Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@15:13:32 GMT

کشفیات موادمخدر در استان مرکزی ۷ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۰۹۳۶۶

کشفیات موادمخدر در استان مرکزی ۷ درصد افزایش یافت

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه کشفیات موادمخدر در سطح استان مرکزی ۷ درصد افزایش یافته است گفت: بیش از ۶هزار کیلوگرم انواع موادمخدر در استان مرکزی کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سردار کیومرث عزیزی  ظهر امروز در جلسه هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر استان مرکزی با اشاره به آمار کشفیات مواد مخدر در استان مرکزی اظهار داشت: از ابتدای سال تا به امروز آماری بالغ بر  6هزار و 89 کیلوگرم انواع موادمخدر در نقاط مختلف استان مرکزی کشف و ضبط شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس آمار موجود و در مقایسه امسال با سال گذشته در مدت مشابه، کشفیات موادمخدر در سطح استان مرکزی 7 درصد افزایش یافته است. 

سردار عزیزی تصریح کرد: از ابتدای امسال تا به امروز  17 باند موادمخدر شناسایی و منهدم شد که در این راستا، 28 قبصه سلاح، 146 دستگاه انواع خودرو و 75 دستگاه موتور سیکلت از قاچاقچیان و متخلفان در عرصه توزیع موادمخدر در استان مرکزی کشف و ضبط شد. 

وی عنوان کرد: در این راستا و در این مدت 10 هزار و 152 نفر درخصوص مواد مخدر دستگیر شدند که از این تعداد 5 هزار و 497 نفر مصرف‌کننده، 2 هزار و 840 نفر نگاه‌دارنده مواد، هزار و 379 نفر خرده‌فروش موادمخدر، 168 نفر قاچاقچی، 144 نفر حمل‌کننده و 131 نفر نیز توزیع کننده موادمخدر بوده‌اند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: ایجاد و وجود یک اردوگاه درمان معتادان از نیازهای مهم و اصلی استان مرکزی در راستای مقابله با مصرف مواد مخدر به شمار می‌رود که برای جمع‌آوری معتادان متجاهر نیازمند این اردوگاه، با ظرفیت حداقل 500 نفر هستیم. 

وی بیان کرد: در مقایسه آمار امسال و مدت مشابه در سال قبل، دستگیری این افراد 5درصد رشد داشته که مصرف کنندگان که بیشترین سهم دستگیری را داشته معادل 16درصد افزایش داشته است. 

سردار عزیزی با اشاره به اجرای طرح‌ها در راستای مقابله با مواد مخدر در استان مرکزی گفت: 814 مورد طرح پاکسازی از ابتدای امسال تاکنون در استان مرکزی اجرا شده است که 37 طرح از آن در جهت مقابله با کشت گیاهان مخدر، 57 طرح در راستای ارتقای امنیت اجتماعی، 271 طرح در محورهای مواصلاتی و 449 طرح نیز طرح پاکسازی در نقاط مختلف استان بوده که به مرحله اجرا رسیده است.

انتهای پیام/

R41371/P1377/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۹۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد

فرمانده انتظامی خراسان رضوی از کشف ۲۴۷ کیلوگرم حشیش در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی پلیس، سردار سرتیپ پاسدار محمدکاظم تقوی اظهار کرد: تیم‌های مرکز عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در اقدامی اطلاعاتی، یک محموله مواد مخدر را ردزنی و پس از کنترل و مراقبت‌های پوششی در اقدامی غافلگیرانه خودرو پژو ۴۰۵ حامل مواد افیونی را در یکی از خیابان‌های شهر مشهد متوقف کردند.

وی افزود: در این عملیات مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در بازرسی از خودرو موردنظر ۵۰ کیلوگرم حشیش کشف و یک متهم زن و یک متهم مرد تبعه خارجی را نیز دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با اشاره به بازرسی از مخفیگاه متهمان در بلوار توس، ۱۹۷ کیلوگرم حشیش را کشف کردند، تصریح کرد: در مجموع در این عملیات مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ۲۴۷ کیلو گرم حشیش را کشف و دو متهم دستگیرشده به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 748535

دیگر خبرها

  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون