Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه مانیتورینگ بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بوریس جانسون»، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه در مجلس اعیان این کشور گزارشی از سفر خود به چند کشور از جمله ایران ارائه کرد. 

جانسون هنگام توضیح درباره سفرش به ایران گفت: «در ایران با مقام‌های ارشد این کشور ملاقات کردم. در آنجا، با صراحت درباره مسائلی که کشورهایمان با یکدیگر اختلاف دارند صحبت کردم، اما مذاکراتمان سازنده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی حصول توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) را به منزله آغاز فصلی جدید در روابط کشورش با ایران توصیف کرد و گفت که در دیدار با مقام‌های ایرانی بر «اهمیت حداکثری» حفظ این توافق برای بریتانیا تأکید کرده است. 

جانسون گفت: «جدیدترین فصل روابط ایران با انگلیس با حصول توافق هسته‌ای برجام آغاز شده است. در هر جلسه‌ای، من درباره اهمیت حداکثری که بریتانیا برای حفظ این توافق قائل است، تأکید کردم.»

وزیر خارجه انگلیس در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «آژانس بین‌المللی انرژی پایبندی ایران به برجام را تأیید کرده است. شریکان دیگر، بایستی با کمک به ایرانی‌ها برای بهره‌مند شدن از مزیای تعامل با جهان، به تعهدات خودشان ذیل این توافق پایبند بمانند.»

رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس، همچنین ایران را به ایفای آنچه به ادعای وی «نقش مخرب» در منطقه است، متهم کرد و گفت با مقام‌های ایران در این باره رایزنی کرده است. 

وی گفت: «پارلمان [انگلیس] از نقش مخرب ایران در درگیری‌های سراسر منطقه، از جمله در سوریه و یمن آگاه است. رایزنی‌های ما در خصوص این موضوعات، صریح و سازنده بود.»

جانسون در ادامه توضیحات خود به موضوع یمن اشاره کرد و گفت که با مقام‌های ایرانی درباره این موضوع نیز رایزنی کرده است. 

وی گفت: «اگر قرار باشد درگیری‌ها در یمن را حل و فصل کنیم،حوثی‌ها (انصارالله) بایستی شلیک موشک به سمت عربستان را متوقف کنند. در این باره برای همتایان ایرانی‌ام تأکید کردم از نفوذشان استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود که این حملات خطرناک و کور خاتمه می‌یابد.»

انتهای پیام/ M

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۲۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی

معاون دومای دولتی از سواستوپل روسیه در واکنش به اظهارات کامرون مبنی بر حق اوکراین برای حمله به خاک روسیه با سلاح و موشک‌های انگلیسی اظهار داشت:مسکو قدرت دفاع از کشور خود در برابر این سلاح‌ها را دارد.

به گزارش مشرق، دیمیتری بلیک به این رسانه روس گفت: روسیه با هدف تقویت قدرت دفاعی خود، دائما در حال تقویت سیستم‌های پدافند هوایی خود است.

عضو کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه افزود: «غرب جمعی» از مدت‌ها پیش تصمیم به استفاده از موشک‌های دوربرد در خاک روسیه گرفت و کامرون علناً این موضوع را اعلام کرد و البته تردید نداشت که نیروهای مسلح ما دائماً در حال تقویت سیستم دفاع هوایی هستند.

وی با اشاره به توانمندی‌های روسیه در زمینه موشک‌های ضدهوایی و ایستگاه‌های جنگ الکترونیک، ابراز اطمینان کرد که روسیه ضمن دفاع از خود در برابر موشک‌های دوربرد، ابتکار ضدحمله را نیز در اختیار خواهد داشت.

بلیک گفت: وزیر امور خارجه انگلیس با این اظهارات خود، جلوتر از لوکوموتیو دوید، نتوانست خود را مهار کند و زبانش را برای جلب رضایت واشنگتن به چرخش درآورد.

این نماینده دومای دولتی روسیه تصریح کرد: موضوع حمله به مناطق روسیه با سلاح‌های دوربرد روسیه از مدت‌ها پیش قطعی شده بود، اما آنها نمی‌خواستند علناً آن را بیان کنند و خواستار حذف آن از اخبار شدند؛ اما ظاهراً پس از کمی فکر کردن، اجازه دادند و دوباره این خبر منتشر شد.

به نوشته این رسانه روس، خبرگزاری رویترز برخی اخبار مربوط به سفر دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس به کی‌یف و نقل قول از وی درباره حق اوکراین برای استفاده از تسلیحات انگلیسی برای حمله خاک روسیه را از سایت خود حذف کرده بود اما باری دیگر آنها را منتشر کرد.

وزیر امور خارجه روسیه پیش از این گفته است:‌ روسیه معتقد است که ارسال تسلیحات غرب به اوکراین در حل و فصل این مناقشه مانع ایجاد می‌کند، کشورهای ناتو را مستقیماً در درگیری دخالت می دهد و آنها با این کار «با آتش بازی می کنند.»

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز روز جمعه گفت: اظهارات اخیر «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه انگلیس درباره جنگ اوکراین «خطرناک» و عامل تشدید تنش است.

مکرون روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای با تکرار اظهارات سابق خود تصریح کرد که اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌داند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا/ اهتمام قاهره برای تداوم گفتگو با تهران
  • اهتمام ویژه «الازهر» مصر برای گفت‌وگوی بین مذاهب تهران و قاهره
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • دیوید کامرون: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیس برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا