Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@13:45:13 GMT

طرح زمستانه پلیس راه در خراسان شمالی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۰۲۱۷۳

طرح زمستانه پلیس راه در خراسان شمالی آغاز شد

به گزارش ایرنا، طرح زمستانه با مشارکت نهادهای مختلف چون پلیس راه، راهداری و حمل و نقل جاده ای، جمعیت هلال احمر، اورژانس 115 و سایر نهادها از امروز در استان آغاز شد.
طرح زمستانه با هدف تامین و ارتقای ایمنی سفرها در معابر دورن و برون شهری اجرایی می شود و تا 20 اسفند ماه ادامه دارد.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی در حاشیه برگزاری این رزمایش به خبرنگاران گفت: طرح زمستانه پلیس راه، با هدف ایجاد امنیت مطلوب در ترددهای جاده ای و معابر شهری هر ساله اجرا می شود و تلاش داریم تا در این طرح خدمات رسانی و امدادرسانی به حادثه دیده گان احتمالی در سوانح رانندگی بهتر و مطلوب تر انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار علیرضا مظاهری اظهار کرد: در طرح زمستانه امسال 6 تیم از عوامل پلیس راه برای تامین و ارتقای ایمنی ترددهای جاده ای سازماندهی شده اند که سه تیم از این عوامل در سه گردنه برف گیر استان مستقر می شوند.
وی تصریح کرد: گردنه امین الله، اسدلی و جوزک از گردنه های برف گیر استان هستند که زیر پوشش خدمات پلیس راه قرار دارند.
وی خاطرنشان کرد: در طرح زمستانه امسال یکهزار و 152 نفر نیروی انسانی پلیس راه مشارکت دارند و 50 دستگاه خودرو نیز به کار گرفته می شوند.

* 22 اکیپ راهداری در خراسان شمالی به مسافران زمستانی خدمات می دهند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی نیز گفت: 22 اکیپ راهداری در طرح زمستانه امسال در سطح جاده های استان به مسافران خدمات رسانی می کنند.
علی اصغر بدیعی مقدم اظهار کرد: این 22 اکیپ در طرح زمستانه در 19 راهدارخانه استان شامل سه راهدارخانه سیار و 16 راهدارخانه ثابت مستقر می شوند.
وی افزود: البته راهداران استان پیشتر برای خدمات رسانی به مسافران عبوری از استان به حالت آماده باش درآمده اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی تصریح کرد: 21 گردنه در محورهای خراسان شمالی وجود دارد که طول این گردنه ها 681 کیلومتر است.
وی خاطرنشان کرد: گردنه اسدلی در مسیر بجنورد - اسفراین و گردنه امین الله در مسیر بجنورد - جنگل گلستان از گردنه‌های مهم و برف گیر این استان است که زیر پوشش خدمات راهداران است.
بدیعی مقدم گفت: در طرح زمستانه امسال، 230 دستگاه ناوگاه راهداری به کار گرفته می شود که این ناوگان شامل 79 دستگاه ماشین آلات سنگین، 110 دستگاه ماشین آلات نیمه سنگین و 41 دستگاه خودرو سبک است.

* افزایش قربانیان حوادث جاده ای
رئیس پلیس راه خراسان شمالی نیز گفت: در طرح زمستانه سال 95، 393 فقره تصادف در جاده های استان به ثبت رسیده است که این رقم در مقایسه با سال ماقبل 14 درصد رشد داشته است.
سرهنگ علیرضا حسین زاده اظهار کرد: در طرح زمستانه پارسال 23 نفر در 19 فقره تصادف فوتی جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با آمار طرح زمستانه سال ماقبل 30درصد کاهش دارد.
وی تصریح کرد: شمار قربانیان در حوادث جاده ای طرح زمستانه سال 94، 33 نفر بوده است
وی با اشاره به افزایش هشت درصدی وقوع تصادف در معابر شهری طی طرح زمستانه پارسال به سال ماقبل گفت: در طرح زمستانه پارسال در معابر شهرهای استان 525 فقره تصادف گزارش شده بود که این رقم در سال ماقبل 484 فقره به ثبت رسیده بود.
رئیس پلیس راه خراسان شمالی تصریح کرد: در طرح زمستانه پارسال 9 نفر در 9 فقره تصادف منجر به فوت در معابر شهری استان جان باختند که این رقم در طرح زمستانه سال 94 هشت نفر فوتی در هفت فقره تصادف گزارش شده است.
طول جاده های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و 343 کیلومتر است که 1,54 درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ در رتبه 25 کشور قرار دارد.
اکنون 166 کیلومتر بزرگراه، 432 کیلومتر راه اصلی و 745 کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.
طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و 654 کیلومتر است که 3,6 درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه 13 قرار دارد.
طول راه های شریانی استان 637 کیلومتر است که 1,8 از راه های شریانی کشور را دارد و در رتبه 23 قرار دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۲۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت جاده‌ها / محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سرهنگ احمد شیرانی، محدودیت های ترافیکی پایان هفته اعلام کرد و گفت: تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت الی ساعت ۶ بامداد یکشنبه ۱۶ اردیبشهت ۱۴۰۳، از محورهای کرج-چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است.

بیشتر بخوانید: چطور عوارض آزادراهی را الکترونیکی پرداخت کنیم؟

وی افزود: تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

سرهنگ شیرانی در خصوص تردد در محور کرج-چالوس گفت: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج- چالوس کماکان ممنوع است.

وی با اشاره به اعمال محدودیت تردد شمال به جنوب گفت: محدودیت قطعی تردد در روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت برای انواع وسایل نقلیه از ساعت ۰۸:۳۰ از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می شود. (شمال به جنوب)

رییس مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور فراجا ادامه داد: از ساعت ۱۰:۳۰ ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یکطرفه اعمال می شود و از ساعت ۲۴ یکطرفه اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می شود.

وی گفت: پیش بینی محدودیت تردد در صورت پر حجم بودن ترافیک: از ساعت ۱۰ از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می شود. (شمال به جنوب) و از ساعت ۱۲ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یکطرفه اعمال می شود و همچنین از ساعت ۲۴ یکطرفه اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می شود.

وی درباره اعمال محدودیت تردد جنوب به شما گفت: محدودیت قطعی تردد در روز شنبه ۱۵ اردیبهشت برای انواع وسایل نقلیه از ساعت ۰۸:۳۰ از ابتدای آزادراه تهران-شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می شود. و از ساعت ۰۹:۳۰ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت اعمال می شود.

سرهنگ شیرانی ادامه داد: از ساعت ۱۱:۳۰ از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه اعمال می شود. (شمال به جنوب) و از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می گردد.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: تردد از مسیر جاده قدیم کرج-چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روز های اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۷ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

وی با در خصوص پیش بینی محدودیت تردد در صورت پرحجم بودن ترافیک گفت: روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقیله از ساعت ۱۱ از ابتدای آزادراه تهران-شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می شود از ساعت ۱۲ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت تردد اعمال می شود.

وی ادامه داد: از ساعت ۱۴ از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه (شمال به جنوب) و از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می شود.

سرهنگ شیرانی گفت: از مسیر جاده قدیم کرج-چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروها از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

وی درباره محدودیت تردد در محور هراز گفت: تردد انواع تریلردر محور هراز همچنان ممنوع وتردد انواع کامیون ها وکامیونت ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۶ بامداد چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت الی ساعت ۲ بامداد یکشنبه ۱۶ اردیبهشت از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور فراجا ادامه داد: در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی از روز چهارشنبه تاریخ ۱۲ اردیبهشت الی روز شنبه تاریخ ۱۵ اردیبهشت به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد.

وی درخصوص تردد در محور قدیم رشت-قزوین و بالعکس گفت: تردد انواع تریلرها کامیون ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۷ الی ۲۴ پنجشنبه و جمعه در محور فوق ممنوع است. همچنین در محور آستارا اردبیل و بالعکس تردد انواع تریلرها کامیون ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۷ الی ۲۴ پنجشنبه و جمعه تاریخ های در محور فوق ممنوع است.

کد خبر: 1229015 برچسب‌ها وضعیت راه ها

دیگر خبرها

  • کوچ بهاره عشایر در خراسان شمالی آغاز شد
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی به مناطق ییلاقی
  • راز صاحب سینما می‌شود
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمالی کشور
  • وضعیت جاده‌ها / محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • اعلام محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل در خراسان شمالی