Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@13:56:10 GMT

امید به زندگی در ایران به بیش از ۷۵ سال رسید

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۰۹۸۵۵

امید به زندگی در ایران به بیش از ۷۵ سال رسید

به گزارش جهان نيوز ، احمد دلبری ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مرکز فرهنگی اجتماعی انوار آفتاب که در قم برگزار شد، اظهار داشت: توجه به سالمندان با توجه به افزایش روزافزون آن در جامعه امری ضروری و فوری است.
   وی بالا رفتن سن امید به زندگی در کشور را مورد توجه قرار داد و افزود: به‌ پاس خدمات ارزنده دستگاه‌های بهداشتی، درمانی و رفاهی که در  کشور در طول سال‌های اخیر انجام‌شده امید به زندگی در ایران به بیش از 75 سال رسیده که لازم است تا کیفیت زندگی و خدمات را نیز به همین میزان افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی کشور با اشاره به وضعیت نه‌چندان مناسب سالمندان کشور گفت:  سالمندان و بازنشستگان کشور وضعیت خوبی ندارند و شایسته است تا تمهیداتی را برای  بهبود وضعیت آن‌ها در کشور انجام شود.

دلبری  ادامه داد: امروز در کشور ما  به ازای هر 9 نفر فرد شاغل یک فرد بازنشسته وجود دارد که بسیار نگران‌کننده است و ادامه این روند این تناسب نیز وضعیت وخیم‌تری را بر خود خواهد گرفت.

رئیس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی کشور تصریح کرد: باید آمادگی‌های جدی برای دوران بازنشستگی در کشور ایجاد شود چراکه یک فرد تقریباً یک‌سوم عمر خود را در  آن سپری می‌کند و امروز  نیز بزرگ‌ترین درد سالمندان مشکلات درمانی و فقر نیست بلکه مشکل تنهایی  و افسردگی سالمندان به‌خاطر دوری از کانون خانواده  است.

 وی با اشاره به اهمیت توسعه و رشد مراکز روزانه نگهداری از سالمندان خاطرنشان کرد: رشد مراکز شبانه بهزیستی سالمندان در کشور مناسب و در حد قابل‌قبول بوده ولی شایسته است ایجاد مراکز نگهداری سالمندان به سمت‌وسوی مراقبت و نگهداری از سالمندان در منازل آن‌ها سوق پیدا کند.

رئیس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی کشور ابراز کرد: نیاز بخش بزرگی از سالمندان کشور خود مراقبتی نیست بلکه بسیاری از آن‌ها نیازمند خدمات مشاوره‌ای، علمی هستند و کار مهم مراکز نگهداری از سالمندان نیز باید حفظ نشاط و روحیه سالمندان و جلوگیری از افسردگی و دست دادن حالت تنهایی باشد.


منبع : تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۹۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور

گردهمایی سه روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، گردهمایی سه روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور امروز _چهارشنبه ۵ اردیبهشت_ در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد.

ابراهیم نعیمی مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان در آئین افتتاحیه این همایش اظهار کرد: مدیران مراکز مشاوره و مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های کشور گرد هم جمع شدند تا نظام مسائل جسمانی و روانی و اجتماعی جامعه دانشجویی را بحث و بررسی کنند، زیرا جنس مسائل هر دانشگاه متفاوت و در حال تغییر است.

وی ادامه داد: لازم است مدیران هم‌اندیشی داشته باشند و این تغییرات را در نظام مسائل بررسی و چالش‌ها را در جلسات و کمیسیون‌ها مطرح کنند و برای برون‌رفت از این چالش‌ها به راهکارهای اجرایی و محکم برسند.

نعیمی بیان کرد: قطعاً دانشجویانی که وارد دانشگاه می‌شوند، متولدین دهه ۸۰ هستند که سن نوجوانی را به تازگی پشت سر گذاشته‌اند و چالش‌هایی را پیش رو دارند که همکاران مشاوره دانشگاه‌ها هم، نوع برخوردشان و هم تلاش آنها برای حل نظام مسائل دانشجویان متفاوت است که امیدواریم در این جلسات با استفاده از تجربیات و آخرین پژوهش‌ها و یافته‌هایی که به اشتراک می‌گذارند، به شرایط بهتر دست پیدا کنیم.

غلامرضا رضایی رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش ضمن بیان ظرفیت‌های دانشگاه سیستان و بلوچستان، دستاوردهای انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها را تشریح کرد.

وی افزود: قبل از انقلاب سیستان و بلوچستان کمترین بهره را از مراکز آموزش عالی داشت اما به برکت انقلاب اسلامی اکنون بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی این استان در حال تحصیل هستند و سرانه مراکز آموز عالی در این منطقه افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه سیستان و بلوچستان ۱۱ هزار دانشجو دارد، گفت: این دانشگاه در تمام شاخص‌های وزارت علوم در طول عمر انقلاب اسلامی رشد داشته است.

رضایی با اشاره به عملکرد مرکز مشاوره دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: مرکز بهداشت و مشاوره این دانشگاه نسبت به سال‌های قبل بسیار متحول شده است.

حجت‌الاسلام عبدالواحد بامری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش اظهار کرد: این استان در میان افکار عمومی به عنوان رنگین‌کمان فرق و مذاهب به شمار می‌آید، شهدای شاخصی همچون شهید میرحسینی دارد و کوچک‌ترین شهید کشور شهید سبیل اخلاقی در نیک‌شهر است.

وی ادامه داد: یکی از رویش‌های ارزشمند انقلاب اسلامی در استان، وجود این دانشگاه است که ۴۲۰ نفر هیئت علمی و ۵۰ استاد تمام دارد و در سال گذشته در میان رتبه‌بندی کشور رتبه ۱۲ را از لحاظ علمی و آموزشی کسب کرد.

زهرا نیکبخت، مدیر مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه سیستان و بلوچستان، نیز در این همایش اظهار کرد: رویکرد دفتر مشاوره در ابتدا پیشگیرانه است که با استفاده از مشاوران و کارشناسان مربوطه در این راستا اقدام می‌کنیم.

وی ادامه داد: ۱۲ مشاور و روانشناس در دانشگاه سیستان و بلوچستان در راستای کمک به دانشجویان تلاش می‌کنند تا در ارائه خدمات به دانشجویان اقدامات ارزنده‌ای انجام شود.

کد خبر 747515

دیگر خبرها

  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • این که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • (تصاویر) مرکز نگهداری و اشتغال معتادان
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور