گفته وی کمپ‌های ترک اعتیاد مجوز دار تحت پوشش بهزیستی فعالیت دارند و بازرسی‌های منظم از آن‌ها صورت می‌گیرد و پلمپ کامل همه مراکز ترک اعتیاد غیر مجاز در دستور کار قرار گرفته است.

 رئیس بهزیستی بروجرد با اشاره به امکانات کمپ‌های ترک اعتیاد گفت: کمپ‌های مجاز امکانات و تجهیزات مورد نیاز را برای افراد معتاد و ترک اعتیاد دارند، اما نیاز است توجه بیشتری به کمپ‌ها صورت گیرد.

انتهای پیام/د

پلمپ ۱۰ کمپ غیر مجاز ترک اعتیاد در بروجرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۳۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات عشایر ضروری است

ایسنا/لرستان معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: رفع مشکلات قشر عشایر ضروری است.

مسلم مرادی امروز، یازدهم اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای عشایری که در منطقه عشایری کولیدر بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: سعی بر این است تا بخشی از مشکلات عشایر زحمت‌کش را که بخش عمده تولید را بر عهده دارند، حل شوند.

وی خاطرنشان کرد: عشایر مستقر در منطقه عشایری کولیدر مشکلاتی در حوزه آب، راه و مخابرات دارند که در جلسه امروز مطرح شد تا پیگیری‌های لازم برای حل بخشی از آنها صورت گیرد.

فرماندار بروجرد اضافه کرد: معرفی جاذبه های گردشگری و توسعه صنایع دستی در جامعه عشایری در جلسه امروز با حضور مدیران کل امور عشایر لرستان و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح شد و تسهیلاتی در این زمینه در نظر گرفته شده است که به عشایر داوطلب فعال در این حوزه پرداخت خواهد شد.

مرادی بیان کرد: تیم‌های پزشکی، پیراپزشکی و دامپزشکی در این منطقه عشایری همزمان با جلسه شورای عشایری حضور دارند تا خدمات مورد نیاز عشایر ارائه دهند.

وی تصریح کرد: عشایر قشری تولیدکننده هستند که رفع مشکلات آن‌ها ضروری است و تداوم فروش دام در بین عشایر، به‌مرور منجر به بیکار شدن و مهاجرت آن‌ها به حاشیه شهرها می‌شود.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی در عرصه منابع طبیعی در مناطق عشایر وجود دارد که باید در حفظ و بهره‌گیری مناسب از آن بیش از گذشته کوشا باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زنجیره تولید دارو در البرز باید توسعه یابد
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • دامپروری یکی از مزیت‌های لرستان محسوب می‌شود
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند
  • مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت