Web Analytics Made Easy - Statcounter

پارلمان اردن لحظاتی پیش به اتفاق آراء با بازبینی در توافقات با رژیم صهیونیستی موافقت کرد.به گزارش بلاغ، پارلمان اردن در جلسه امروز خود به اتفاق آراء با طرح بازبینی در توافق‌ها با رژیم صهیونیستی موافقت کرد.

پارلمان اردن لحظاتی پیش به اتفاق آراء با بازبینی در توافقات با رژیم صهیونیستی موافقت کرد.

به نوشته روزنامه الغد، پارلمان اردن عصر امروز (یکشنبه) در مورد اقدام اخیر دولت آمریکا در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی تشکیل جلسه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان اردنی در این جلسه با طرح بازبینی در همه‌ توافقاتی را که بین أمان و تل‌آویو منعقد شده است، با اکثریت آراء به تصویت برساند.

از جمله توافق‌هایی که اردن با فلسطین اشغالی امضا کرده است، توافق صلح اردن و اسرائیل موسوم به توافق «وادی عربه» سال 1994 است.

افزون بر این، 44 تن از نمایندگان پارلمان اردن از دولت خواستند خیابان‌های اطراف سفارت اسرائیل و آمریکا را به قدس و فلسطین تغییر دهد.

پیشتر و به فاصله یک روز از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در مورد قدس، تعدادی از نمایندگان پارلمان اردن در برابر سفارت آمریکا در شهر أمان، پایتخت اردن تحصن و اعتراض کردند.

ترامپ چهارشنبه هفته گذشته (15 آذر) در سخنرانی خود ضمن اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، با انتقال سفارت آمریکا به این شهر موافقت و دستور اجرایی آن را امضا کرد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۲۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: برای رسیدن به توافق به قاهره می‌رویم

جنیس حماس اعلام کرد هیأت فلسطینی روز شنبه با «نیت مثبت» و به‌منظور حصول توافق درباره آتش‌بس و تبادل اسرا راهی مصر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، همزمان با برگزاری مذاکرات غیرمستقیم درباره آتش‌بس و همچنین تبادل اسرا میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، حماس روز جمعه اعلام کرد هیأت این جنبش با هدف حصول توافق راهی قاهره خواهد شد.

این در حالی است که یک مقام آمریکایی به رویترز گفته ایالات متحده معتقد است در گفت‌وگوهای قاهره بر سر آتش‌بس و تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی پیشرفت‌هایی حاصل شده اما «منتظر خبرهای بیشتری هستیم».

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز «ویلیام برنز» مدیر سیا را روانه مصر کرده تا در مذاکرات آتش‌بس شرکت کند.

حماس در بیانیه‌ای درباره مذاکرات اعلام کرده است: «در پرتو تماس‌ها با برادران میانجی در قصر و مصر، هیأت حماس روز شنبه و برای تکمیل گفت‌وگوها راهی قاهره می‌شود».

در ادامه بیانیه حماس آمده است: «ما بر نیت مثبت که رهبری جنبش پس از بررسی پیشنهاد اخیر آتش‌بس به آن پاسخ داده است، تاکید می‌کنیم. ما با همین نیت و برای رسیدن به توافق به قاهره می‌رویم».

مقاومت فلسطین همچنین تاکید کرده است: «مصمم هستیم تا به توافقی برسیم که مطالبات مردم ما برای توقف تجاوزات، عقب‌نشینی اشغالگران، بازگشت آوارگان، آغاز بازسازی و تبادل اسرا را تامین کند». 

برگزاری این مذاکرات در حالی است که کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به‌شدت از طرف خانواده‌های اسرای اسرائیلی برار حضول توافق تحت فشار قرار گرفته است.

مقاومت فلسطین نیز بارها اعلام کرده بدون تحقق شروط خود، به توافق رضایت نخواهد داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حماس: برای رسیدن به توافق به قاهره می‌رویم
  •  دولت بایدن و عربستان در آستانه یک توافق امنیتی
  • عربستان و آمریکا به توافق نزدیک شدند؟
  • جزئیات جدید توافق سه مرحله ای حماس و اسرائیل منتشر شد
  • گزارش المیادین از جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی
  • نتانیاهو: با هیچ توافقی برای پایان جنگ غزه موافقت نخواهیم کرد
  • لاپید: نتانیاهو هیچ بهانه‌ای برای رد توافق تبادل اسرا ندارد
  • وزیر خارجه فرانسه به قاهره می‌رود 
  • نتانیاهو یکی از بدترین قاتلان تاریخ است/ رسانه‌های غربی منافق‌اند
  • منبع فلسطینی: اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کرد