Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اراک گفت: بودجه حوزه فرهنگی، اجتماعی و هنری شهر اراک بسیار ناچیز است و همین بودجه کم نیز تاکنون برای سایر امور هزینه شده است.

مرتضی سورانه در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به بودجه حوزه هنر و مسایل فرهنگی و اجتماعی شهر اراک، اظهار داشت: بودجه و اعتبار بخش فرهنگی اجتماعی شهر اراک ناچیز بوده و برای افزایش آن هم در دوره های گذشته تلاشی صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اعتبارات تعیین شده حوزه فرهنگی و اجتماعی شهر اراک برای سال جاری با توجه به وضعیت درآمدها و بودجه پیش بینی شده شهرداری، بسیار کم است و متاسفانه متولیان، حوزه فرهنگی، اجتماعی و هنری این شهر را نادیده گرفته اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اراک ادامه داد: متعجب هستم از اینکه همین بودجه ناچیز و کم را هم در جایگاه خودش هزینه نکرده اند که این جای بحث دارد و به دنبال آن هستیم امسال اعتبارات به طور صحیح، در جایگاه خود و به موقع هزینه شود

سورانه بیان کرد: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اراک برنامه گسترده ای را در زمینه شناسایی هنرمندان و حوزه های مختلف هنری با هدف ایجاد روح نشاط و پویایی شهروندان در دستور کار دارد.

وی افزود: باید با برپایی و تقویت عرصه های مختلف هنری از جمله تئاتر، هنرهای تجسمی و برپایی گالری های هنری و نمایشگاها و جشنواره ها مختلف فرهنگی، فرهنگ اراک احیا شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اراک بیان داشت: با دعوت و حضور فعال همه هنرمندان در عرصه های مختلف و اهالی فرهنگ شرایط ایجاد روحیه شادابی و نشاط و پویایی نیز در شهر احیا می شود.

سورانه خاطر نشان کرد: اعضای شورای شهر اراک اعتقاد دارند که با برپایی محافل هنری که هنرمندان و هنر دوستان در آن حضور داشته باشند، نشاط اجتماعی حاصل خواهد شد و در سطوح اجتماعی ارتقای هویت شهری و رضایت شهروندی را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: در شهر اراک و استان مرکزی با وجود ظرفیت و پتانسیل های بسیار در هنر، متاسفانه به هنرمندان بی مهری و بی توجهی شده و اهالی هنر نادیده گرفته شده اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اراک گفت: شورای پنجم معتقد است هنرمندان باید در جایگاه واقعی خود قرار گرفته و کرسی خود را در اراک و استان به دست بگیرند، چراکه هنرمندان هستند که می توانند از طریق زبان هنر، انسجام و نشاط اجتماعی ایجاد کرده و پیوندهای شهروندی را تقویت کنند.

سورانه بیان داشت: به دلیل کم توجهی مسئولین نسبت به هنر و هنرمندان، این قشر احساس یاس و ناامیدی داشته و دیگر رغبتی برای حضور در عرصه ها ندارند که کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اراک به دنبال رفع این نقص است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۶۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«مصطفی سعیدی سیرایی» از حوزه کرج، فردیس و اشتهارد به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

*در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

با توجه به شکل گیری جریان‌های سیاسی جدید و تغییر موازنه قدرت بین اکثریت اصولگرای سنتی و رویش‌های جدید انقلابی، مجلس دوازدهم باید از پویایی و نشاط سیاسی ویژه ای برخوردار باشد و لابی گری های مرسوم بهم بخورد و در مجموع با درصد قابل توجه نمایندگان انقلابی امیدواریم شاهد تغییرات محسوس به نفع مردم باشیم.

*مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

نقشه راه اجرای برنامه هفتم توسعه، واقعی دیدن بودجه‌ها و جلوگیری از ناترازی بودجه. به فرمایش مقام معظم رهبری ام الخبائث ناترازی بودجه است.

*اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

به دلیل حوزه تخصصی اینجانب و کمبود سرانه‌ها و زیر ساخت‌ها در حوزه انتخابیه حتی الامکان در کمیسیون برنامه و بودجه حضور پیدا خواهم کرد.

*مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راهکاری دارید؟

کمبود زیرساخت‌ها و عدم نظارت دقیق بر عملکرد مدیران و غیربومی بودن آنها از اساسی‌ترین مسائل ما در استان البرز است که علیرغم نزدیکی به مرکز جزو محروم‌ترین استان‌ها با بیش از ۶۰ محله محروم هستیم که نیازمند رسیدگی فوری هستند.

کد خبر 6098773

دیگر خبرها

  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • افراد حاکم بر تلویزیون سرمایه‌ها را از بین بردند/ گفتگو