Web Analytics Made Easy - Statcounter

فلاحت‌پیشه گفت: وزیر خارجه انگلیس با هدف آزادی نازنین زاغری و کمال فروغی به تهران سفر کرده و با برخی مقامات در این باره مذاکره‌‌هایی داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی آناج ضمن اشاره به سفر هیئت دیپلماسی انگلیس به ایران، ابراز داشت: وزیر خارجه این کشور یکی از موضوعات مورد مذاکره با مقامات ایرانی را بحث آزادی نازنین زاغری و کمال فروغی، دو جاسوس تبعه انگلیس اعلام کرده است اما این موضوع یکی از مسائل داخلی کشور ما بوده و دخالت سیاسی خارجی هیچ معنا و مفهومی ندارد لذا دستگاه دیپلماسی هم به هیچ وجه نباید فشار خارجی در مورد مسائل داخلی را بپذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تصمیم گیری در پرونده‌‌های امنیتی و قضائی بر عهده قوه قضائیه و بر طبق موازین شرعی و فقهی ما می‌‌باشد، دخالت بی مورد در این موضوعات فقط روند پرونده را دچار اختلال می‌کند و باعث می‌‌شود تا حواشی آن بیشتر و اصل موضوع زیر سوال برود.

نماینده مردم اسلام آباد غرب با بیان اینکه به نظر بنده انگلیسی‌‌ها استاد تحمیل یک سری اولویت‌‌های غیر توسعه‌‌ای و غیر راهبردی در مناسبات ایران و اروپا هستند، خاطرنشان ساخت: در سال 1990 میلادی این انگلیسی‌‌ها بودند که مسائل بسیاری را به ما تحمیل کرده و باعث شدند تا وقت و انرژی کشور صرف حواشی شود، آنها باعث شدند تا مناسبات و روابط ما با 26 کشور اروپایی به حداقل برسد.

وی با اشاره به نحوه ارتباط و تعامل با اروپائیان، توضیح داد: دیپلمات‌‌های ایرانی باید بدانند اگر مناسبات ما بر پایه انتقال دانش فنی، جذب سرمایه گذاری و حوزه‌‌های راهبردی باشد می‌توان برای آنها وقت گذاشت در غیر اینصورت هر گونه مذاکره و تعامل قطعاً به ضرر منافع ملی ما خواهد بود.

فلاحت پیشه با اشاره به نقش انگلستان در برجام گفت: با اینکه این کشور در ظاهر با آمریکا همراه نیست اما در عمل منطبق با خواسته‌‌های آنان عمل می‌کند، تا کنون نیز هیچ اقدام مؤثر و قابل قبولی از طرف انگلیس برای رفع موانع برجام مانند مشکلات اقتصادی و... دیده نشده اما دولت و به خصوص دیپلمات‌‌های ما هنوز هم امیدوارند که می‌توان از طریق اروپا به آمریکا فشار آورد، ولی بنده بعید می‌دانم که انگلیس در برجام نقش مثبتی را ایفا کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پابان افزود: متأسفانه ما از مفاد گفت‌‌وگوهای انجام گرفته بین دیپلمات‌‌های ایرانی و انگلیسی هیچ اطلاعی نداریم که این موضوع ضعف کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی است، ای کاش مجلس در این موارد ورود جدی‌‌تری داشت زیرا در مجلس بیشترین حساسیت‌‌ها بعد از آمریکا و اسرائیل، متوجه انگلیس بوده و هست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۶۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تعلیق در حمله زمینی به رفح

اسرائیل کاتز، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی می‌گوید که در صورت حصول توافق برای آزادی اسرای صهیونیست، حمله زمینی برنامه‌ریزی شده به شهر رفح در جنوب غزه ممکن است به حالت تعلیق درآید. 

به گزارش رویترز، وی مدعی شد: «آزادی اسرا برای ما اولویت اصلی است»؛ و بعد در پاسخ به این سوال که آیا این شامل به تعویق انداختن عملیات برنامه‌ریزی شده برای حمله به رفح می‌شود یا خیر، پاسخ داد: «بله. در صورت توافق، عملیات را متوقف می‌کنیم». 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تحت فشار زیادی برای آزادی اسرا قرار دارد. منابع رسانه‌ای می‌گویند هزاران صهیونیست امشب نیز در تداوم اعتراضات هفته‌ای خود در مرکز تل‌آویو تجمع کرده و خواستار برکناری وی شده‌اند. 

گفته شده روز گذشته یک هیئت مصری برای گفت‌وگو با سران صهیونیست در خصوص توافق آتش‌بس و آزادی اسرا، راهی سرزمین‌های اشغالی شده است. منابع عبری این گفت‌وگوها را مفید ارزیابی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تعلیق در حمله زمینی به رفح
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • نامه دانشجویان دیار حافظ و سعدی به دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • آنتونی بلینکن بار دیگر به تل‌آویو سفر می‌کند
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند