Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش استانی " ایدز" با حضور جمعی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مسئولان دستگاه های اجرایی استان و با همت معاونت بهداشتی دانشگاه، در محل سالن همایش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در همایش استانی ایدز، با بیان این مطلب که طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، تا سال 2030 ایدز یکی از پنج علت اصلی مرگ و میر در کشورهای با درآمد متوسط و در حال پیشرفت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر محمد عباسی افزود: پیش‌بینی می‌شود که بیشترین رشد بار بیماری ها تا سال 2025 مربوط به رشد بار ایدز/HIV در کشورمان باشد.

وی با اشاره به اختلالات روان شناختی و عفونت HIV اظهار داشت: بیماران دچار اختلالات روانپزشکی به دلایل مختلفی در معرض خطر ابتلا به ایدز قرار دارند که اختلالات مصرف مواد، مصرف تزریقی مواد و اختلال در قضاوت و در نتیجه در گیر شدن در روابط جنسی پر خطر از جمله این عوامل است.   معاون بهداشتی دانشگاه با تاکید بر این که اختلالات مصرف مواد، چه به صورت تزریقی و چه به صورت غیر تزریقی، با افزایش خطر ابتلا به عفونت همراه هستند، مصرف تزریقی مواد را شایع ترین روش انتقال عفونت در کشور ذکر کرد و گفت: بیش از نیمی از مواردHIV در کشور، از طریق مصرف  مذکور رخ داده است .     عباسی ادامه داد: افراد مبتلا به اختلالات شدید و یا مزمن روانپزشکی نیز در معرض خطر افزایش یافته ی ابتلا بهHIV هستند. در خصوص افراد مبتلا به اختلالات مزمن روانی و عقب ماندگی ذهنی نیز می توان گفت به دلیل شرایط زندگی و بی خانمانی ممکن است در معرض سوء استفاده جسمی و جنسی قرار گیرند .   وی در ادامه با بیان این مطلب که افراد مبتلا به اختلالات شدید روانی به همراه HIV ، به درمان با داروهای ضد ویروسی با مشکلاتی روبرو هستند، خاطر نشان کرد: تشخیصHIV و نگرانی از انگ و تبعیض، هزینه های بالای درمان، پیچیدگی درمان های ضد ویروسی چند دارویی و نگرش منفی درمانگران نسبت به پایبندی این افراد به درمان، را می توان از جمله عوامل دسترسی کمتر مبتلایان ایدز به درمان عنوان کرد.   معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان  اختلالات روانی و اعتیاد را از جمله مشکلات ایدز خواند و تصریح کرد: توجه به اختلالات روانپزشکی باید در مجموعه برنامه ها و خدمات پیشگیری و درمان HIV از جایگاه ویژه ای برخوردار باشد .    در ادامه مطالب جامعی در خصوص اپیدمیولوژی ایدز در جهان، منطقه و ایران، عملکرد کنترل ایدز در گیلان و نقش اعتیاد در ایدز از سوی دکتر سید محمود رضوانی مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه، مهندس علی رضا رسایی رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر استان و دکتر محمد حسن نوین مدرس دنشگاه ارایه شد.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۸۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفرجگاه "دربند" صحنه از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شد



 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه  ،بهروز چراغی افضل گفت:  شهر صحنه از دیرباز تاکنون مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده و بعنوان یکی از شهر‌های توریستی استان شناخته می‌شود. بر همین اساس تأمین آب شرب پرفشار و پایدار سراب دربند در اولویت کار‌های امور آبفا این شهرستان قرار گرفت و جهت تحقق این هدف در کوتاهترین زمان، پرسنل این امور نهایت سعی و تلاش خود را به کار بستند.

مدیر امور آبفا شهرستان صحنه  از همشهریان محترم و سایر گردشگران و مهمانان گرامی صرفه جویی در مصرف آب و عمل به شیوه نامه‌های مصرف بهینه این مایه حیات بخش را خواستار شد.

دیگر خبرها

  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • آیا استفاده از تابه‌های نچسب را باید کنار گذاشت؟
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • تفرجگاه "دربند" صحنه از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شد
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟