Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@00:49:29 GMT

هويج آمريکايي، توليد ايران است

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۱۲۴۴۵

هويج آمريکايي، توليد ايران است

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار تهران از آمادگي اين سازمان براي عرضه مستقيم تخم مرغ خبر داد و گفت: با ابلاغ نامه معاون بازرگاني وزارت جهاد کشاورزي بدون هيچ تشريفات اداري، مکان در اختيار توليدکنندگان قرار مي گيرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، «عبدالحسين رحيمي» عصر دوشنبه در نشست خبري دهمين جشنواره محصولات ارگانيک ايران افزود: ديروز معاون بازرگاني وزارت جهاد کشاورزي در نامه اي اعلام کرد اتحاديه مرغ تخم‌گذار ميهن براي عرضه تخم‌مرغ و تنظيم بازار آمادگي دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وي، اکنون ميادين ميوه و تره بار در 244 نقطه شهر تهران فعال است و در صورت مکان‌يابي، يکصد نقطه ميدان ديگر نيز گشايش مي يابد.
** هيچ محصول خارجي در ميادين ميوه و تره بار عرضه نمي شود
مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار تصريح کرد: هويج امريکايي، رقمي از اين محصول است که در ايران توليد و کشت مي شود و محصول هويج عرضه شده در شهروند محصول وارداتي از امريکا نيست.
وي يادآوري کرد سازمان ميادين ميوه و تره بار و شرکت شهروند زير نظر شهرداري تهران اداره مي شوند اما فعاليت آنها از يکديگر مجزاست.
وي گفت: در سازمان ميادين ميوه و تره بار حتي يک محصول خارجي عرضه نمي شود؛ زيرا ما روي کالاهاي خارجي نرخگذاري نمي کنيم.
رحيمي از بيش از 700 هزار نوبت خريد روزانه در غرفه‌هاي ميوه و تره‌بار تهران خبر داد و افزود: ما اجازه توزيع ميوه‌هاي قاچاق وارداتي را نيز نمي‌دهيم.
به گفته وي، فقط موز، آناناس، انبه و نارگيل که محصول مناطق حاره‌اي است وارد و به طور رسمي قيمتگذاري مي‌شود.
**عرضه محصولات ارگانيک در 30 ميدان ميوه و تره بار
رحيمي اعلام کرد: از سال ١٣٩٠ در پنج نقطه از تهران محصولات ارگانيک عرضه شد که اين تعداد به 30 نقطه رسيده و رو به افزايش است.
وي افزود: براي تشويق در توليد و عرضه محصولات ارگانيک اجاره بهاي اين غرفه ها ٣٠ درصد کمتر از ديگر غرفه هاست.
** کنترل و نظارت بر توزيع ميوهاي يلدايي ميادين ميوه و تره بار
مديرعامل سازمان ميادين اضافه کرد: براي شب يلدا انار و هندوانه ميادين تامين است و کمبودي نداريم.
به گفته وي، قيمت گذاري براساس عرضه و تقاضاست و با متخلفان برخورد مي شود.
رحيمي درباره عرضه سبزي بدون گل و ريشه در ميادين ميوه و تره بار گفت: اين اقدام از لحاظ بهداشتي و صرفه جويي مالي به نفع مصرف کنندگان بوده است.
وي ادامه داد: براي کمک به اقتصاد خانواده شست و شوي ريشه تربچه و پيازچه را در دستور کار داريم.
به گزارش ايرنا، هيات استانداردهاي ملي ارگانيک امريکا «کشاورزي ارگانيک» را نظام مديريت توليد اکولوژيکي تعريف کرده است که به تقويت و گسترش تنوع زيستي و چرخه هاي بيولوژيکي و فعاليت هاي بيولوژيکي خاک مي پردازد.
اين نظام بر پايه کمترين بهره برداري از نهاده هاي خارج از مزرعه و نيز اقدام هاي مديريتي براي بازسازي نگهداري و تقويت توازن اکولوژيکي بنا شده است.
از 196 کشور دنيا، 179 کشور به کشت ارگانيک دست زده اند.
آنگونه که رييس انجمن ارگانيک ايران امروز اعلام کرد، در سال ٢٠١٤ گردش مالي محصولات ارگانيک جهان حدود 80 ميليارد دلار بود و سازمان‌هاي بين‌المللي پيش‌بيني کردند ساليانه 10 درصد به اين رقم افزوده شود.
بر اساس آخرين آمار نهادهاي بين المللي، ميزان توليد محصولات ارگانيک در سال ٢٠١٥ نسبت به سال ٢٠١٤ حدود ١٤.٥ درصد و تعداد توليدکنندگان 7.2 درصد افزايش يافت.
در سال ٢٠١٦ گردش مالي محصولات ارگانيک 90 ميليارد بود و پيش بيني مي شود در سال ٢٠١٧ از مرز ١٠٠ ميليارد دلار بگذرد.
براساس آمارهاي جهاني، در مجموع 50 ميليون و 900 هزار هکتار زيرکشت محصولات ارگانيک است.
سطح زيرکشت محصولات ارگانيک در قاره اقيانوسيه 22 ميليون و 800 هزار هکتار، اروپا 12 ميليون و 700 هزار هکتار، آمريکاي لاتين 6 ميليون و 700 هزار هکتار، آسيا چهار ميليون هکتار، آمريکاي شمالي سه ميليون هکتار و آفريقا يک ميليون و 700 هزار هکتار است.
در سال هاي گذشته سطح زيرکشت اين محصولات افزايش 14.7 درصدي را تجربه کرد.
دهمين جشنواره و نمايشگاه توليدات ارگانيک از بيست و دوم آذرماه تا اول دي‌ماه به مدت ١٠ روز در بوستان گفت‌وگوي تهران برگزار مي‌شود.
اين نمايشگاه همه روزه از ساعت ٩ تا ٢١ ميزبان علاقه مندان است.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام : IRNAeco@
اقتصام**٩١٨٦*1961*
خبرنگار: هما همت خواه* انتشار: مريم مسعود
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۲۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران

اتاق‌های بازرگانی بین‌المللی ایران در کشورهای گرجستان، ایتالیا، عراق، قطر و ارمنستان در پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران مستقر شدند.

به گزارش ایسنا، تعدادی از فعالان و نمایندگان عرصه اتاق‌های بازرگانی بین‌المللی ایران در کشورهای گرجستان، ایتالیا، عراق، قطر و ارمنستان و اتاق بازرگانی تهران جهت ایجاد اتاق مشترک بازرگانی فناوری بین‌المللی در کشور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایرانی حضور یافتند.

در این نشست حسن زمانیان، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ضمن اشاره به اهمیت جایگاه اتاق‌های مشترک بازرگانی اقتصادی اظهار کرد: اتاق‌ها در عرصه تولید، خدمات بویژه صادرات و همچنین در جهت کمک به فراهم آوردن موجبات رشد و توسعه اقتصادی کشور نقشی اثرگذار دارند.

وی ضمن اظهار خرسندی از حضور و استقرار اتاق‌های بازرگانی در پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، گفت: علاوه بر شرکت‌های مستقر در این پارک قطب فناوری پارک نیز در شهر آفتاب تاسیس شده است.

زمانیان افزود: در راستای علمی و تخصصی کردن محصولات شرکت‌ها و تولیدکنندگان داخلی و با تفاهم و همکاری با وزارت صمت و با امضای دو معاونت در وزارتخانه علوم و صمت گواهی‌نامه‌های رتبه‌بندی تحقیق و توسعه صادر می‌شود که معتقد هستیم نهادها و شرکت‌های اقتصادی درصورت نبود بخش تحقیق و توسعه از عرضه و تقاضای بازارهای جهانی عقب می‌مانند و وجود این بخش در شرکت‌ها کاملا ضروری است.

معاون وزیر علوم گفت: یکی دیگر از گواهینامه‌ها که تعیین‌کننده درصد داخلی یا خارجی بودن محصولات شرکت‌ها را تعیین می‌کند، گواهی عمق ساخت داخل است که توسط سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران صادر می‌شود و در صورتی که درصد امتیاز گواهی بالا باشد، آن محصول از معافیت گمرکی برخوردار شده و چنانچه بتواند نیاز آن محصول را در کشور فراهم کند، از واردات آن جلوگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: رتبه کشور ما در جهان از نظر علمی پانزده است، ولی در نوآوری و دانش فنی رتبه ۶۳ را داریم و این فاصله به این دلیل است که نمی‌توانیم به خوبی از پژوهش و تحقیقات خود دانش فنی تولید کنیم و در نهایت این دانش فنی را نیز به تجاری‌سازی نرسانده‌ایم که به تولید محصولات تجاری و بازار محور منجر شود و باید به دنبال تولید محصولاتی باشیم که دارای پیچیدگی اقتصادی مثبت باشند.

به نقل از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، زمانیان افزود: تحقیقاتی مهم است که تبدیل به دانش فنی و پس از آن منجر به تولید محصولی شود که در سطح بین‌المللی رقابت‌پذیر باشد و همچنین محصولات تولیدشده باید به خوبی در بازار ارائه و در معرض دید قرار گیرند که این بازاریابی و تجارت را اتاق‌های بازرگانی می‌توانند در سطحی وسیع انجام دهند و در تجاری‌سازی و فروش محصولات نقشی کلیدی داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت انواع میوه یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین میوه و تره‌بار
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • ویپ های ۲ میلیون تومانی در کشور/ چرا سیگارهای الکترونیک در ایران ممنوع نمی شود؟!
  • عرضه محصولات صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود