Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ «میکاییل عظیمی»‌ گفت: در هفت ماهه امسال پنج میلیون و 789 هزار تن محصولات صنایع معدنی فلزی صادر شد.

وی افزود: ارزش صادراتی تولیدات صنایع فلزی در هفت ماهه امسال به 2 میلیارد و 500 میلیون دلار رسید.

پارسال این میزان 2 میلیارد و 300 میلیون دلار بود که هشت درصد رشد را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عظیمی تصریح کرد: دستیابی به بیش از 4.1چهار میلیارد و 100 میلیون دلار صادرات محصولات صنایع معدنی فلزی تا پایان امسال برنامه‌ریزی شده که آمارها حاکی از جلوتر بودن از برنامه است.

این مسئول بیان داشت: در این مدت صادرات شمش فولادی سه میلیون و 500 هزار تن بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی 120 درصد و از نظر ارزشی 116 درصد رشد نشان می‌دهد.

** جزییات تولید محصولات فولادی

عظیمی گفت: تا پایان مهرماه امسال 11 میلیون و 315 هزار تن از این محصولات تولید شد.

این میزان پارسال 10 میلیون و 285 هزار تن بود که در این زمینه 10 درصد رشد را شاهدیم.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت ‌ابراز کرد: تا پایان مهرماه امسال 12 میلیون و 250 هزار تن انواع شمش فولادی، تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 14 درصد رشد کرد.

این میزان پارسال 10 میلیون و 741 هزار تن بود.

عظیمی رشد تولید آهن اسفنجی را به سبب برنامه‌ریزی برای راه اندازی طرح‌های مختلف زنجیره فولاد دانست و اضافه کرد: 12 میلیون و 590هزار تن از این محصول تولید شد که در مقایسه با هفت ماه پارسال 19 درصد رشد کرد.

**کاهش 33 درصدی واردات محصولات فولادی

مدیرکل دفتر صنایع معدنی فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت از کاهش واردات محصولات فولادی از جمله مفتول صنعتی، ورق در یخچال و‌... خبر داد.

وی تصریح کرد: در هفت ماهه امسال واردات انواع محصولات فلزی از نظر وزنی با کاهش 33 درصدی در مقایسه با پارسال روبرو شد.

به گفته وی، یکی از دلایل اصلی تحقق این مهم موظف کردن شرکت فولاد مبارکه به کاهش صادرات و تامین نیاز داخل بود.

عظیمی ‌ادامه داد: در این مدت واردات شمش فولادی (از نظر وزنی) کاهش 83 درصدی و صادرات آن رشد 120 درصدی را تجربه کرد.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: مقصد عمده صادرات شمش و محصولات مقاطع طویل به عراق، افغانستان، ترکیه، ترکمنستان، قطر، پاکستان و امارات و... بود.

مقاطع تخت نیز به عراق، امارات، بلژیک، افغانستان، اسپانیا، ارمنستان، عمان و... صادر شد.

در افق 1404 دستیابی به هدف تولید 55 میلیون تن فولاد پیش بینی شده است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۴۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است

به گزارش خبرگزاری مهر، کاوه دلیری مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به توانمندی‌های صادراتی ایران، گفت: نمایشگاه ایران اکسپو در دو دوره اخیر رویکرد جدیدی را ایجاد کرده و چهار دوره قبل این نمایشگاه پیش‌از فراگیری بیماری کرونا بود؛ از دوره قبل بنا شد تا مهمانان خارجیِ متناسب و متمایل به همکاری با ایران به این نمایشگاه حضور داشته باشند.

مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران در گفت‌وگو رادیویی، افزود: کشوری مانند چین که دارای بازار بزرگی از واردات و صادرات است، حدود ۱۲۰ دوره نمایشگاه برگزار می‌کند و مخاطب مورد نظر خود را در اکثر نقاط جهان پیدا کرده و هم‌اکنون صدر تقویم نمایشگاه جهان است؛ علاوه بر این نمایشگاه واردات چین نیز طی ۶ دوره برگزار شد که این موضوع هم موقعیت مناسبی برای کشورش ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از ۸۵ درصد صادرات ایران در دو گروه کالایی محصولات نفت پایه و محصولات معدنی عنوان می‌شود که ایده آل کشور نیست؛ بنابراین برنامه‌ریزی‌ها باید به سمت تولید و صادرات کالاهای با ارزش افزوده بیشتری باشد و از خام فروشی بپرهیزیم و صادرات خدمات را هم در حد گسترده‌تری انجام دهیم.

دلیری در پایان عنوان کرد: برای ثبت برخی محصولات ایرانی به ویژه دارو در کشورهای مختلف و تأیید استانداردها باید همت بیشتری در حوزه بازاریابی نشان دهیم.

کد خبر 6097210 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • تولید کنندگان مبلمان فضای باز
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است
  • فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی ایران
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • پرچم تجارت بالا می‌رود؟
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی