Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@03:28:48 GMT

کدام چای برای گلودرد خوب است؟

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۰۹۳۶۱

فارینژیتیس، التهاب گلو است که منجر به گلودرد می‌شود. التهاب می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد؛ آلرژی محیطی، حساسیت به غذا یا عفونت‌های ویروسی یا باکتریایی. علائمی که معمولاً با گلودرد همراه هستند شامل سرفه، تب، احساس خستگی یا بدن درد می‌شود.

به گزارش ایسنا، «تبیان» با این مقدمه نوشت: انواع چای و دمنوش‌ها می‌توانند گلودرد را تسکین بدهند اما شما باید قبل از مصرف این چای‌ها به عنوان درمان، با پزشکتان مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چای‌های گیاهی

دم‌نوش‌های گیاهی می‌توانند به سه طریق گلودرد را تسکین بدهند: گیاه مورد نظر ممکن است لعاب‌دار باشد و پوششی برای مخاط ایجاد کرده و پروسه‌ی التیام را سرعت بدهد، گیاه ممکن است دارای خواص ضدالتهابی باشد یا سیستم ایمنی را تقویت کند. گیاهانی چون ریشه‌ی شیرین‌بیان، اکالیپتوس، نارون آمریکایی، نعنا فلفلی و ریشه‌ی مارشمالو می‌توانند در درمان گلودرد مؤثر باشند. نعنا فلفلی حاوی منتول است که یک عامل فعال بوده و به عنوان ضد احتقان و ضد سرفه عمل می‌کند.

چای‌های تند

انواع دم‌نوش‌های تند، خاصیت آنتی باکتریال و ضد قارچی دارند و ترشحات را رقیق و نرم می‌کنند که همه‌ی این‌ها می‌توانند مقداری از دردسرهای گلودرد کم کنند. ادویه‌هایی چون دارچین، ریشه‌ی زنجبیل، سیر و میخک نمونه‌هایی از این دست هستند. نیم جوش کردن چوب دارچین یا پودر شده‌ی آن، زنجبیل ورقه شده و پوست کنده، و یا پودر میخک و سیر، دمنوش‌هایی خوشبو و تند ایجاد می‌کنند که نه تنها حس خوبی به شما می‌دهند بلکه گلودردتان را هم تسکین می‌دهند.

چای‌های معمولی

چای‌های معمولی حاوی کافئین هستند و از گیاه کاملیا سینسیس گرفته می‌شوند مانند چای سیاه، چای سفید، چای سبز و چای اولانگ. تولیدکننده‌ها ممکن است انواع چای‌ها را با هم ترکیب کنند. طبق اعلام مرکز اطلاعات چای، بسیاری از چای‌های سنتی حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند که به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کنند.

چای‌های طعم‌دار شده

چای‌ها ممکن است با شیرین‌کننده‌های طبیعی ترکیب شوند تا فوایدشان افزوده شود. عسل و مرکبات، عناصری هستند که نه تنها طعم چای را خوشایندتر می‌کنند بلکه خاصیت هم دارند. مثلاً عسل می‌تواند از التهاب گلو کم کند و مرکباتی مانند لیموترش و پرتقال نیز غنی از ویتامین C هستند که تقویت‌کننده‌ی سیستم ایمنی است.

نکته

اگر دارو مصرف می‌کنید، قبل از نوشیدن چای گیاهی یا داروهای گیاهی با پزشک خود مشورت کنید. برخی از گیاهان و مکمل‌های موجود در چای‌ها می‌توانند از تأثیر دارویی که مصرف می‌کنید کم کنند یا عوارض ناخوشایندی داشته باشند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۹۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه

به گزارش خبرآنلاین؛یکی از انواع عرقیات گیاهی که دارای خاصیت فراوانی است، عرق بهارنارنج است که از شکوفه درخت نارنج گرفته می شود، طبع عرق بهارنارنارنج گرم و خشک است و سرشار از ویتامین های A,B,C است.

سلامت نیوز در خبری نوشت: عرق گیاهی بهارنارنج داراری طبعی گرم و خشک است.

این گیاه تاثیر بسیار خوبی روی سیستم عصبی بدن دارد و سردردهای میگرنی را کاهش می‌دهد.

بهار نارنج برای کنترل تشنج و حمله قلبی مفید است و برای تسکین دردهای سینه و تپش قلب نیز از آن استفاده می شود.

عرق بهار نارنج یکی از اصلی‌ترین عرقیات برای رفع ضعف اعصاب، غم و افسردگی به‌شمار می‌رود.

این عرق گیاهی برای تقویت معده مفید بوده و مشکلات بی‌خوابی را هم حل می کند.

از دیگر خواص این گیاه دارویی می‌توان به درمان آفتاب سوختگی، درمان قرمزی و سوزش پوست، کاهش چروک‌های پوستی و جلوگیری از بروز ترک روی پوست اشاره کرد.

همچنین عرق بهارنارنج می‌تواند درمان دردهای معده و سوء هاضمه باشد.

این گیاه اشتها آوراست.

عرق بهار نارنج سرشار از انواع آنتی‌اکسیدان است و به پیشگیری از بیماری‌های سخت، مانند سرطان کمک می‌کند.

عرق بهار نارنج دارای خواص ضد التهابی است و می‌تواند در کاهش التهاب‌های مختلف در بدن کمک کند، از جمله التهاب مفاصل، التهاب پوستی و التهاب روده.

مصرف عرق بهار نارنج می‌تواند به عنوان یک آرامبخش طبیعی و ملایم عمل کند. این ممکن است بهبود خواب، کاهش استرس و اضطراب را تسهیل کند.

عرق بهار نارنج می‌تواند به تنظیم فعالیت سیستم گوارشی کمک کند و مشکلات معده، سوء هاضمه و نفخ را کاهش دهد.

مصرف عرق بهار نارنج ممکن است به افزایش متابولیسم بدن کمک کند و در بهبود فرایند چربی سوزی و کاهش وزن مؤثر باشد.

عرق بهار نارنج دارای خواص ضد عفونتی است و می‌تواند در مقابله با برخی عفونت‌ها و باکتری‌ها موثر باشد.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901490

دیگر خبرها

  • ۵ دمنوشی که برای درمان سرماخوردگی معجزه می‌کند
  • هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند
  • ۶۰ درصد غذا های المپیک پاریس «غیرگوشتی» است
  • ۶۰ درصد غذاهای المپیک پاریس «غیرگوشتی» است
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه
  • انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان
  • جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • المپیک با طعم سبزیجات