Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@16:36:30 GMT

مخالفت چامسکی با جنبش "آنتی‌فا"

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۱۳۱۵۷

زبان‌شناس، فیلسوف آنارشیست و نظریه‌پرداز آمریکایی با انتقاد از جنبش ضد فاشیستی گفته است تاکتیک‌های آن هدیه‌ای به راست‌افراطی و سرکوب‌های دولت آمریکاست.

به گزارش ایسنا، نوآم چامسکی که بنیانگذار زبان‌شناسی مدرن شناخته می‌شود، گفت ضد فاشیست‌ها استفاده از خشونت را به روش‌های کاملا سرزنش‌باری تحریک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"آنتی‌فا" مخفف همان جنبش ضد فاشیست، به ائتلافی سست ناپیوسته از گروه‌هایی اشاره می‌کند که از طریق اقدامات مردمی و نه توسل به پلیس یا دولت مخالف راست‌های افراطی هستند. در حالی که ظهور این جنبش به توسعه فاشیسم در اروپا در دهه ۱۹۲۰ باز می‌گردد اما از زمانی که فعالان ضد فاشیست با نئو نازی‌ها، اعضای کو کلوکس کلان و حامیان راست افراطی در تظاهرات تابستان برتری‌طلبان سفیدپوست در شهر شارلوتزویل ایالت ویرجینیا درگیر شدند، آنها مجددا در کانون توجه قرار گرفتند.

تمرکز روی این جنبش مجددا در سپتامبر تشدید شد؛ پس از آنکه اسناد محرمانه‌ای که به دست پولتیکو رسیده بود فاش کرد که مقام‌های فدرال به مقام‌های محلی و ایالتی در اوایل ۲۰۱۶ هشدار داده بودند که آنتی‌فا به صورت روز افزونی متخاصم و خطرناک شده است و وزارت امنیت داخلی آمریکا رسما فعالیت‌های آنها را به عنوان "خشونت تروریست داخلی" طبقه‌بندی کرد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به تبع آن آنتی‌فا را "افراد بد" توصیف کرد.

چامسکی که دیدگاه‌های چپ دارد، در مصاحبه با ایندیپندنت ناامیدی خود را از آنتی‌فا مطرح کرد اما گفت که مجبور کردن فیزیکی گروه‌های راست افراطی برای خودداری از بیان عقایدشان هم غیر سازنده است. او تاکید کرد: آنتی‌فا با یک سازمان ساختاریافته فاصله دارد. در واقع مجموعه‌ای از افراد است که از دست نیروهای زشت و بدیمن که از زمان پیروزی ترامپ به شکلی سمی در عرصه عمومی ظاهر شدند، پریشان هستند.

این نظریه‌پرداز ۸۹ ساله گفت: همراه با آنتی‌فاها گروه‌هایی حاشیه‌ای هستند که از زور به روش‌هایی غیر قابل قبول، استفاده می‌کنند و اینها هدیه‌ای خوشایند برای راست‌های افراطی و نیروهای سرکوبگر دولت آمریکا هستند.

به گفته او، این خشونت راه را برای اقدامات دولتی‌ای هموار می‌کند که یادآور کوینتلپرو (سرواژه برنامه ضد اطلاعات آمریکا) است که به گفته او "افراطی‌ترین برنامه ضد تروریستی داخلی در تاریخ آمریکاست."

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۳۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان آزادشهر همصدا با جنبش ضد صهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا+ فیلم

اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر در این تجمع با شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس به وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین پیوستند.

دانشگاه‌های آمریکا از هفته گذشته شاهد اعتراضات سراسری دانشجویان و اساتید در اعتراض به سیاست‌های حمایت دولت از رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه هستند و در این اعتراضات بسیاری از دانشجویان و اعضای هیات علمی بازداشت شده اند.

تظاهرات گسترده دانشجویان علیه تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه که از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد، در مدت کوتاهی به چهل دانشگاه دیگر در آمریکا و سایر کشور‌ها از جمله فرانسه، کانادا و استرالیا نیز سرایت کرده است.

اما آنچه این روز‌ها در دانشگاه‌های آمریکایی و کشور‌های غربی می‌گذرد، نشان می‌دهد انقلابی بی‌سابقه برای تبدیل شدن به یکی از درس‌های ضدصهیونیستی تاریخ معاصر شکل گرفت.

این خیزش دانشجویی چنان زلزله‌ای به پا کرده که دولت آمریکا با خشونت هر چه تمام‌تر برای مقابله با این موج عظیم دانشجویی دست به کار شده و حتی اخیرا تهدید به ارسال نیرو‌های گارد ریاست‌جمهوری کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل
  • عقب‌نشینی آمریکا از تحریم گردان نظامی افراطی رژیم صهیونیستی
  • جدال پدر و دختر بر سر خواستگار آمریکایی | رضایت نمی‌دهم مگر به شرط...
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟
  • نخست وزیر اسپانیا: استعفا نخواهم کرد
  • فصل بیداری
  • دانشجویان آزادشهر همصدا با جنبش ضد صهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا+ فیلم
  • حمایت دانشگاهیان قم از جنبش ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا
  • انگیزه پنهان آمریکا در مخالفت با تجمع‌های دانشجویی
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه اصفهان در حمایت از جنبش دانشجویی آمریکا