Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: سرپرست سازمان اورژانس كشور با بيان اينكه يكي از مشكلات و معضلات ما حوادث ترافيكي است، گفت: در هر ساعت در کشور ۲ نفر در اثر تصادفات و سوانح فوت می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، دكتر پيرحسين كوليوند در آیین اختتامیه نخستین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث درخصوص جزييات خدمت رساني اورژانس در زلزله كرمانشاه گفت: به محض اطلاع از زلزله كرمانشاه، طبق دستور وزيربهداشت، ظرف کمتر از یک ساعت بیش از ۱۰۰ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وي ادامه داد: ٧٣٥٠ مصدوم را در کمتر از ۲۰ ساعت به بیمارستان‌ های تهران اعزام کردیم.

دكتر كوليوند با بيان اينكه ٦ بیمارستان صحرایی را در اسلام ‌آباد، ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب راه‌اندازی کردیم، خاطرنشان كرد: اين بيمارستان ها روزانه ٥ هزار نَفَر را معاينه و ويزيت مي كردند.

وي گفت: اوج همدلي و همكاري بين دستگاه هاي مختلف از جمله اورژانس، ارتش، سپاه، هلال احمر، سازمان مديريت بحران و همچنين مسئولين استان كرمانشاه در زلزله كرمانشاه مشاهده شد.

سرپرست سازمان اورژانس كشور با بيان اينكه تاکنون ۱۹۵۰ مورد عمل جراحی انجام شده است و تمام پیوند‌ها با موفقیت انجام شد، افزود: بالغ بر ۳۵۰ تن دارو و تجهیزات به مناطق زلزله‌ زده ارسال کردیم و در زمینه فرآورده هاي خوني كمبودي نداشتیم.

وي تصريح كرد: روز ‌بعد از زلزله‌ تمام آمبولانس ها به همراه پزشک و دارو ‌به روستاها اعزام شدند و خدمات بهداشتی و درمانی لازم را ارایه دادند.

دكتر كوليوند با بيان اينكه تا به امروز هنوز یک مورد بیماری واگیر در مناطق زلزله‌زده گزارش نشده است، اظهارداشت: خدمات بهداشتي و درماني همچنان در مناطق زلزله زده ادامه دارد و همچنين حمايت هاي رواني و اجتماعي در مناطق زلزله زده درحال انجام است.

سرپرست سازمان اورژانس كشور با اشاره به اينكه يكي از بيمارستان هاي سرپل ذهاب در جريان زلزله كرمانشاه تخريب شد، گفت: سازه هاي درماني كه در شرايط بحران إمداد رسان هستند، بايد اصولي ساخته شوند.

دكتر كوليوند در پايان با بيان اينكه يكي از مشكلات و معضلات ما حوادث ترافيكي است، تاكيد كرد: در هر ساعت در کشور ۲ نفر در اثر تصادفات و سوانح فوت می‌کنند و ۴ یا ۵ نفر نیز مصدوم می‌ شوند، لذا تمام اينها با پيشگيري قبل از وقوع حادثه قابل حل است.

پایان پیام/55

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۶۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله سیرچ را لرزاند؛ اعزام ۲ تیم امدادونجات به منطقه

زلزله‌ای به بزرگی ۴.۶ ساعت ۱۷:۰۴ عصر امروز حوالی سیرچ در استان کرمان را لرزاند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، زلزله‌ای به بزرگی 4.6 ساعت 17:04 عصر امروز حوالی سیرچ در استان کرمان را لرزاند.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: ساعت 17:04عصر امروز زلزله‌ای به بزرگی 4.6 ساعت 17:04 حوالی سیرچ در استان کرمان را لرزاند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: در پی این حادثه 2 تیم امدادونجات برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی به روستاهای نزدیک کانون زلزله اعزام شده‌اند‌ و تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان به حالت آماده باش درآمدند.

محل وقوع: استان کرمان - حوالی سیرچ

تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 17:04 ، 1403/02/12

طول جغرافیایی: 57.4

عرض جغرافیایی: 30.4

عمق زمین‌لرزه: 10 کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:

27 کیلومتری سیرچ (کرمان)

29 کیلومتری شهداد (کرمان)

34 کیلومتری کرمان (کرمان)    

نزدیکترین مراکز استان:

34 کیلومتری کرمان

323 کیلومتری بیرجند

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • مصدومیت ۱۷۴ نفر در تصادفات رانندگی کهگیلویه و بویراحمد
  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • اعلام جرم پلیس علیه سازمان‌هایی که در قبال کاهش سوانح ترافیکی کرمانشاه کوتاهی می کنند
  • اعلام جرم پلیس علیه کوتاهی مدیران درباره تصادفات
  • وقوع زمین لرزه ای به قدرت ۴.۶ ریشتر در سیرچ کرمان
  • سوانح جاده‌ای در خراسان رضوی یک کشته و ۲۱ مصدوم برجا گذاشت
  • وقوع زلزله در سیرج / کرمان لرزید
  • زلزله سیرچ را لرزاند؛ اعزام ۲ تیم امدادونجات به منطقه
  • اعزام ۲ تیم امدادونجات هلال احمر به سیرچ کرمان
  • همه وظیفه داریم در راستای کاهش سوانح اقدام کنیم