Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@23:29:01 GMT

اژه ای: نمی‌شود به خواست این و آن حکم صادر کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۰۶۸۴۵

اژه ای: نمی‌شود به خواست این و آن حکم صادر کرد

معاون اول قوه قضاییه گفت: در طول سالهای بعد از انقلاب از هيچ قسمتي پشيمان نيستم و بسيار افتخار مي كنم كه در قوه قضاييه، وزارت اطلاعات و دادگاه انقلاب بوده ام و الان هم افتخار دارم كه در قوه قضاييه خدمت مي كنم.

خبرگزاری فارس: حجت الاسلام محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه ظهر امروز با حضور در دانشگاه شریف پاسخگوی انتقادات دانشجویان از دستگاه قضایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: من حقیقتا از این حضور پرشور، پر احساس و پر درد شما از خداوند تشکر می کنم یک قدری خودمانی صحبت کنیم، من در عین اینکه سر و صورتم سفید است اما دلم جوان است و با لسان جوانی صحبت می‌کنم.

اژه‌ای ادامه داد: وقتی کلمه دانشجو به کار برده می شود و مخاطب لفظ دانشجو را می شنود چند چیز به ذهنش میرسد، یک جوان که با توجه به انتخاب مسیر آرمان هایی دارد که برای آن تلاش می کند. وقتی دانشجوی اسلامی ایرانی به گوش می رسد کسی که مبارزات سنگین را در دهه های گذشته با استبداد و استکبار و فساد داشته است.

یک اشاره ای به معرفی خودم می کنم، چون برخی گفتند انقلابی هستید یا نه؟ و الفاظی را استفاده کردند که من را هم مخاطب قرار می داد. من از یک طبقه کشاورز به دنیا آمدم در حوزه علمیه و دانشگاه و بخشی در کارهای قضایی و اجرایی بوده ام.

در طول سالهای بعد از انقلاب از هیچ قسمتی پشیمان نیستم و بسیار افتخار می کنم که در قوه قضاییه، وزارت اطلاعات و دادگاه انقلاب بوده ام و الان هم افتخار دارم که در قوه قضاییه خدمت می کنم.

وقتی می خواهیم بک بحثی داشته باشیم باید مبنای بحث مان روشن باشد، در خصوص یکی از شعارهایی که یکی از عزیزان با احساس هم بیان کردند، این بود که عدالت ، عدالت. پس وقتی من میان صحبت شما خرف نزدم شما هم اجازه دهید من صحبت کنم تا این عدالت برقرار شود.

اژه‌ای گفت: در برخی رسانه ها عنوان می شود در جمهوری اسلامی خفقان است ، آیا این حرف هایی که شما زدید آزادی نیست، آیا این خفقان است؟

اگر شما عدالت را اینگونه بیان می کنید که فردی با رگ گردن بیرون زده حرف هایی را بزند و هرچه می خواهد بگوید بعد هم بگوید عدالت نیست باید از او تعریف عدالت را پرسید.

وی ادامه داد: شما می گویید کسی اگر از قوه قضاییه انتقاد کند با او برخورد می شود، آیا حرف هایی که شما زدید انتقاد نبود؟

من یک بار هم در یکی دیگر از دانشگاه‌ها گفتم اگر قرار باشد سوت بزنید من بلدم بلبلی اش را بزنم. پس شما که دعوت کننده هستید وقتی حرف زدید تحمل شنیدن پاسخ را هم داشته باشید.

اژه‌ای ادامه داد: گفتید قوه قضاییه ملاحظه می کند، سیاسی کاری می کند و نسبت به متهمین تبعیض قایل می شود، ما باید بر یک مبنایی حرف بزنیم.

تمام تلاش ما این بوده و هست که مطابق قانون عمل کنیم و اگر بخواهیم به مطابق خواست این و آن رفتار کنیم به ضرر جامعه است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۶۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورا‌های اسلامی می‌توانند بسترساز تحقق شعار سال باشند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،فرماندار بردسکن در مراسم تجلیل از شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌های شهرستان گفت شورا‌های اسلامی می‌توانند بسترساز تحقق شعار سال باشند.

علی دهقان زاده با بیان اینکه شورا‌های اسلامی نمایندگان مردم هستند از آنها خواست در مسیر خدمت رسانی به مردم کوتاهی نکنند و به عنوان موتور محرکه جهش تولید ر راستای جذب سرمایه‌گذاران به روستا‌ها اهتمام جدی داشته باشند.
فرماندار بردسکن از شورا‌های اسلامی خواست از حالت روزمرگی خارج و با خلاقیت و ایده در راستای توسعه و عمران روستا‌ها حرکت کنند و روستا‌ها به عنوان محور تولید در راستای طرح تحول روستایی و آمایش سرزمین که مورد تاکید دولت سیزدهم و استاندار خراسان رضوی است گام بردارند.

وی از بخشداران خواست با تشکیل کارگروهی مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم روستا‌هایی که بتوانند موفق عمل کنند آنها را به لحاظ اعتباری مورد تشویق قرار دهند.
اوگفت با پیگیری‌های انجام شده اجرای طرح پنل‌های خورشیدی مورد موافقت قرار گرفته است و چاه موتور‌های کشاورزی می‌توانند برای جلوگیری از خاموشی طرح پنل‌های خورشیدی را به مرحله اجرا در بیاورند. فرماندار بردسکن عنوان کرد در شهرستان بردسکن ۷۴ شورا و ۶۴ دهیاری وجود دارد که در این ۷۴ شورا شهری و روستایی ۲۲۷ نفر عضو این شورا‌ها هستند.
امام جمعه موقت بردسکن هم در این مراسم سیاست زدگی را یکی از آفت‌های خطرناک در شورا‌های اسلامی دانست وگفت: شورا‌های اسلامی نباید وارد جنجال‌ها و بازی‌های سیاسی شوند بلکه باید در راستای حل مشکلات مردم اهتمام جدی داشته باشند و به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان صدای مردم باشند و از مدیران مطالبه‌گری کنند.
حجت الاسلام علی اصغر ارزانی افزود: شورا‌های اسلامی باید با فساد مبارزه کنند و با ساخت و ساز‌های غیر مجاز و تخلف مبارزه جدی داشته باشند نه اینکه در برخی مواقع اقدام به قانون فروشی کنند.
امام جمعه موقت بردسکن گفت: شورا‌های اسلامی باید با روحیه انقلابی و بسیجی در راستای خدمت به مردم از هیچ تلاشی دریغ نکنند و ارتباط تنگاتنگی با مردم داشته باشند و خود را خادم و خدمتگزار مردم بدانند.

 

دیگر خبرها

  • شورا‌های اسلامی می‌توانند بسترساز تحقق شعار سال باشند
  • توصیه پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت احشام
  • بابک زنجانی عفو شد
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • حرف‌های چوپان ایرانی که می‌خواست شاه شود!
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود
  • چرا حسن باقری نمی‌خواست فرمانده عراقی کشته شود؟
  • (ویدئو) حاجی‌زاده: عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • ببینید | حاجی‌زاده: عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • دلم می خواست شاه ایران شوم (فیلم)