Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-08@18:35:43 GMT

نخستین واکنش پلیس به مخدر«دستمال»

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۱۱۳۳۷

رویداد۲۴-سخنگوی نیروی انتظامی اعلام کرد که هیچ گزارشی از مخدری به نام «دستمال» در پلیس وجود ندارد.
 
سردار سعید منتظرالمهدی در نشست خبری ظهر امروز خود در پاسخ به سوالی درخصوص وجود مخدری به نام  «دستمال» اظهار کرد: پلیس هیچ گونه گزارشی درباره دستمال‌های مرطوب‌کننده اعتیادزا، روانگردان و تواهم‌زا و مخدر  «دستمال» را تایید نمی‌کند اما توجه داشته باشید که در دنیا بیش از 700 نوع مواد مخدر و توهم‌زا وجود دارد و احتمال دارد این مخدرها با نام‌های مخدر به فروش برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی همچنین با اشاره به پدیده موادمخدر و معضل اعتیاد اظهار کرد: متاسفانه باید بگویم که موادمخدر یک خطر جدی است که جامعه را تهدید می‌کند و این خطر کنار گوش همه ما است و همه ما باید نسبت به عوارض این پدیده حساس باشیم.
 
دروازه ورود به اعتیاد و مصرف موادمخدر، مصرف سیگار است
وی با بیان اینکه خانواده‌ها، آموزش و پرورش و دیگر نهادها در پیشگیری از شیوع اعتیاد نقش موثری دارند، گفت: متاسفانه ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد که دروازه ورود به اعتیاد و مصرف موادمخدر، مصرف سیگار است.
 
شروع سن موادمخدر به 15 سالگی یک زنگ خطر جدی
سخنگوی نیروی انتظامی با انتشار آمارهایی از اعتیاد در کشور اظهار کرد: در حال حاضر میانگین سنگین اعتیاد در کشور ما برای مردان 24 و برای زنان 26 سال است اما سن شروع موادمخدر به 15 سالگی رسیده است که این یک زنگ خطر جدی برای همه ما است.
 
منتظرالمهدی با بیان اینکه در جهان بیش از 255 میلیون نفر معتاد داریم، خاطرنشان کرد: این افراد بیش از 700 نوع موادمخدر، توهم‌زا و روانگردان را مصرف می‌کنند در واقع بیش از 700 نوع موادمخدر در جهان شناخته شده است که این مواد اشکال و شکل و ظاهر متفاوتی دارند.
 
افزایش 13 درصدی کشفیات موادمخدر در کشور
سخنگوی نیروی انتظامی از افزایش 13 درصدی کشفیات موادمخدر از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 525 هزار کیلوگرم انواع موادمخدر در کشور کشف شده که درصد قابل توجهی از آن مخدر تریاک بوده است. هر یک کیلوگرم تریاک برابر با 10 کیلوگرم مرفین بوده و هر یک کیلوگرم مرفین برابر با 10 کیلوگرم هروئین است.
 
افزایش 60 درصدی کشت تریاک در مزارع افغانستان
منتظرالمهدی همچنین با انتقاد از افزایش کشت موادمخدر در افغانستان اظهار کرد: در سال جاری میلادی نسبت به سال قبل شاهد افزایش 60 درصدی کشت تریاک در مزارع افغانستان هستیم؛ به طوری که بالغ بر 321 هزار هکتار از زمین‌های افغانستان در اختیار کشت تریاک قرار می‌گیرند که این منجر به تولید 9 میلیون کیلوگرم تریاک در سال جاری شده و افزایش 90 درصدی تولید در این کشور را نشان می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه 80 درصد موادمخدر کشف شده در کشور در جداره شرقی کشور بوده است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون دستگیری توزیع‌کنندگان موادمخدر نیز افزایش 7 درصدی داشته و آمار جمع‌آوری معتادان متجاهر نیز 20 درصد افزایش داشته است.
 
آمادگی پلیس برای جمع‌آوری معتادان متجاهر در کوتاهترین زمان ممکن
سخنگوی نیروی انتظامی درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر نیز اظهار کرد: هرچه زیرساخت‌های ما فراهم باشد، پلیس این آمادگی را دارد که در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به جمع‌آوری معتادان اقدام کند.
 
منتظرالمهدی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص اعلام نرخ جدید جرایم راهنمایی و رانندگی گفت: هیچ‌گونه افزایش جریمه‌های رانندگی نداشته‌ایم و هرآنچه در این زمینه مطرح شده کذب است.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۱۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۲ معتاد پرخطر در مرند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سرهنگ اسدیان گفت: ماموران انتظامی شهرستان مرند در۴۸ ساعت گذشته موفق شدند ۲۲معتاد متجاهر و پر خطر را از پارک‌ها و محل‌های مختلف شهر جمع آوری و به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی کنند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی در ادامه اجرای طرح آرامش در شهر توانستند انواع مختلف مواد مخدر از جمله مقدار ۵۷۰ گرم تریاک، ۱۶۰ گرم سوخته تریاک، ۳۴ گرم شیره تریاک، تعداد ۲ دستگاه ترازوی دیجیتالی توزین مواد مخدر، تعداد ۲ عدد وافور و مقداری مواد مخدر صنعتی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرند در خصوص اجرای طرح‌های مختلف در سطح شهر گفت: طرح آرامش در شهر در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و مطالبات مردمی در برخورد با هنجارشکنان اجتماعی با هدف دستگیری خرده فروشان، معتادان متجاهر در سطح شهرستان مرند به مرحله اجرا در آمد.

سرهنگ اسدیان خاطرنشان کرد: به جهت افزایش رضایتمندی مردمی اجرای این طرح‌ها همچنان با جدیت در دستور کار پلیس بوده و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مصرف، تهیه و توزیع انواع مواد مخدر با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • توصیه رئیس پلیس پایتخت به ماموران در طرح نور
  • افزایش ۶۵ درصدی صادرات سیر/ روسیه مقصد نخست صادرات سیر خشک
  • دستگیری ۲۲ معتاد پرخطر در مرند
  • کشف ١٠۶ کیلوگرم تریاک جاسازی شده در بار هندوانه در این شهر/ عکس
  • کشف تریاک با طعم هندوانه در عسلویه
  • ۲۸ کیلوگرم تریاک با پوشش بار گوجه در اصفهان کشف شد
  • کشف ۱۰۰ کیلوگرم تریاک جاسازی‌شده در بار هندوانه
  • پشت پرده بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر کشور چه بود؟ | ناگفته های قاچاق ۲ هزار تن تریاک | یکی از اعضای این باند در عروسی اش شاباش میلیاردی گرفت
  • کشف ۲۸ کیلوگرم قرص مخدر/ فرد قاچاقچی دستگیر شد
  • کشف ۲۲۷ کیلوگرم تریاک در یزد