Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@00:46:43 GMT

سه استاندار دیگر تغییر خواهند کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۹۰۹۳۶

سه استاندار دیگر تغییر خواهند کرد

به گزارش جماران، معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه قرار بود حدود هزار برنامه به مناسبت روز دانشجو برگزار شود، گفت: گزارشی از لغو سخنرانی اصلاح‌طلبان در دانشگاه آزاد نداشتیم.

اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: همانطور که اطلاع دارید، روز دانشجو نماد حق‌طلبی، آزادیخواهی و استکبارستیزی دانشجویان است بنابراین در دولت یازدهم قرار شد مراسم این روز در دانشگاه‌ها احیا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین در دولت دوازدهم از دو هفته پیش جلسات مختلفی برای هماهنگی این نشست در کمیسیون دانشجویی شورای امنیت کشور برگزار شد و در این مصوبات همه را مکلف به ایجاد رویکردی قانونمند، عادلانه و منصفانه در برگزاری مراسم‌های روز دانشجو در مراکز آموزش عالی کردیم و شرایط را برای برگزاری این برنامه تسهیل کنیم. مسئله دوم، عدم دخالت دستگاه‌های بیرون دانشگاه در برگزاری مراسم‌های روز دانشجو بود.

معاون سیاسی وزارت کشور یادآور شد: همه دغدغه ما این بود که فضای امن و آرام و مبتنی بر همدلی و برادری برای تجلیل از شهدای ۱۶ آذر فراهم کنیم. خوشحالیم که جامعه دانشجویی ادامه‌دهنده شهدای عزیز دانشجو هستند.

جبارزاده با بیان اینکه امیدواریم دانشگاه زنده، در صحنه و همراه با آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهبری داشته باشیم، ابراز داشت: دانشگاه بدون حرکت سیاسی و فهم سیاسی را هیچ مسئولی قبول ندارد بلکه دانشگاه باید در بسترهای سیاسی و فرهنگی حرکت کند چراکه دانشجویان مدیران فردای ما هستند.

وی در پاسخ به سوالی درباره رویکرد دانشگاه آزاد درخصوص عدم سخنرانی اصلاح‌طلبان نیز بیان کرد: قبل از آخرین جلسه کمیسیون دانشجویی، این موضوع مطرح شد و نماینده دانشگاه آزاد در جمع مابقی نمایندگان این مسئله را تکذیب کردند و گفتند چنین چیزی مطرح نیست.

معاون سیاسی وزارت کشور ادامه داد: از نظر تفکیک اینکه چه جریان‌هایی دردانشگاه‌ها به چه میزان سخنرانی کردند، من فعلا آماری را ندارم چون هنوز مراسم‌های روز دانشجو در جریان است. هنوز هم به ما گزارشی نرسیده که اصلاح‌طلبان به دانشگاه آزاد بروند و از سخنرانی‌شان ممانعت شده باشد.

جبارزاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برنامه‌ای به خاطر فشارهای نهادهای خارج از دانشگاه لغو شده باشد؟ عنوان کرد: ورود نهادهای بیرونی را در این باره منع کرده بودیم و هیچ برنامه‌ای لغو نشده است. گزارشاتی داریم که به خاطر عدم هماهنگی یا لغو و تاخیر در پروازها برنامه‌ای لغو شده باشد ولی عدم برگزاری به خاطر دخالت نهادهای خارج از دانشگاه نبوده‌اند.

معاون سیاسی وزارت کشور در پاسخ به ادعای دخالت وزارت کشور و استانداری زاهدان برای ترکیب شرکت‌کنندگان مراسم روز دانشجو با حضور روحانی در دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: ما ورودی به محتوای مراسم‌ها نکرده بودیم و صفر تا صد آنها به دانشگاه‌ها سپرده شد. از نظر مسئولان سیاسی استان چنین دخالتی نشد و آنچه که در دانشگاه سیستان تصمیم گرفته شد بود، مورد اجرا قرار گرفت.

جبارزاده در پاسخ به این سوال که پرونده تغییر استانداران کی به پایان می‌رسد؟ تصریح کرد: چند استان را بنای تغییر داریم که احتمالا دو، سه استان هستند و بعد از آن، پرونده تغییرات در این مقطع بسته می‌شود.

 

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۰۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم

استاندار کرمان، گفت: برای درمان ناباروری در استان کرمان تسهیلات خوبی اختصاص داده‌ایم و بیمه سلامت نیز مشوق‌های خوبی در این حوزه گذاشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدمهدی فداکار صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه با توجه به وقوع سیل در برخی نقاط استان، فرمانداران در این جلسه شرکت نکردند و در حال پیگیری امور هستند، اظهار داشت: آموزش و پرورش ظرفیت بزرگی در تمام زمینه‌ها از جمله تغییر باورهای فرهنگی در حوزه جمعیت و جوانی جمعیت دارد و هیچ نهادی مانند آموزش و پرورش در این حوزه اثرگذار نیست.

وی با بیان اینکه همه ما مدرسه رفتیم و خاطرات زیادی از مدرسه و این دوران به یاد داریم که فراموش نمی‌شود این موضوع نشان‌دهنده اثرگذاری مدرسه است، گفت: آموزش و پرورش باید در جلسات ستاد جوانی جمعیت استان کرمان حضور موثر داشته باشد و برنامه ارائه بدهد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه برای درمان ناباروری تسهیلات خوبی اختصاص داده‌ایم، بیان کرد: بخشی از این تسهیلات از طریق صندوق امداد ولایت و از طریق کمیته امداد پرداخت می‌شود و حتماً به این مسئله کمک خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت نیز مشوق‌های خوبی در این حوزه گذاشته است که باید این تسهیلات را به معلمان و اولیای دانش‌آموزان اطلاع‌رسانی کرد و آگاهی داد، گفت: جامعه فرهنگی باید برای رفع این مشکل کشور و تحقق منویات مقام معظم رهبری پای کار بیاید و یک ظرفیت بزرگ است.

فداکار با اشاره به اینکه متاسفانه سی سال تبلیغ منفی علیه فرزندآوری در کشور شده است، ادامه داد: امروز می‌بینیم که چه خسارت بزرگی به کشور وارد شده است و با هر امکانی که وجود دارد باید این خسارت را جبران کرد و این ظرفیت وجود دارد.

وی با تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم، عنوان کرد: تجلیل از معلمان تجلیل از خوبی‌ها است و فرمانداران نسبت به این امر در سطح شهرستان اهتمام و با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند.

استاندار کرمان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه مهم و انسان‌ساز است که از آموزش و پرورش کشور جدا نیست، گفت: بر روز زمینی که برای ساخت دانشگاه فرهنگیان در کرمان اختصاص داده شده باید کار ساختمانی شروع شود و وزارت آموزش و پرورش هم باید پای کار بیاید.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در کرمان املاکی دارد که می‌تواند با مولدسازی کمک کند تا این دانشگاه به سرانجام برسد و ما هم در ادامه کار کمک خواهیم کرد، افزود: راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در جنوب کرمان ضرورت دارد و از تمرکز دانشجویان جنوب در مرکز استان می‌کاهد و حتماً لازم است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا
  • پذیرش کمتر از ۳۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های لرستان
  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند
  • پیشنهاد تغییر نام دانشگاه «فنی حرفه‌ای» به «مهارت» قابل پیگیری است
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • توجه به نسل جوان اولویت تمام برنامه‌های تبلیغات اسلامی باشد
  • حسینی: تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • ۱۷ برابر شدن قرار داد‌های دانشگاه شاهد با صنعت
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی