Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - معاون اول رییس جمهوری اسحاق جهانگیری بعد از ظهر دوشنبه پس از بهره برداری از مجتمع فولاد شادگان با بالگرد از طرح 550 هزار هکتاری معروف به طرح مقام معظم رهبری و چند کانون ریزگرد در جنوب خوزستان دیدن کرد.

به گزارش ایرنا در این بازدید که استاندار خوزستان و مدیر کل منابع طبیعی استان و شماری از مسئولان استانی حضور داشتند معاون اول رییس جمهور در جریان پیشرفت طرح کشاورزی 550 هزار هکتاری خوزستان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طرح 550 هزار هکتاری در جریان سفر مقام معظم رهبری در اسفند ماه 1375 به تصویب رسید ولی عملیات اجرایی آن به صورت جدی در سال 1392 همزمان با آغاز به کار دولت یازدهم عملیاتی شد.
در فاز اول این طرح 1.5 میلیادر ریال از محل صندوق توسعه ملی و ذخیره ارزی، برای اجرا آن اختصاص یافت و هم اکنون در فاز اول 330 هزار از این طرح به بهره برداری رسیده یا در حال اجرا است.
گستره این طرح زیربنایی که قرار است با اتمام آن 9 میلیون تن به محصولات کشاورزی استان اضافه شود کل استان به ویژه مناطق غربی و مرکزی استان را شامل می شود.
قرار است برای اجرای فاز دوم علاوه بر تخصیص آب، چهار میلیارد دلار از محل صندوق ارزی برای اجرا و تکمیل این طرح برزگ ملی اختصاص یابد.
بنا بر این گزارش معاون اول رییس جمهوری در بازدید از چند کانون ریزگرد در مناطق مرکزی و جنوبی استان ، بر مهار طبیعی ریزگردها با استفاده از آبیاری و کاشت نهال و مالچ پاشی تاکید کرد.
استان خوزستان از اوایل دهه هشتاد با پدیده مهلک ریزگردها با منشا داخلی و خارجی رو به روست که سالانه خسارات زیادی به بخش های کشاورزی، تولیدی و تاسیسات عمومی و زیربنایی استان وارد می کند.
به گزارش ایرنا اسحاق جهانگیری دوشنبه برای یک سفر 2 روزه وارد خوزستان شد.
وی در این سفر پروژه فولاد کاوه خرمشهر و فولاد شادگان را به بهره برداری رساند.
رونمایی از برنامه حذف روادید برای اتباع خارجی به منطقه آزاد اروند در اتاق بازرگانی خرمشهر و شرکت در شورای اداری استان از جمله برنامه های روز نخست سفر معاون اول رییس جمهوری به خوزستان اعلام شده است.
معاون اول رییس جمهوری در دومین روز سفر خود به خوزستان (21 آذر )، با حضور در مسجد سلیمان از گام نخست پروژه آلومینیوم کاوه مسجد سلیمان بهره برداری می کند و کار ساخت پروژه پترو پالایش (بختیاری) در مسجد سلیمان نیز با حضور وی آغاز می شود.
شرکت در نشست اقتصاد مقاومتی در اهواز از دیگر برنامه های دومین روز سفر معاون اول رییس جمهوری به خوزستان است.
محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و محمد شریعتمداری وزیر صنعت،معدن و تجارت، و محمد سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان ، معاون اول رییس جمهوری را همراهی می کنند.
این چهارمین سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به خوزستان است.
آخرین سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به خوزستان در فروردین امسال بود.
6065/7164/6002
خبرنگار: محمدرضا بنوره/ عاطفه جوادی**انتشار :کبری آقازری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۰۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرمانده گروه ۹۹ پدافند هوایی نیروی زمینی ارتش با خانواده جانباز متوفی اکبری خندابی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ فرمانده گروه ۹۹ پدافند هوایی نیروی زمینی ارتش/ در دیدار با خانواده جانبازمتوفی محمد اکبری خندابی از صبر و استقامت خانواده جانباران و ایثارگران تجلیل کرد.

سرتیپ دوم بهزاد پرتوی خاقان در داین دیدار ضمن دلجویی از خانواده جانباز متوفی محمد اکبری خندابی بابیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر یکی از قدرت‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای هست و در جهان حرفی برای گفتن داریم گفت: جمهوری اسلامی هر آنچه دارد و هرآنچه که در آینده خواهد داشت مرهون خون شهدا، جانبازان و ایثارگران است که از بهترین سرمایه زندگی شان که جان خود که خداوند به آنها عطا کرده، گذشتند تا کشور در امنیت و اقتدار باشد.
او افزود: اکنون بر ما وظیفه است در وهله اول برای تقویت روحیه خود از خانواده‌های شهدا سرکشی و برسر مزار شهدا حاضر و دریادواره آنها شرکت کنیم و از خانواده آنها که سهم بسیاری در اقتدار کشور داشتند، سرکشی و به شایستگی دلجویی کنیم.
جانباز محمد اکبری خندابی پس از سالها تحمل رنج جانبازی سال 90در سن 45 سالگی  دارفانی را وداع گفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازدید رییس سازمان تبلیغات اسلامی از حوزه آزمون قرآنی در مشهد
  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار | کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!
  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار/ کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور
  • دیدار فرمانده گروه ۹۹ پدافند هوایی نیروی زمینی ارتش با خانواده جانباز متوفی اکبری خندابی