Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نيم‌فصل اول هفدهمين دوره ليگ برتر فوتبال در حالي به پايان رسيد که پرسپوليس همانند فصل گذشته بهترين‌ها را به خود اختصاص داد. به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران تسنيم «پويا»، نيم‌فصل نخست ليگ برتر هفدهم با برتري 2 بر صفر پرسپوليس مقابل صنعت نفت و صدرنشيني مقتدرانه سرخپوشان به پايان رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين در حالي است که شاگردان برانکو تاکنون بهترين آمار را از خود ثبت کرده‌اند و سياه‌جامگان هم بدترين‌ها را.
به بررسي «ترين‌ها»ي نيم‌فصل اول ليگ برتر مي‌پردازيم:
*بهترين خط حمله، خط دفاع، بيشترين پيروزي و کمترين شکست: پرسپوليس با 27 گل زده، 6 گل خورده، 11 پيروزي و يک شکست
سرخپوشان امسال هم همانند فصل گذشته، عملکرد فوق‌العاده‌اي از خود نشان دادند و همچنان بهترين تيم ايران هستند. حتي شکست سنگين قرمزها مقابل الهلال که به حذف تنها نماينده کشورمان در نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان آسيا شد، سبب تضعيف روحيه شاگردان برانکو در اين فصل نشد و روي عملکرد آنها تاثيري نداشت و پرسپوليس با برانکو به ثبت آمار درخشان ادامه داد.

خط دفاعي پرسپوليس همانند فصل گذشته عملکرد کم‌نقصي داشت و کسب اين رتبه توسط سرخ‌ها، تعجب‌آور نيست، اما شايد کسي فکر نمي‌کرد برانکو اين فصل با وجود افت مسلمان، محروميت طارمي با حکم فيفا و مصدوميت فرشاد احمدزاده، بتواند دوباره بهترين خط حمله ليگ را در اختيار داشته باشد. با وجود غيبت اين مثلث هجومي که نقش اساسي در قهرماني سال گذشته پرسپوليس داشت، بازيکني چون علي عليپور که مدت‌ها در ترافيک مهاجمان مانده بود، توانست خودي نشان دهد و به عنوان آقاي گلي نيم‌فصل هم رسيد.
پرسپوليس در نيم‌فصل اول 36 امتياز گرفت تا از اين حيث نيز رکورددار باشد چرا که پيش از اين تيمي نبوده که در يک نيم‌فصل اين تعداد امتياز کسب کرده باشد.
*کمترين پيروزي: سياه‌جامگان با يک برد
نماينده مشهد يکي از عجيب‌ترين نيم‌فصل‌ها را پشت سر گذاشت. حاشيه‌هاي عجيبي چون تغيير نام، پلمبِ باشگاه، زد و خورد بين مرزبان و عباسي مديرعامل سياه‌جامگان (به ادعاي مرزبان) و اتهام جادوگري به باشگاه در زمان کمي و به صورت متوالي براي مشکي‌پوشان سابق رخ داد که البته حاصل اين حواشي، سقوط سياه‌جامگان به انتهاي جدول بود. رضا عنايتي که تا پايان فصل سرمربي اين تيم مشهدي خواهد بود، کار سختي براي نجات مشکي و قرمزپوشان از قعر جدول پيش‌رو دارد.

*بيشترين شکست: سپيدرود و سياه‌جامگان با 9 باخت
تيم تازه‌صعود کرده سپيدرود تفاوت زيادي با پارس جنوبيِ تازه‌وارد دارد. قرمزپوشان اوايل فصل بازيکناني چون مهرداد جماعتي، غلامرضا رضايي و ايمان صادقي را جذب کردند که مشخص بود گره‌اي از کار سپيدرود باز نمي‌کنند. مشکلات مالي هم در طول دو فصل اخير، گريبانگير نماينده شمال کشور بوده و تأثير روحي و رواني روي بازيکنان سپيدرود گذاشته است. سپيدرود امسال با هدايت علي نظرمحمدي نتوانست رتبه‌اي بهتر از سيزدهم کسب کند و يکي از گزينه‌هاي اصلي سقوط به ليگ يک محسوب مي‌شود. بايد ببينيم با توجه به تغييرات اعمال شده در باشگاه سپيدرود، اميد روانخواه سرمربي جديد اين تيم مي‌تواند تنها سهميه استان گيلان را در ليگ برتر حفظ کند يا خير.

*بدترين خط حمله: نفت تهران و سياه‌جامگان با 9 گل زده
به گزارش تسنيم اين فصل براي نفت فصل عجيب و غريبي بود. علي کريمي در ابتداي فصل به تمرينات نفت آمد و اين تيم را تمرين داد، اما پيش از اولين بازي فصل نفتي‌ها، حميد درخشان به عنوان سرمربي نفت انتخاب شد. اين پايان تغييرات کريمي و درخشان نبود و پس از مطرح شدن نام حميدرضا جهانيان به عنوان مالک باشگاه نفت، کريمي از هفته ششم دوباره سکان هدايت اين تيم را در دست گرفت. بعد از گذشت تنها سه هفته، درخشان دوباره جايگزين علي کريمي شد و همچنان هم سرمربي نفتي‌ها است.
مشکلات مالي نفت ادامه دارد و وضعيت نامعلوم مالکيت باشگاه نفت و نيز بدهکاري اين باشگاه به بازيکنان و مربيان سابق خود، زمينه‌ساز حذف نفتي‌ها از ليگ قهرمانان آسيا شد. با شرايط نه چندان مطلوب باشگاه نفت، به نظر مي‌رسد بازيکنان و کادر فني اين تيم کار بسيار سختي براي حفظ نفت در ليگ برتر پيش رو دارند.
*بيشترين تساوي: ذوب‌آهن با 7 تساوي
تيم پُرافتخارترين سرمربي ليگ برتر تاکنون نتوانسته نتايج خوبي کسب کند و حتي زمزمه‌هاي اخراج ژنرال از باشگاه ذوب‌آهن به گوش رسيد که البته هيئت مديره ذوب‌آهن به او فرصت داد. با وجود اينکه فوتبال‌دوستان هميشه عادت دارند تيم‌هاي قلعه‌نويي را در کورس قهرماني ببينند، ذوب‌آهن با قلعه‌نويي اکنون در جايگاه نهم جدول حضور دارد و تساوي در حدود نيمي از ديدارهاي نيم‌فصل اول، ذوب‌آهن را بيش از پيش از صدر جدول دور کرده است.

همانند سال‌هاي گذشته که قلعه‌نويي يکي از بهترين خطوط حمله را در اختيار داشت، ذوب‌آهن با 21 گل زده يکي از زهردارترين خطوط حمله را دارد، اما ذوبي‌ها با 19 گل خورده، چهارمين خط دفاع ضعيف ليگ برتر را دارند و همين کار ذوب‌آهن را در نيم‌فصل اول دشوار کرد. با سرباز شدن احسان پهلوان،‌ مهدي مهدي‌پور و دانيال اسماعيلي‌فر، به نظر مي‌رسد کار قلعه‌نويي در ادامه ليگ برتر و نيز در ليگ قهرمانان آسيا سخت‌تر هم بشود.
*کمترين تساوي: گسترش فولاد با 2 تساوي
آبي و زردپوشان در ابتداي فصل با لوکا بوناچيچ، نتايج اسفناکي کسب کردند که سبب سقوط اين تيم به قعر جدول هم شد. اين رويه با حضور فيروز کريمي روي نيمکت گسترش فولاد تغيير کرد. اين تيم با کسب 3 پيروزي و يک تساوي از شش بازي، توانست با 20 امتياز خود را به جايگاه هشتم جدول برساند.

*آقاي گل: علي عليپور با 10 گل
مهاجم 22 ساله سرخپوشان که تقريباً فراموش شده بود، درخشش خود را از ابتداي فصل و ديدار سوپرجام آغاز کرد. علي عليپور در ليگ قهرمانان آسيا گل سرنوشت‌سازي مقابل الاهلي عربستان به ثمر رساند تا زمينه‌ساز صعود نماينده کشورمان به نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان آسيا شود. با تک‌گل سه امتيازي عليپور در دربي، مهاجم قائمشهري سرخپوشان اکنون بيش از پيش ميان هواداران پرسپوليس محبوب شده است. عليپور امروز برابر نفت آبادان 2 گل زد تا با 10 گل بالاتر از محمد قاضي 8 گله در صدر جدول گلزنان قرار بگيرد.

*ساير آمار
*پُرگل‌ترين ديدار و قاطع‌ترين پيروزي: ذوب‌آهن 6 - استقلال خوزستان صفر
*پُرگل‌ترين هفته: هفته دوم با 25 گل
*کم‌گل‌ترين هفته: هفته‌هاي دوازدهم و پانزدهم با 13 گل
*موفق‌ترين ميزبان: پارس جنوبي جم با کسب 16 امتياز از هفت بازي خانگي
*ناکام‌ترين ميزبان: سياه‌جامگان با کسب 3 امتياز از هشت بازي خانگي
*موفق‌ترين ميهمان: پرسپوليس با کسب 22 امتياز از هشت بازي خارج از خانه
*ناکام‌ترين ميهمان: نفت تهران با کسب 2 امتياز از هشت بازي خارج از خانه

براي مشاهده جدول رده‌بندي اينجا را کليک کنيد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۱۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نساجی - پرسپولیس؛ می‌خواهم زنده بمانم! / پیش بازی

پرسپولیس برای زنده نگه داشتن امید قهرمانی می‌جنگد و نساجی برای بقا...

طرفداری| تیم فوتبال پرسپولیس برای حفظ فاصله و شاید تصاحب صدر جدول، کار سختی در شهر خسته دارد.

کورس قهرمانی و بقا در لیگ برتر به حساس‌ترین و داغ‌ترین شکل ممکن دنبال می‌شود. استقلال با 54 امتیاز در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر بیست و سوم قرار گرفته و پرسپولیس، تنها یک امتیاز کمتر دارد. البته سپاهان 46 امتیازی و تراکتور 41 امتیازی هم روی کاغذ، شانس قهرمانی دارند. در قسمت پایین جدول، صنعت نفت آبادان فقط 16 امتیاز جمع کرده و جدی‌ترین گزینه سقوط محسوب می‌شود. استقلال خوزستان 21 امتیازی است و فولاد خوزستان و نساجی با 22 امتیاز، خطر سقوط را به شدت حس می‌کنند. حالا شاگردان اوسمار ویرا برای زنده نگه داشتن امید قهرمانی محکوم به پیروزی در این بازی خارج از خانه هستند. نساجی هم برای بقا در لیگ برتر باید سه امتیاز را در قائمشهر نگه دارد. البته آمار در بازی‌های اخیر کاملا به سود پرسپولیس است؛ سرخ‌پوشان در هر پنج بازی آخر مقابل نساجی پیروز شده‌اند و در دو بازی برگزارشده در قائمشهر هفت گل به ثمر رسانده‌اند.

اطلاعات بازی

هفته بیست و ششم لیگ برتر ایران؛ جام خلیج فارس

بازی: نساجی - پرسپولیس

تاریخ و ساعت برگزاری: دوشنبه 17 اردیبهشت ۱۴۰3؛ ساعت 18:15

ورزشگاه: شهید وطنی - قائمشهر

داور: موعود بنیادی فر | کمک‌ها: علیرضا ایلدروم، حسن انتظاری و امیرسامان سلطانی | ناظر: محسن قهرمانی

5 تقابل اخیر دو تیم

از دست ندهید ????????????????????????

رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود واکنش به گل شهاب زاهدی: پله هم نمی‌توانست این گل را بزند! سرمربی اینتر: طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتنش خوشحالیم اضافه شدن کارلو آنچلوتی به حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید / فیلم

دیگر خبرها

  • شانس قهرمانی تراکتور از بین رفت/ کورسوی رسیدن به نایب قهرمانی
  • جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال | استقلال صدر را از پرسپولیس پس گرفت
  • جدول رده‌بندی لیگ برتر پس از صدرنشینی استقلال
  • کابک نکونام با خارجی‌ها
  • جدول لیگ برتر | صدر آبی ماند، نفس پرسپولیس پشت سر استقلال
  • پاداش فوق‌العاده برای نساجی پیش از بازی با پرسپولیس
  • پاداش فوق‌العاده برای حریف پرسپولیس با یک شرط
  • پاداش فوق‌العاده برای حریف پرسپولیس با یک شرط سخت
  • نساجی - پرسپولیس؛ می‌خواهم زنده بمانم! / پیش بازی
  • نساجی- پرسپولیس؛ نبرد پایین و بالای جدول