Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@11:50:19 GMT

تسریع در ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی آبیک ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۹۳۱۸۶

تسریع در ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی آبیک ضروری است

قزوین- استاندار قزوین گفت: با توجه به نیاز مردم و موقعیت آبیک باید هرچه سریعتر بیمارستان ۶۴ تختخوابی این شهرستان تکمیل و تجهیز شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در جلسه با سرپرست فرمانداری آبیک و جمعی از دست اندرکاران ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی این شهر افزود: این بیمارستان مصوبه وزارت بهداشت را از سالها قبل برای احداث دارد و باید بدون هیچ نگرانی در تجهیز و بهره برداری از آن اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: در سال های گذشته برای ساخت این بیمارستان در شهرستان آبیک اقدام شد و بدون رعایت استانداردهای لازم این طرح را نیمه کاره گذاشتند.

استاندار قزوین گفت: ما متعهد هستیم این بیمارستان را تکمیل کرده و به بهره برداری برسانیم و انتظار داریم افراد خیر در این طرح بدون هیچ نگرانی و دغدغه ای اقدام کنند.

وی بیان کرد: بایدهرچه سریع تر استاندارد و نقشه لازم برای شروع پروژه تهیه شود و می توان با بهره گیری از ظرفیت خیرین دیگر برای تکمیل آن اقدام کرد.

منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در این نشست گفت: سال ها قبل ساختمانی به نام بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهدا در آبیک افتتاح شد ولی چون استانداردها، تجهیزات، امکانات و فضای لازم را نداشت از ادامه کار آن جلوگیری شد.

مهرام افزود: به دلیل توقع ایجاد شده در مردم برای ایجاد امکانات و تجهیزات لازم در این بیمارستان اقدام کردیم و با یکی از خیرین برای راه اندازی و تجهیز بخش های الحاقی به عنوان بیمارستان ۶۴ تختخوابی آبیک وارد کار شده ایم.

وی تصریح کرد: در صورت احداث بخشهای الحاقی این بیمارستان، دانشگاه علوم پزشکی قزوین تجهیز آن را تعهد می کند تا هرچه سریعتر شاهد بهره برداری از این بیمارستان باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآورشد: در فاز اول برای احداث بخش های الحاقی این بیمارستان با ۶۴ تخت در ۲هزار مترمربع زیربنا با بخش خصوصی و خیرین توافق کرده ایم و تامین هزینه تجهیز و تامین نیروی انسانی این بیمارستان را پذیرفته ایم.

وی ادامه داد: تمامی استاندارد های ساخت بیمارستان در این طرح باید رعایت شود درغیر این صورت وزارت بهداشت آن را تایید نخواهد کرد.

مهرام گفت: نمی خواهیم فضای اضافی در این طرح احداث شود، چون نگهداری آن دشوار است و تنها رعایت استانداردهای حداقلی براساس بیمارستان ۶۴ تختخوابی مورد توجه است اما می توان در آینده برای توسعه این بیمارستان و انتقال برخی از بخش های آن اقدام کرد.

مرحوم حسن سمائیان از خیرین آبیک بسیار تمایل داشت تا بیمارستانی را در این شهرستان احداث کند که به دلایلی موفق به این کار نشد اما همسر و پسر این مرحوم برای اینکه به وصیت شفاهی وی عمل کنند، پیگیر احداث پروژه الحاقی در بیمارستان دولتی ۳۲ تخت‌خوابی شهدای آبیک شدند.

۴۰۰ مترمربع زمین برای احداث پروژه الحاقی به وراث مرحوم سمائیان اختصاص داده می‌شود که در چهار طبقه با ۱۶۰۰ مترمربع این بیمارستان را احداث کنند.

خیر تعهد کرده بود با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار در مدت ۱۸ ماه این بیمارستان را احداث کند و تحویل دهد به شرطی که تجهیز و نیروی انسانی همزمان با تکمیل پروژه صورت گیرد و شهرداری نیز مجوز و پروانه ساخت و نقشه توسط دانشگاه علوم پزشکی استان قزوینتهیه شود که طی چند سال در این زمینه پیشرفتی صورت نگرفته است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۳۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ متر شبکه‌گذاری در آبیک

جعفر زارع اینانلو رئیس اداره گاز شهرستان آبیک گفت: با بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ متر شبکه‌گذاری که سال گذشته در شهرستان آبیک صورت گرفت، ۱۰۳۴ مورد اشتراک جدید نیز پذیرش شد.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی تعمیرات شبکه و تعمیرات ابزار دقیق به‌صورت عملی در این شهرستان، گفت: سال گذشته ۳ هزار و ۷۲۱ مورد اتصال مفصلی و ۹۴۳ مورد کوپلینگ نصب شده است.

زارع اینانلو با بیان اینکه سال گذشته از شیرآلات و اتصالات ۱۲۵ ایستگاه تقلیل فشار رفع نشتی شده است، ادامه داد: سال گذشته ۵۵ مورد از شیر‌های مفقود و مدفون شده، نمایان‌سازی و تعداد ۶۳ مورد علمک ناایمن نیز از سطح شهرستان جمع‌آوری شد.

وی گفت: همچنین ۲۵۹ مورد علمک پلی‌اتیلن و فولادی نیز در سطح شهرستان نصب شد.

رئیس اداره گاز شهرستان آبیک بیان کرد: آبیک حدود ۱۳۰۰ کیلومتر مساحت، ۲ بخش، ۵ دهستان، ۵۶ دهیاری فعال و ۱۲۶ آبادی دارد و هم و غم ما ارائه خدمات شایسته به همه این نقاط است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • زیرساخت های بیمارستان اعصاب و روان امام رضا(ع) کرمان ایجاد می شود
  • کمالشهر صاحب بیمارستان جدید می‌شود
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • ساخت آموزشگاه ۶ کلاسه سعدی در بندرخمیر
  • تاکید استاندار بر کمک دولت به تسریع در تکمیل طرح‌های راهبردی گلستان
  • اجرای بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ متر شبکه‌گذاری در آبیک
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • انتظار ۵ ساله مردم شهر جدید سهند برای احداث بیمارستانی مجهز
  • کمربندی نسیم شمال بدون قطع یک‌ درخت احداث شد
  • احداث باغ در پایاب چاه‌های قزوین، ممنوع