Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس با اعلام این که طرحی جهت شفاف‌سازی آمار دقیق معتادان و نوع مواد مصرفی آنان در دست تهیه است، گفت: هم‌اکنون برخی کلینیک‌های ترک اعتیاد جهت بازداشتن معتادان از تداوم مصرف مخدرها، از الکل استفاده می‌کنند. آفتاب‌‌نیوز : حجت‌الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرحی در دست تدوین از سوی این کمیسیون جهت درمان معتادان گفت: در این طرح که با مشورت حقوق‌دانان مجلس در حال تهیه است، هدف، کنترل معتادان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: شفاف شدن آمار دقیق معتادان و نوع ماده مخدر مصرفی آنان با استفاده از روشی فنی در چارچوب سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر محور اصلی طرح مذکور است.
نوروزی با ذکر اینکه اکنون با وجود آنکه نهادهای گوناگونی در حال مبارزه با مواد مخدر هستند، گفت: با این حال هنوز مسئول اصلی مقابله با این بحران اجتماعی مشخص نیست؛ چراکه سازمان مبارزه با مواد مخدر صرفاً سیاست‌گذاری می‌کند، نیروی انتظامی متهم را بازداشت و دستگاه قضایی نیز او را به حبس محکوم می‌کند.
وی اظهار داشت: در این طرح به دنبال آن هستیم که با رعایت همه جوانب و پس از مطالعات کامل، مواد رقیق‌شده در اختیار معتادان جهت ترک اعتیاد قرار دهیم.
سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: البته هم‌اکنون کلینیک‌هایی در این حوزه فعال‌اند، اما از آنجا که عمدتاً شخصی هستند، بعضاً گاه به‌جای مواد دارویی جهت بازداشتن معتاد از تداوم مصرف مخدرها، از الکل هم استفاده می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه لزوم کنترل کلینیک‌های خصوصی و دولتی در حوزه درمان معتادان بیان داشت: امروز در ایران متأسفانه به خاطر واهمه از برخی بازتاب‌های منفی، از اعلام آمار دقیق معتادان و نوع مواد مصرفی آنان خودداری می‌شود که این امر درمان معتادان را نیز با مشکلاتی مواجه می‌کند.
نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد که مبارزه با مواد مخدر صرفاً محدود به توقیف و بازداشت و زندان نیست.
منبع: فارس

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۱۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰۰ کیلوگرم تریاک جاسازی‌شده در بار هندوانه

فرمانده انتظامی شهرستان عسلویه از کشف ۱۰۶ کیلوگرم تریاک جاسازی شده در بار هندوانه در محور مواصلاتی عسلویه خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه، سرهنگ حسین خواجه ظهر امروز در جمع خبرنگاران در عسلویه با اشاره به رصد و پایش مستمر جابجایی و دپوی کالای قاچاق و مواد مخدر اظهار داشت: در اقدامات پلیسی و اخبار و اطلاعاتی مبنی بر فعالیت سوداگران مرگ در انتقال مواد مخدر از شهرستان عسلویه به استان‌های مرکزی این مهم به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به شناسایی خودرو حامل مواد مخدر در ایستگاه بازرسی شهید مصطفی خمینی عسلویه گفت: مأموران با مشکوک به کامیون باری حامل بار هندوانه مشکوک محموله آن را مورد بررسی قرار دادند.

رئیس پلیس عسلویه از کشف محموله تریاک جاسازی شده در بار هندوانه خبر داد و تصریح کرد: در بازرسی دقیق از کامیون و محموله مقدار 106 کیلوگرم موادمخدر تریاک که به‌صورت ماهرانه در 13 عدد هندوانه جاسازی شده و در قسمت‌های مختلف بار پخش شده بود کشف شد.

خواجه، با بیان اینکه در این عملیات 2 متهم دستگیر شد، خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر به‌صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد. وضعیت امنیت عسلویه پایدار و مطلوب است. در راستای آرامش مردم با هرگونه ناهنجاری در بخش‌های مختلف برخورد قاطع می‌شود.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • عملیات پلیس علیه مواد مخدر در کیش
  • ۹ سال انتظار برای تشکیل نهاد حامی کودکان کافی نیست؟/ پلیس اطفال و نوجوانان پشت چراغ سبز مجلس
  • مقاوم‌سازی ارزی؛ طرحی که به سه واقعیت بازار توجه می‌کند
  • سرسام آماری؛ چرا داده‌های نرخ تورم بانک مرکزی شفاف نیست؟
  • چرا داده‌های نرخ تورم بانک مرکزی شفاف نیست؟
  • کشف ۱۰۰ کیلوگرم تریاک جاسازی‌شده در بار هندوانه
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • اهتمام مجالس آسیا به‌ تقویت ابعاد نظارت همگانی
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب