Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان شرقی گفت: عدم بروزرسانی تکنولوژی موجب شده تا کارخانه‌‌های ما توان رقابت با سایر صنایع را نداشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، مجید خدابخش بعد از ظهر دیروز در هجدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران برگزیده دانشگاه تبریز در هفتادمین سال تاسیس این دانشگاه اظهار کرد: یک دارایی بزرگ‌ در دانشگاه تبریز داریم؛ نزدیک هشتصد عضو هیات علمی و بیست وچهار هزار دانشجو که چهل درصد آنان دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند این دارایی بزرگ را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از طرف دیگر در جامعه در ابعاد مختلف فاصله چیزی که هست با چیزی که باید باشد زیاد است و این مساله مشکلاتی را برای ما ایجاد می‌کند.

استاندار آذربایجان‌‌شرقی با انتقاد از عدم بهره گیری از علم اساتید و پژوهشگران جهت پیشرفت تکنولوژی در کشور عنوان کرد: چرا مشکلات فزهنگی، اجتماعی و تکنولوژیکی به وسیله این پژوهشگران مورد بررسی و حل قرار نمی‌گیرد؟ وقتی به سراغ صنعت می‌رویم می‌گویند دانشگاه با صنعت ارتباط ندارد و زمانی که به سراغ دانشگاه می‌رویم می‌گویند صنعت با ما مرتبط نیست.

وی با اشاره به طراحی و ساخت ربات در دانشگاه تبریز تاکید کرد: دانشگاهی که توان طراحی و ساخت ربات دارد می‌تواند به پیشرفت جامعه کند.

خدابخش در خصوص بازدیدی که از یکی از مجموعه‌‌های صنعتی استان داشت، خاطرنشان ساخت: این واحد نزدیک چهارده هزار کارگر دارد و هزار نوع محصول تولید می‌کند و به 65 کشور صادرات دارد که نشان دهنده ظرفیت استان است.

وی تصریح کرد: یک روز بلبرینگ سازی، ماشین سازی و روز دیگر بقیه صنایع ما دچار مشکل می‌شوند چرا؟ چون چهل سال است تکنولوژی ثابت در این کارخانه‌‌ها استفاده می‌شود و اگر چهل سال گذشته ببینید خواهید دید که همه چیز پیشرفت کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با تکنولوژی چهل سال پیش نمی‌توان با تکنولوژی روز دنیا رقابت کرد گفت: تکنولوژی قدیمی باعث می‌شود تولیدات ما توان رقابت با محصولات خارجی را نداشته باشند در حالیکه انرژی ارزان هم در دسترس داریم.

وی انجام عمل‌‌های جراحی توسط ربات‌‌ها در چند سال آینده را طبیعی دانست و افزود: سرمایه اصلی در دست دانشگاه است و آن هم اساتید و دانشجویان است اما به طور مثال تحول تکنولوژیک نقش دانشگاه‌‌ها ما در تولیدات تجهیزات پزشکی چیست؟

استاندار آذربایجان‌‌شرقی در پایان توضیح داد: توفیق ماست که در شهری هستیم که هشتصد سال قبل دانشگاه ربع رشیدی را داشته است خدمت می‌کنیم واگر برای هزاران مشکل حتی کوچک اساتید ما راه حل ارائه دهند معضلات زیادی حل خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۰۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه

تصویبنامه هیئت وزیران موضوع تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات مصرفی پزشکی مشمول ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۳ توسط معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تصویب نامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۲ هیئت وزیران درخصوص «تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات مصرفی پزشکی مشمول ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۳» طی نامه شماره ۱۸۹۷۸ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر همین اساس، داروهای خارجی فاقد تولید داخل، مواد اولیه دارویی، تجهیزات و ملزومات پزشکی و مواد اولیه، قطعات ساخت، قطعات یدکی آنها به جز تجهیزات و ملزومات پزشکی با مصرف خانگی، پوست، مو و زیبایی و دندانپزشکی؛ تجهیزات پزشکی، مصرفی و توانبخشی مورد نیاز جانبازان و ایثارگران؛ شیرخشک رگولار / رژیمی، فراورده‌های متابولیک / غذای ویژه بیمارستانی و مواد اولیه آن‌ها؛ ملزومات دارویی شامل محلول چشمی و هیالورونیک اسید و مواد اولیه آنها در سال ۱۴۰۳ در فهرست اقلام سلامت محور مشمول ارز ترجیحی قرار گرفته‌اند.

در این بخشنامه تأکید شده است: اقلامی که تا پیش از این مصوبه، مشمول ارز ترجیحی بوده و کالای آن از گمرکات ترخیص شده و با قیمت مصوب و با تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به فروش رسیده‌اند، در صورتی که ارز خود را دریافت ننموده‌اند نیز مشمول دریافت ارز ترجیحی در سقف باقی مانده بودجه ارزی مصوب تفاهم نامه سه جابنه سال ۱۴۰۲ بابت تأمین ارز اقلام سلامت محور می‌باشند.

همچنین فهرست کالاهای اساسی کشاورزی مشمول دریافت ارز ترجیحی، موضوع بند الف تبصره ۴ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور بخش اول به شرح جدول پیوست که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت است، تعیین می‌شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 748883

دیگر خبرها

  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • تعلیم و تربیت زیر ساخت اصلی سعادت و پیشرفت کشور است
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • رئیس پلیس پایتخت به مجرمان هشدار داد
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • آشنایی با برترین سازندگان جرثقیل سقفی در جهان