Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اکبر پوراحمد‌نژاد در واکنش به انتشار خبر فروش «هویج‌های آمریکایی‌» در فروشگاه شهروند که روز شنبه منتشر شده بود، اظهار کرد: همکاران ما به محض انتشار این گزارش سریعاً وارد عمل شدند و 4 تیم عملیاتی ما به فروشگاه‌های شهروند اعزام شدند تا با عرضه این محصولات برخورد کنند و براساس روال قانونی برخورد لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی متاسفانه به دنبال حضور تیم‌های ما در فروشگاه‌های شهروند متوجه شدیم که این فروشگاه‌ها از محصولاتی که در گزارش خبری منتشر شده از آنها یاد شده بود و تصویر آنها نیز منتشر شده بود پاکسازی شده است.

خبرگزاری تسنیم: دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران از ورود ستاد مبارزه با قاچاق کالا به موضوع عرضه هویج‌های جنجالی آمریکایی در فروشگاه‌های شهروند خبر داد.
علی‌اکبر پوراحمد‌نژاد در واکنش به انتشار خبر فروش «هویج‌های آمریکایی‌» در فروشگاه شهروند که روز شنبه منتشر شده بود، اظهار کرد: همکاران ما به محض انتشار این گزارش سریعاً وارد عمل شدند و 4 تیم عملیاتی ما به فروشگاه‌های شهروند اعزام شدند تا با عرضه این محصولات برخورد کنند و براساس روال قانونی برخورد لازم را انجام دهند. ولی متاسفانه به دنبال حضور تیم‌های ما در فروشگاه‌های شهروند متوجه شدیم که این فروشگاه‌ها از محصولاتی که در گزارش خبری منتشر شده از آنها یاد شده بود و تصویر آنها نیز منتشر شده بود پاکسازی شده است.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران افزود: پیش از این نیز ما گزارشاتی مبنی بر تخلف در عرضه محصولات و کالاهای این چنینی در فروشگاه‌های شهروند داشتیم و در یکی از موارد مشابه با اسباب‌بازی‌هایی مواجه شدیم که دارای نمادهای شیطان‌پرستی بودند که به محض مواجهه با این موارد اقدامات قانونی لازم انجام گرفت.
وی ادامه داد: همچنین به دنبال گزارش دیگری با عرضه میوه‌های خاص در این فروشگاه‌ها برخورد کردیم.
پور‌احمدنژاد خاطر نشان کرد: صبح امروز نیز ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نامه‌ای خواستار بررسی این موضوع شده بود.
به گزارش تسنیم پس از انتشار خبر عرضه هویج‌های آمریکایی با قیمت 90 هزار تومان در فروشگاه شهروند بیهقی در روز شنبه، شرکت شهروند در جوابیه‌ای در واکنش به این گزارش از قانونی بودن عرضه این محصول خبر داده بود و در توضیحات تکمیلی تاکید کرده بود که هویج‌های جنجالی تولید داخل بوده ولی بررسی‌های بیشتر نشان داد که این هویج‌ها تولید شرکت مزارع «گریم‌وی» در ایالت کالیفورنیای آمریکاست.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۳۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمی و سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با بیان اینکه سیگارهای الکترونیک جزو موارد قاچاق به حساب می‌آیند، اظهار کرد: تقاضاهایی برای اجازه فعالیت در زمینه عرضه و رسمیت بخشیدن به این سیگارها انجام شده اما وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز برای تولید، فروش و عرضه این سیگارها نمی‌رود.

بهزاد ولی‌زاده با بیان اینکه در ارتباط با مضرات مصرف سیگارهای الکترونیک اطلاع‌رسانی کرده‌ایم، اظهار کرد: سیگارهای الکترونیک جزو کالاهای قاچاق محسوب می‌شوند و تمام آنها از مسیرهای غیررسمی وارد کشور می‌شوند.

وی با بیان اینکه جلسه‌ای با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار کرده‌ایم، افزود: موضوع خطرات سیگارهای الکترونیک، قوانین ممنوعیت فروش و وجود این محصولات در بازار غیررسمی کشور در این جلسه مطرح و مقرر شد ستاد برنامه‌ریزی لازم را برای برخورد با این کالای قاچاق با همکاری ارگان‌های ذی‌ربط انجام دهد.

ولی‌زاده درباره برخورد با متخلفان عرضه محصولات دخانی نوپدید گفت: دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات از طریق مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، به منظور نظارت و بازرسی اماکن فروش دخانیات و برخورد با متخلفانی که سیگارهای الکترونیک را عرضه می‌کنند، بخشنامه‌های لازم را به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرده است.

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت به ایسنا گفت: سیگارهای الکترونیک جزو موارد قاچاق به حساب می‌آیند و به همین دلیل می‌توان از ظرفیت قانونی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استفاده کرد. موضوع مبارزه با سیگارهای الکترونیک در دستور کار ۲ وزارتخانه «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و «صنعت، معدن و تجارت» قرار گرفته است.

وی درباره برخی تقاضاها برای رسمیت بخشیدن عرضه سیگارهای الکترونیک به صورت قانونی گفت: اگرچه تلاش‌ها و اقداماتی برای مبارزه با سیگارهای الکترونیک انجام شده اما تقاضاهایی برای اجازه فعالیت در زمینه تولید، عرضه و رسمیت بخشیدن این سیگارها انجام می‌شود. وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز برای تولید، فروش و عرضه سیگارهای الکترونیک نمی‌رود، چرا که مضرات این سیگارها شناخته شده است.

ولی‌زاده گفت: وزارت بهداشت نسبت به سمی و سرطان‌زا بودن مواد سیگارهای الکترونیک گزارش داده، همچنین مواردی در ارتباط با انفجار در صورت مصرف‌کننده‌ها گزارش شده است.

وی با بیان اینکه این یک باور غلط است که سیگارهای الکترونیک دارای آسیب کمتری هستند، افزود: نگاه مردم باید نسبت به محصولاتی که آسیب‌رسان سلامت هستند تغییر کرده و در ارتباط با مصرف این کالاها باید تجدیدنظر کنند. هدف صنایع دخانی از تولید و ترویج این محصولات به اعتیاد کشاندن نوجوانان و جوانان به نیکوتین و حفظ بازار سمی و مرگبار خود است. این صنایع باید بهای اقدامات خود را بپردازند.

ولی‌زاده با بیان اینکه سیگارهای الکترونیک جزو موارد قاچاق هستند، گفت: مردم از طریق سامانه ۱۹۰ می‌توانند هرگونه تخلف درباره فروش سیگارهای الکترونیک را گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • سمی و سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • وزارت بهداشت: زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رویم
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • کشف کالا‌های قاچاق ۵۶ میلیاردی در اردبیل
  • تاخیر در واریز وجه قابل پرداخت کالابرگ فروشندگان را به دردسر انداخت