Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران -ايرنا - رزمايش ترافيکي طرح زمستان سال 96 در راستاي آمادگي دستگاه هاي امدادي و خدماتي در جاده هاي سراسر کشور در پيست اسکي شهر آبعلي واقع در شهرستان دماوند با حضور مسئولان کشوري و استاني آغاز شد.

به گزارش ايرنا، اين رزمايش صبح امروز(دوشنبه) با حضور سردار تقي مهري
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا، داوود کشاورزيان رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، مرتضي سليمي رئيس سازمان امداد و نجات سازمان هلال احمر، حسن نوري معاون عمليات سازمان اورژانس کشور و ديگر مسئولان استاني و شهرستاني در پيست اسکي آبعلي برگزار گرديد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين طرح که هزاران اکيپ پليس به همراه اورژانس کشور، سازمان راهداري، سازمان امداد و نجات و امدادخودروها با استقرار در گردنه‌هاي برف‌گير و ديگر جاده‌هاي پرتردد نسبت به روان سازي ترافيک و امدادرساني به حوادث احتمالي اقدام خواهند کرد.
سردار `تقي مهري` روز دوشنبه هدف از برگزاري اين رزمايش را برقراري نظم و انضباط و خدمات رساني به همه هموطنان در سراسر کشور دانست و اظهار کرد: 29 استان برف گير و 100 گردنه برفي در کشور وجود دارد که از امروز همه دستگاه هاي خدمات رسان تا 20 اسفند ماه مشغول برنامه ريزي براي برقراري نظم چه در سطح جاده و چه در سطح شهر هستند.
فرمانده پليس راهور ناجا با بيان اينکه همکاري و تعامل بين دستگاه ها در برخي نقاط شهري نيز مورد توجه قرارمي گيرد، گفت: هماهنگي بين دستگاه ها در يک سال گذشته در طرح هاي نوروزي، تابستاني و بازگشايي مدارس و طرح اربعين بسيار ممتاز بوده است و اکنون نيز بايد آماده باشيم در طرح زمستان 96 شرايط لازم در جاده ها به ويژه جاده هاي برف گير مهيا شود.
وي ادامه داد: لازم است تمامي کاربران و رانندگان آماده هرگونه تغييرات آب و هوايي را داشته باشند چرا که شرايط متفاوت است و احتمال هرگونه حادثه خطرآفرين در جاده هاي اصلي وجود دارد که سال گذشته در محور هراز با توجه به بهمن در اين منطقه شاهد بوديم.
اين مقام مسئول گفت: نکته مهم اين است که در سطح جاده ها وضعيت ممکن است به صورت محلي تغيير کند که در فيروزکوه و دماوند شاهد تغيير وضعيت محلي بوديم.
سردار مهري با اشاره به اينکه حادثه خبر نمي کند و همه بايد آماده باشيم، گفت: اين رزمايش نماد هماهنگي و اقدام براي يک طرح مهم است و طي اين 3 ماه بايد شرايط مناسب را فراهم کنيم و از وقوع هرگونه حادثه با توجه به اطلاع رساني ها و همکاري دستگاه ها جلوگيري کنيم.
فرمانده پليس راهور ناجا همچنين از مردم خواست تا علاوه بر اينکه آماده تغيير وضعيت جوي باشند، در محورهاي کوهستاني وسايل و تجهيزات زمستاني همراه داشته و وسيله نقليه خود را از نظر سالم بودن بررسي کرده و با سرعت مطمئنه رانندگي کنند زيرا 37 درصد از کساني که جان خود را در تصادف از دست مي دهند، بر اثر سرعت غير مجاز و انحراف به چپ است.
وي ادامه داد: اگر چه نسبت به سال گذشته 7 الي 8 درصد کاهش تلفات داشتيم اما از دست رفتن جان 1300 نفر در بعضي از ماه هاي زمستان عدد بزرگي است که بايد دقت کنيم.
لازم به ذکر است، طرح زمستانه سال 96 از 20 آذر ماه آغاز و تا 20 اسفند ماه ادامه خواهد داشت.
در اين مدت همه دستگاه‌هاي مسئول اعم از وزارت راه وشهرسازي، هلال احمر، اورژانس و ... با تقويت امکانات و تجهيزات خود، در اين طرح مشارکت خواهند داشت.
در فصل زمستان با توجه به تغييرات جوي و افزايش نزولات آسماني و بارش برف و لغزندگي معابر، شرايط رانندگي در اين فصل با ديگر ماه‌هاي سال متفاوت است و از اين رو رانندگان بايد پيش از شروع سفر در اين فصل، از سلامت وسيله نقليه خود اطيمنان حاصل کنند و تجهيزات زمستاني و سوخت کافي در اختيار داشته باشند و حتماً قبل از آغاز سفر از وضعيت جوي و ترافيکي محورهاي مواصلاتي اطلاع يابند.
به گفته رئيس پليس راهور ناجا بيش از 50 درصد تلفات جاده‌اي در زمستان سال گذشته ناشي از عدم توجه به جلو و تخطي از سرعت مطمئنه توسط رانندگان بوده است که با توجه به اين مهم، پليس نسبت به رعايت اين موارد توسط رانندگان دقت عمل بيشتري خواهد داشت و لازم است تا رانندگان نيز بيش از ساير فصول نسبت به قوانين رانندگي و به خصوص تردد با سرعت مطمئنه، توجه داشته باشند.
شهرستان دماوند با جمعيتي افزون بر 100هزار نفر در 45 کيلومتري شهر تهران قرار گرفته است. اين شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فيروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شميرانات و تهران همسايه است که اين شهر از2بخش مرکزي و رودهن تشکيل مي شود.
خبرنگار: الهام حيدري انتشاردهنده:موسي فعاليان
تهرام/7246/ 1539
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۳۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس، آموزش و پرورش و شهرداری پرچمداران ارتقاء فرهنگ ترافیک در کرمانشاه هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان از پلیس، شهرداری و آموزش و پرورش به عنوان پرچمداران ارتقاء فرهنگ ترافیک در کرمانشاه یاد کرد و گفت: این دستگاه ها مصمم هستند با اجرای برنامه های اثرگذار و ماندگار زمینه های کاهش سوانح و اصلاح فرهنگ ترافیکی را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سلمان محمدی امروز _ سه شنبه هجدهم اردیبهشت _در مراسم آغاز به کار مدرسه طرح ترافیک کرمانشاه اظهار داشت: در دنیایی که شاهد رشد شهرنشینی و افزایش ترددها در جامعه هستیم ارتقا فرهنگ ترافیک امری ضروری به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: کرمانشاه نز جزو آن دسته از شهرهای پرجمعیت کشور محسوب می‌شود و راه اندازی مدرسه طرح ترافیک و آموزش کاربردی دانش آموزان قطعاً کمک می‌کند دانش آموزان از همین ابتدا با فرهنگ ترافیکی به خوبی آشنا و آموزش‌های ارائه شده را به خانواده‌های خود نیز انتقال دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه امروز پلیس، آموزش و پرورش و شهرداری پرچمدار ارتقا فرهنگ ترافیک در کرمانشاه شده اند، گفت: این دستگاه‌ها مصمم هستند با اجرای برنامه‌های اثرگذار و ماندگار زمینه‌های کاهش سوانح و اصلاح فرهنگ ترافیکی را فراهم کنند.

وی ادامه داد: دانش آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی ظرفیت‌های بسیار خوبی برای دریافت قوانین و مقررات رانندگی دارند و قطعاً می‌توانند سفیرانی باشند که این قوانین را به خانواده‌های خود منتقل کنند و هنگام رانندگی یکی از اعضای خانواده نیز مراقب باشند تا این مقررات اعمال شود.

محمدی تصریح کرد: بدون شک آغاز به کار مدرسه طرح ترافیکی کمک خواهد کرد تا در آینده‌ای نزدیک شاهد کاهش چشمگیر معضلات ترافیکی و سوانح و حوادثی باشیم که تاکنون خانواده‌های بسیاری را داغدار کرده است.

کد خبر 751521

دیگر خبرها

  • مانور سراسری مبارزه با زنگ زرد گندم در آذربایجان غربی آغاز شد / مبارزه بر علیه بیماری‌های برگی در بیش از ۲ هزار هکتار از مزارع غلات استان
  • آیین افتتاحیه پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد برگزار شد
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • آغاز به کار پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • مسافران آخر هفته بخوانند ؛ محدودیت‌ های ترافیکی جاده های شمالی
  • پلیس، آموزش و پرورش و شهرداری پرچمداران ارتقاء فرهنگ ترافیک در کرمانشاه هستند
  • وضعیت ترافیکی و جوی جاده‌های کشور اعلام شد
  • وضعت ترافیکی و جوی جاده‌های کشور اعلام شد
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور/ بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان