Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم ابتدا دکتر بهروز میرزا ضمن ادای احترام به حاضرین، از اهتمام دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به ترویج فرهنگ نماز خبر داد و گفت: «با توجه به رشد تکنولوژی و فضای مجازی می توان از این فضا برای توسعه امور فرهنگی جامعه، امربه‌معروف‌ونهی از منکر، آموزش مسایل و مفاهیم برنامه‌های مهم کشور و ترویج فرهنگ نورانی نماز استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این امر که امروزه استفاده از فناوری‌های نوین اطلاعات و ارتباطات در آموزش فراگیر، ترویج و تبلیغ و تعمیق فرهنگ دینی و ملی بویژه موضوع مهم نماز یک ضرورت است؛ یکی از برنامه‌های آتی فرهنگی و علمی در واحد کرج کاربردی کردن پایان‌نامه‌های دانشجویی در مقاطع کارشناسی ارشد با موضوع نماز در فضای مجازی اعلام کرد.

سخنران دیگر این مراسم دکتر نجفی استاندار البرز بود که با تقدیر از برگزاری چنین مراسم معنوی پر شوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج از همه اعضای ستاد اقامه نماز استان البرز و دست اندرکاران این عرصه قدر دانی کرد.

وی با نگاهی به تکرار صلاه در قرآن به اهمیت نماز اشاره کرد و گفت: «صلاه فقط شکل ظاهری نماز نیست، بلکه خالص شدن و پاک شدن از تمامی بدی هاست.»

استاندار البرز با بیان تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت اهتمام جدی و زدودن ضعف ها و کاستی ها بر اقامه نماز تصریح کرد: «ضرورت ایجاد فضای امن و مناسب برای همه بندگان خدا و ترویج فرهنگ نماز، وظیفه همه مسئولین و نهادهاست که متاسفانه هنوز کاستی هایی در این زمینه به چشم می خورد.»

محمدعلی نجفی یکی از اولین اصول این امر را داشتن نمازخانه‌های مناسب، مرتب و پاکیزه دانست و گفت: «متاسفانه هنوز در برخی از ارگان ها (با وجود داشتن امکانات فراوان) نمازخانه مناسب و در شان نماز و نمازگزار وجود ندارد.»

وی مهمترین مساله در نماز را به وجود آوردن بستر معنوی نماز و آگاهی و مشاهده عملی آثار معنوی نماز در جامعه برشمرد و در پایان سخنانش ابراز امیداوری کرد در سازمان ها و ادارت و بویژه دانشگاه ها که با قشر جوان و آینده ساز کشور سر وکار دارد مسئولین، خود الگوهای عملی برای تشویق جوانان و مردم به نماز و نمازخوانی شوند.

حجت الاسلام والمسلین قرائتی نیز طی سخنانی بر اهمیت آشنایی نمازگزاران بر تفسیر نماز تاکید کرد و مطالعه کتب تفسیر نماز را علاوه بر کتاب نماز برای همه نمازگزاران ضروری دانست و گفت: «در تمامی خانه ها باید یک کتاب تفسیر نماز وجود داشته باشند.»

رئیس سازمان اقامه نماز کشور با اشاره به رشد فضای مجازی و کاربرد آن در بین اقشار مختلف جامعه توصیه کرد: «از تلفن های همراه برای مطالعه و دسترسی به کتب تفسیر نماز استفاده شود.»

رئیس ستاد اقامه نماز : اهمیت نماز در زندگی انسان؛ نماز حلقه ارتباطی انسان به خداوند است

حجت الاسلام والمسلین قرائتی با اشاره به اهمیت نماز در زندگی انسان آن را به حلقه ارتباطی بین انسان و خداوند تعبیر کرد و با ابراز تاسف از محجوریت قرآن و نماز گفت: «اولین کار یک مومن پس از ایمان آوردن، برپایی نماز است و لذا نماز و قرآن را بایستی جدی گرفت چرا که آنچه در جامعه امروز ما مشکل ساز است مادیات نبوده بلکه معنویات است پس برنامه ریزی برای رفع این مشکل از آموزش و پرورش، مدارس و دانشگاه ها بایستی شروع شود.»

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به گستردگی دامنه و آثار برکات نماز اموری مانند انتخابات، حضور در صحنه، توجه و تمرکز، بهداشت فردی و جمعی، زیبایی و آراستگی، تشکیل خانواده و ازدواج، عدالت، ورزش، رنگ، کمک به فقرا، زکات، احترام به حقوق دیگران حتی حیوانات، جهاد و مبارزه علیه ظلم و جور، آداب فرزند داری، خطوط سیاسی و ولایی را از جمله نکات و پیوندهای مستتر در نماز برشمرد و تاکید کرد بیش از 133 نکته به عنوان پیوند با نماز وجود دارد.

وی در پایان، وضعیت نماز در جامعه امروز را نسبت به گذشته بهتر توصیف کرد ولی کافی ندانست و توصیه کرد: «با هنر مدیریت می‌توان جوانان را به نماز تشویق کرده، به سئوالات و شبهات آنان پاسخ صحیح داد.»

در این مراسم با حضور مسئولین از ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی برتر استان البرز در زمینه اقامه نماز تقدیر شد. همچنین دکتر محمدعلی نجفی استاندار البرز از دکتر بهروز میرزا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به پاس تلاش‌ها و مجاهدت‌های ایشان در ترویج فرهنگ اقامه نماز در این استان تقدیر کرد.

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۰۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست دانشگاه آزاد مهدیشهر معرفی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین تکریم و معارفه سرپرستان قدیم و جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدیشهر با حضور دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان، معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان، رؤسا و مسئولان دانشگاهی برگزار و محمدرضا شهاب به‌عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدی‌شهر معرفی و از تلاش‌های حمید بیرقی قدردانی شد.

مهدی منصوری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در این آیین ضمن بیان دستاورد‌ها و افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: واحد‌های دانشگاهی دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای هستند که با شناسایی درست ظرفیت‌ها و فعال کردن آن می‌توان در راستای درآمد‌های غیرشهریه‌ای استفاده کرد و به تشریح کامل سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی در این راستا پرداخت.

بیرقی سرپرست سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدیشهر هم به ارائه گزارش عملکرد دوران خدمت خود و شهاب سرپرست جدید این واحد دانشگاهی به بیان برنامه‌های خود برای اعتلای دانشگاه پرداختند.

در ابتدای این نشست رؤسا و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در مزار لاله خوشنام زهرایی آرمیده در خاک دانشگاه حضور یافتند و ضمن عطرافشانی و گلباران مزار شهید گمنام بار دیگر با آرمان‌های انقلاب و امام شهدا تجدیدبیعت کردند.

به گزارش آنا، شهاب دارای دکتری علوم اقتصادی و عضو هیئت علمی واحد سمنان است و سوابقی مانند دو دوره معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان و معاونت اداری و مالی واحد دامغان را کنار سایر مسئولیت‌های اجرایی، آموزشی و فرهنگی در کارنامه مدیریتی و علمی خود دارد.

در سابقه فعالیت‌های فرهنگی سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدیشهر احراز رتبه‌های ممتاز مسابقات قرآنی و کسب رتبه نخست در ترجمه قرآن کریم به زبان انگلیسی نیز مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همایش ملی صنعت فرش ماشینی ایران آغاز شد
  • کمک ۱۲۸ میلیارد تومانی مردم برای ساخت مسجد در کشور
  • سرپرست دانشگاه آزاد مهدیشهر معرفی شد
  • (ویدئو) پخش اقامه نماز جماعت به امامت یک زن روی آنتن تلویزیون
  • ببینید | اقدام خارج از عرف صداوسیما؛ پخش اقامه نماز جماعت به امامت یک زن روی آنتن تلویزیون
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و شرکت کارگزاری پویش البرز
  • جزئیات فعالیت ۴ کارگروه تخصصی اجلاس سراسری معماری و شهرسازی
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن
  • سبد گردشگری دانشگاه آزاد شاهرود تدوین شد
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است