Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز تحقیقات مولفه‌های موثر بر سلامت در ساوه پیگیری می‌شود گفت: بیمارستان شهید مدرس و ۱۷ شهریور ساوه در لیست بیمارستان‌های آموزشی فرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، جلیل کوهپایه‌زاده شامگاه یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز دانشجو و تجلیل از پژوهشگران و دانشجویان ممتاز دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به جایگاه دانشجو اظهار داشت: دانشجویان و دانشگاه‌ها  که از اقشار و نهادهای اثرگذار جامعه محسوب می‌شوند و به فرموده مقام معظم رهبری دانشگاه یکی از سلاح‌های مهم پیشرفت جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تفکر دانشجویی همیشه بر جامعه تاثیرگذاری مستقم دارد و دانشجو به عنوان یک منبع اطلاعاتی و آگاه در جامعه عمل می‌کند یکی از دلایل تاثیرگذاری دانشجویان پویایی و جوان بودن است که می‌تواند موثر باشد بارها شاهد این بوده‌ایم که اگر دانشجو سیاسی و متعهد باشد آن جامعه سیاست موفقی را دنبال می‌کند اما اگر دانشجویان سیاست‌زده باشند رفتارهای اجتماعی در جامعه هم سیاست‌زده می‌شوند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: باید به جایگاه دانشجو و تاثیر تفکر دانشجویی بر جامعه توجه ویژه داشت و زمینه‌های تحرک و پویایی دانشجویان را فراهم کنیم زیرا پیشرفت و موفقیت‌های چشمگیر این مرز و بوم مرهون تلاش و پشتکار شما دانشجویان و جوانان آگاه و با بصیرتی است که با حفظ ایمان و تقوی در میادین علمی و پژوهشی، اقتصادی و اجتماعی  اثرگذار  بوده‌اند.

کوهپایه‌زاده بیان کرد: دانشکده علوم پزشکی ساوه در پنجمین سال فعالیت خود با اتکا به قدرت لایزال الهی و در سایه تلاش و پشتکار اساتید فرهیخته، دانشجویان عزیز و کارکنان گرامی به سوی هدف بهره‌وری و کارآفرینی  و خلق ارزش‌ها و تحقق دانشگاه نسل سوم پیش می‌رود و در این میان نقش شما جوانان و دانشجویان در بهره‌گیری از فرصت‌های کسب علم و دانش، خلق ارزش‌های اقتصادی و نوآوری بی‌بدیل است.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در کشور وزارتخانه، بیمارستان‌های آموزشی را اعتباربخشی آموزشی کرد اگر چه بیمارستان شهید مدرس و 17 شهریور ساوه به عنوان آموزشی ثبت نشده بودند ولی با پیگیری‌های انجام شده موفق شدیم این دو بیمارستان را در کنار 231 بیمارستان دولتی کشور که اعتباربخشی آموزشی شدند قرار دهیم، پس از ارزیابی‌های انجام شده بیمارستان مدرس در بین 70 دانشگاه نخست کشور موفق شد مجوز آموزشی را بگیرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه خاطرنشان کرد: با آموزشی شدن، بیمارستان‌ها می‌توانند از بودجه‌های آموزشی برخودار شوند و این بودجه‌ها منجر به افزایش کمی و کیفی خدمات آموزشی می‌شود و خوشبختانه بیمارستان جایگزینی مدرس نیز با مولفه‌های آموزشی و با مجوز آموزشی ساخته می‌شود. 

وی ادامه داد: تلاش بر این است با راه‌اندازی مرکز تحقیقات مولفه‌های موثر بر سلامت بتوانیم پروژه‌های کاربردی موثر بر سلامت جامعه و طرح‌هایی که با پژوهش قابل حل است از طریق تعامل با دیگر نهاد را سفارش بگیریم که در این راستا فراخوانی انجام شده و متقاضیان می‌توانند سوالات تحقیقی و پروژه‌های خود را ارائه بدهند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی تا انتهای امسال برای اساتید، دانشجویان و هیئت علمی هم با هدف حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم که تفکر اصلی آنها کارفرینی و خلق ارزش و ثروت است را بیشتر کنیم، حرکت به این سمت هر چند زمان بر است ولی با آموزش و ایجاد حساسیت می‌توان سریع‌تر این مسیر را پیمود.

کوهپایه‌زاده بیان کرد: امیدواریم با حرکت در این مسیر با افزایش بهره‌وری خدمات با کیفیت‌تر را ارائه بدهیم و هم اینکه فارغ‌التحصیلان ما به عنوان یک فرد کارآفرین و توانمند از این دانشگاه خارج شوند که هم برای خود و هم جامعه موثرتر باشند که باید این بستر را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: شهرستان ساوه با توجه به ظرفیت‌های علمی که دارد حرکت به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین ثبت اختراعات و اکتشافات که بتوانیم به ثروت تبدیل کنیم ضعیف است، حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم باید در همه مراکز علمی دیده شود و معادلات کاری به سمت بهره‌وری و افزایش توانمندی فارغ‌التحصیل باشد که فارغ التحصیل ما به سرعت بتواند جذب کار شود.

حرکت معاونت پژوهشی دانشکده علوم پزشکی ساوه به سمت پژوهش‌های کاربردی است

معاون پژوهشی دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز در این مراسم اظهار داشت: در طول چهار سال اخیر حدود 125 طرح تحقیقاتی داشتیم که از این تعداد 80 مقاله در مجلات ISI و پامد و 35 مقاله نیز در مجلات داخلی منتشر شده است.

حمیدرضا برادران افزود: حرکت معاونت پژوهشی دانشکده علوم پزشکی ساوه به سمت پژوهش‌های کاربردی که بتوانند مشکلات جامعه در حوزه‌های مختلف به‌ویژه بحث سلامت را برطرف کنند است که خوشبختانه در چند سال اخیر توانستیم تا حدودی به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

R41371/P1357/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۹۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جزایی، در جریان سفر به شهرستان ساوه، اظهار کرد: ساوه از شهرستان‌های مهم استان مرکزی و برخوردار از مزیت صنعتی و کشاورزی است و این مزیت همراه با تعدد اقوام و برخی ویژگی‌های خاص ضریب امنیتی به این شهرستان داده و آسیب‌هایی را متوجه آن کرده است.

وی افزود: بررسی میدانی دغدغه‌ها، مشکلات و اتخاذ راهکار برای برطرف کردن آن در این سفر مورد تاکید قرار دارد و در دیدار با مسئولان این حوزه قضائی مسائل مبتلا به مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت؛ بازدید تفصیلی از حوزه قضائی شهرستان نیز نشان داد که اهتمام جدی در دستگاه قضائی برای اجرای سند تحول و تعالی قوه قضائیه وجود دارد که می‌توان به موضوع ساماندهی آرشیو الکترونیک پرونده‌ها و نیز تشکیل منظم جلسات ستادهای اقتصاد مقاومتی و مصوبات گره گشای آن در حوزه تولید و صنعت اشاره کرد که از وضعیت مناسبی برخوردار است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به فعالیت شورای حل اختلاف ویژه صنایع مستقر در بزرگترین شهر صنعتی کشور گفت: افزون بر ۷۰ درصد پرونده حوزه صنایع و حل اختلاف بین کارگر و کارفرما منتهی به صلح و سازش شده است.

وی با اشاره به اینکه در برخی جرایمی که در این شهرستان به وقوع می‌پیوندند با اقدامات پیشگیرانه و کارشناسی، قضا زدایی شده است، گفت: در بخش تصادفات شاهد کاهش جرایم هستیم و امید است دستگاه قضائی ساوه با همراهی مراجع انتظامی بتواند با جرایم خشن نیز برخورد کند و برای مجرمان حرفه‌ای ایجاد ناامنی شود تا در شهرستان ساوه امنیت پایدار برقرار شود.

حجت الاسلام والمسلمین جزایی ضمن بازدید از زندان ساوه، گفت: در سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای زندانیان آزاد شده از زندان که یک حرفه مشخص را در زندان آموزش دیده و یا در کارگاه‌های وابسته به زندان حرفه آموزی کردند تخصیص داده شده است تا بتوانند پس از آزادی برای تأمین معیشت خود و خانواده اقدام کنند.

وی در خصوص باز اجتماعی شدن زندانیان نیز گفت: سیاست قوه قضائیه در این خصوص استفاده از ظرفیت سازمان‌های حرفه آموز نظیر سازمان فنی و حرفه‌ای است تا زندانی در مسیری هدایت شود که با فراگیری حرفه‌های متناسب با توانی که دارد توانمند شود تا بتواند با انتخاب شغل مناسب به جامعه بازگردد.

کد خبر 6090404

دیگر خبرها

  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس