Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-27@02:04:13 GMT

رونمایی از طرح جامع سوم مشهد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۹۲۴۲۱

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این مراسم گفت: طرح جامع مقدمه عدل است ولی اکتفا کردن به طرح جامع شهرها را شبیه یکدیگر کرده است و شهرها به نوعی شبیه هیچ جا شده اند.

سید محمد بهشتی افزود: اکتفا کردن به طرحهای جامع و تفضیلی به منزله ایجاد شهرهای بی هویت است و اکتفا کردن به آن بزرگترین تهدید هویتی شهرها می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شهرها به جای توجه به ترافیک، فاضلاب و غیره 'زندگی' باید موضوع مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: از سال 1345 در شهرها شاهد وجود طرحهای جامع بوده ایم. طرحهای جامع و تفصیلی شرط لازم برای یک شهر خوب است اما شرط کافی نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: فرآیند تدوین طرحهای جامع و تفصیلی کند است اما داشتن طرح تفصیلی و جامع با نقایصی، بهتر از نداشتن آنها است.

محمدرضا حیدری افزود: کلانشهر مشهد در دهه گذشته به دلیل نداشتن طرح جامع دچار آسیب جدی شد که برخی از آنها نظیر توسعه نامتوازن و منظر و سیمای نامناسب شهری جبران ناپذیر است.

وی ادامه داد: طرح جامع موجود دارای نواقصی است لذا طرحهای تفصیلی باید این نواقص را پوشش دهند. به نقاط قوت و ضعف طرح اشراف داریم و طرح جامع مشهد در کمیسیونهای مختلف شورای پنجم مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس شورای شهر مشهد بر توجه به حوزه های هویتی شهر مشهد با محوریت حرم مطهر امام رضا(ع) و مفاخر فرهنگی این شهر تاکید و بیان کرد: حقوق مردم در طرح جامع جدید باید مورد توجه باشد.

طرح جامع سوم مشهد سال 1395 تصویب شد. جمعیت مشهد در طرح جامع سوم برای سال 1405 تعداد 3 میلیون و 856 هزار نفر در مساحت 30 هزار و 542 هکتار دیده شده است. در این طرح برآورد جمعیت زائر در افق طرح برای سال 1405 نیز به 26 میلیون نفر با میانگین زمان حضور پنج روز خواهد رسید. این طرح حدود 2 سال است که به شهرداری مشهد ابلاغ شده ولی به دلایل مختلف رونمایی آن تا امروز به تاخیر افتاده بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۲۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۲۰۷ میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ، علیرضا ابوالحسنی گفت:با کاهش سرعت سیلاب‌ها این امکان داده شده که آب ذخیره شده و سفره‌های آب زیرزمینی ما تغذیه شود و خسارتی در پایین‌دست سازه‌های آبخیزداری شمال کرمان نداشتیم.

وی با اشاره به وجود 10.6 میلیون هکتار حوزه‌های آبخیز در شمال استان کرمان، اظهار داشت: از این میزان 2.7 میلیون هکتار آن دارای مطالعات تفصیلی و اجرایی است و در حوزه‌هایی که مطالعه تفصیلی داشته باشیم امکان اجرای طرح‌های آبخیزداری وجود دارد.

وی بیان کرد: در سنوات گذشته 8 هزار سازه آبخیز در نزدیک به 1.8 میلیون هکتار حوزه آبخیز شمال استان کرمان که دارای مطالعات تفصیلی بودند، احداث شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان با اشاره به اینکه در بارندگی‌های هفته گذشته در استان نزدیک به 207 میلیون مترمکعب از روان‌آب‌ها و سیلاب‌ها مدیریت شده است، ادامه داد: با کاهش سرعت سیلاب‌ها این امکان داده شده که آب ذخیره شده و سفره‌های آب زیرزمینی ما تغذیه شود.

وی با بیان اینکه در کنار مدیریت سیلاب‌ها، نزدیک به 90 میلیون تن کنترل فرسایش خاک را داشتیم، گفت: با این اقدامات مانع از دسترس خارج شدن خاک و خسارت به مناطق پایین دست شدیم و بارندگی‌های اخیر در شمال استان کرمان خسارت و مشکلی در پایین‌دست سازه‌های آبخیزداری مشاهده نکردیم.

دیگر خبرها

  • اجرای طرحهای تحولی مقدمه جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • تأکید شهرداری بوکان بر استمرار طرحهای عمرانی و توسعه فضای سبز نالشکینه
  • تاکید شهرداری بوکان بر استمرار طرحهای عمرانی و توسعه فضای سبز نالشکینه
  • رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد
  • تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • تصویب طرح تفصیلی شهر اردبیل
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل به تصویب رسید
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل تصویب شد
  • تزریق ۲۰۷ میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی