Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری ایلام گفت: طرح ابلاغ اوراق الکترونیک مزایای فراوانی از قبیل افزایش سرعت، دقت و شفافیت در روندکاری دادرسی، احترام به حریم خصوصی افراد، کاهش حوادث و لغزش‌های احتمالی در فرآیند ابلاغ سنتی، کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها و رفع اطاله دادرسی دارد.

جعفر تعمیرکاری معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به اجرایی شدن طرح ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی این طرح را تحولی عظیم و بنیادی در دستگاه قضایی برشمرد و گفت: ارسال اوراق قضایی به حساب کاربری افراد را ابلاغ الکترونک است و به موجب قانون جدید آیین دادرسی کیفری، ابلاغ اوراق قضایی، تاریخ و ساعت تشکیل جلسات رسیدگی، آراء محاکم و سایر امورات مربوط به آیین دادرسی به صورت الکترونیکی به افراد و ابلاغ و اطلاع رسانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: لازمه ابلاغ اوراق قضایی به حساب کاربری افراد ثبت نام در سامانه ثنا است.

معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری ایلام بیان کرد: طرح ابلاغ اوراق الکترونیک مزایای فراوانی از قبیل خدمات رسانی آسان و بهتر به مردم، افزایش سرعت، دقت و شفافیت در روندکاری دادرسی، احترام به حریم خصوصی افراد، کاهش حوادث و لغزش‌های احتمالی در فرآیند ابلاغ سنتی، کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها و رفع اطاله دادرسی، اطمینان از دریافت صحیح ابلاغیه‌ها، اطلاع رسانی سریع و لحظه‌ای از اقدامات انجام شده در شعب و کاهش هزینه‌ها را دارد.

تعمیرکاری در ادامه با اشاره به احترام به حریم خصوصی افراد در این طرح افزود: در گذشته و در سیستم ابلاغ سنتی مأمور ابلاغ با لباس‌های فرم و جهت ابلاغ اوراق قضایی به درب منزل شخص مخاطب و به نشانی وی مراجعه می‌کرد و در صورتی که فرد در منزل نبود اوراق قضایی تحویل بستگان فرد و یا در محل نشانی الصاق می‌شد.

وی ادامه داد: این عمل در برخی موارد مشکلاتی را برای فرد به همراه داشت، اما با ابلاغ الکترونیک این مشکل مرتفع و اوراق قضایی صادره از شعب بصورت کاملاً محرمانه به شخص مخاطب ابلاغ می‌شود.

معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری استان ایلام با اشاره به کاهش حواشی و لغزش‌های احتمالی در فرآیند ابلاغ سنتی این طرح گفت: الصاق ابلاغ به درب منزل افراد باعث می‌شود که در مواردی ابلاغیه بدست افراد غیر مرتبط و احیاناً مغرض رسیده و با انگیزه‌های متفاوتی که برخی از افراد فرصت طلب دارند. مشکلاتی را برای فرد یا خانواده اش بوجود خواهد امد

تعمیرکاری اظهار کرد: مراجعین به دادگستری جهت دریافت اوراق قضایی باید به سامانه ابلاغ به آدرس www.eblaghadliran.ir مراجعه کنند و برای شروع کار ارباب رجوع باید در سامانه‌ای که به همین منظور طراحی شده به نام سامانه ثنا www.sana.ir مراجعه و ثبت نام اولیه را انجام دهند.

معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری در پایان خاطر نشان کرد: ثبت نام در سامانه ثنا برای هر فرد در تمام حوزه‌های قضایی در کل کشور برای یکبار انجام می‌شود و همان یکبار برای تمام مراجع کافی و معتبر است.

 انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۰۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین

حجت الاسلام علی مصطفوی رییس کل دادگستری استان قزوین پس از انتصاب در پست جدید رییس کل دادگستری استان گفت: کسی که به ما پناه می‌آورد و دست یاری از ما می‌خواهد، دستگاه قضایی هرگز دست رد به او نمی‌زند.

وی اضافه کرد: دستگاه قضایی هرگز این ادبیات را به کار نمی‌برد که قبلا با ما مشورت نگرفتی و در این شرکت سرمایه گذاری کردی، به هرحال عده‌ای از روی غفلت و عده‌ای از روی طمع به این رفتار مبادرت کردند که باید اهل صبر و حوصله باشند تا مشکلات آنها به زودی مرتفع شود.

حجت الاسلام مصطفوی اضافه کرد: در این اوضاع اقتصادی شاید ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان رقم بالایی نباشد، اما برای عده‌ای همین ارقام نیز مهم است که باید با همدلی همه نیرو‌ها به حل این مشکلات اقدام کرد.

این مسئول بیان کرد: موضوع اخیری که در استان رخ داده نباید خودمان را در حل این چالش ضعیف نشان ندهیم، به هرحال اتفاقی است که رخ داده و ممن یقین دارم که این مشکل در آینده نه چندان دور مشکل حل خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: امروز در استان قزوین گرفتار مشکلات ریز و درشت هستیم که ذهن همه را به خود مشغول کرده و بیانگر این است که در پیشگیری از جرم، توجه لازم نشده و سبب شده اراضی ملی، بیت المال و حریم رودخانه تصرف شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بانک رفاه دستگاه برتر در پیشبرد برنامه‌های تحولی معرفی شد
  • وزیر کار : طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا می‌شود
  • وزیر کار: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند