Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر - مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: آموزش‌های طب اسلامی در روستاهای استان بوشهر ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم احمدی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر دارای رتبه سوم کشور از نظر جذب اعتبارات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به فعالیت های انجام شده در کارگروه سلامت پرداخت و اظهار داشت: در هر دهستان با توجه به تغدیه فعل مردم آن منطقه و بیماری های مبتلابه آن مردم، دوره های پیشگیری متناسب با درمان این بیماری را برگزار کردیم که بتوانیم سرعت رشد این بیماری را متوقف، کاهش یا منفی کنیم.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر افزود: هدف ما در کارگروه سلامت توزیع دارو و درمان نیست بلکه فرهنگ سازی و اصلاح سبک زندگی است تا مردم بیمار نشوند.

وی حجامت کردن را یکی دیگر از برنامه های کارگروه سلامت عنوان کرد و ابراز داشت: با توجه به توصیه های انجام شده مبنی بر فواید حجامت در تلاش هستیم تا انجام این عمل در بین افراد فراگیر شود.

احمدی با اشاره به فعالیت کارگروه تعلیم و تربیت افزود: با کمک آموزش و پرورش توانستیم در روستاهای تحت پوشش زنگ پرورشی را با اعزام مربی احیا کنیم و یکی از مواردی که در این کلاس‌ها آموزش داده می شود طب اسلامی است که استقبال بسیاری از آن شده است؛ همچنین در حوزه زیرساخت آموزش و پرورش هم در هفته بسیج استارت آن زده است.

وی افزود: با کمک دفتر آستان قدس رضوی در بوشهر اقلام مورد نیاز و ضروری برای تحصیل به دانش آموزان نیازمند در روستاها توزیع شده است.

احمدی با اشاره به فعالیت های کارگروه فرهنگ و تبلیغ اظهار داشت: ۱۲ نقطه از دهستان های تحت پوشش را شناسایی کردیم و تا به حال پنج روحانی را در پنج روستا مستقر کردیم و پنج نقطه دیگر هم شناسایی شده که بتوانیم روحانی نیز در آن منطقه مستقر کنیم که البته مکان های شناسایی شده نیاز به خانه عالم دارد به همین جهت بازدیدی را اخیراً از چند روستا برای بررسی وضعیت خانه های عالم انجام دادیم.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر اضافه کرد: این روحانیون در روستا و مساجد کار ترویج احکام دین و ارتباط گیری با مردم روستا انجام می دهند، این روحانیون تحت عنوان امام آن روستا شناخته می شوند تا در ایام و مناسبت های سال حضور چشمگیری به لحاظ فرهنگی داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت های کارگروه زیرساخت گفت: الحمدلله پروژه های خوبی را در راستای اشتغال تصویب و ۲۰ درصد از اعتبار پروژه‌ها را جذب کردیم. این پروژه های عمرانی به صورت مشارکت با دستگاه های دولتی و نیز کمک خیرین انجام می شود که عملیات اجرایی برخی از پروژه ها در هفته بسیج آغاز شد.

احمدی همچنین به فعالیت های کارگروه اشتغال اشاره کرد و گفت: برای هر دهستان تعدادی چرخه ارزش شناسایی شده است؛ اعتقاد قرارگاه این نیست که به صورت وام بخواهیم اشتغال ایجاد کنیم چراکه تجربه دستگاه های دولتی و غیردولتی نشان داده نتیجه ای از این طرح حاصل نشده است. سیاست ما این است که به صورت تسهیل‌گر وارد شویم و ظرفیت‌های شغلی هر منطقه را شناسایی و به عنوان مشاور فنی یک کسب را متناسب با کسب آن روستا تعریف کنیم و آن را بومی سازی و مردم را تشویق و توانمند و رهاسازی کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۹۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان

محمدرضا ولی الهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار در سفرهای ریاست جمهور به استان گلستان برای عمران و توسعه روستاها مصوب شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان گفت: در سفر اول ریاست جمهوری به استان گلستان مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای استان در قالب تهیه و اجرای طرح‌های هادی، اجرای بافت باارزش روستایی و ایمن سازی روستاهای در معرض خطر مصوب شد که ۲۶۹ روستای استان از آن بهره مند شدند.

وی با اشاره به اینکه از محل مجموع این اعتبارات ۲۲۸ روستا از نعمت طرح هادی برخوردار می‌شوند، افزود: طرح بهسازی بافت ۱۲ روستا اجرایی و همچنین ایمن سازی ۲۵ روستا در دستور کار قرار گرفت.

ولی الهی با بیان اینکه تا کنون ۱۱۵ میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص و به بنیاد مسکن استان ابلاغ شده است، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از این اعتبارات در قالب پروژه‌های عمرانی در روستاهای استان هزینه شده و یا در حال کارسازی است.

کد خبر 6090056

دیگر خبرها

  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • عمران وآبادانی روستاهای استان در قالب طرح هادی
  • هزینه خسارت سیل به روستاهای سیستان و بلوچستان اعلام شد
  • بهورزان خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی در روستا‌ها
  • ارائه اطلاعات ساخت و سازها به کارگروه ساماندهی
  • آخرین اخبار از سیل خراسان جنوبی؛ تخلیه برخی از روستاهای زیرکوه