Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- نوبخت گفت: درآمد‌هاي حاصل از ماليات و حقوق گمرکي 193 هزار و 400 ميليارد تومان است که اين رقم نسبت به سال 96 رشد 11 درصدي داشته است.
به گزارش خبرگزاري آريا، محمدباقر نوبخت در نشست خبري خود در جمع خبرنگاران افزود: رقمي که براي درآمدهاي مالياتي در سال آينده در نظر گرفته شده است 105 هزار ميليارد تومان است که اين رقم نسبت به 99 هزار ميليارد توماني که مصوب قانوني ما در سال 96 است 6 و 7 دهم درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: درآمدهاي ما از ماليات و حقوق گمرکي 11 مميز 1 دهم درصد در سال آينده رشد داشته است که آن درآمدهايي که صرفاً از ماليات است رشد 6 و 7 دهم درصدي داشته است.
نوبخت افزود: پيش بيني اين است که مي توانيم ماليات بيشتري داشته باشيم زيرا حدود 40 هزار ميليارد تومان از ماليات معاف هستند و همچنين يک لايه پنهان ديگري در اقتصاد وجود دارد که درآمد دارند ولي يا ماليات به درستي نمي دهند يا اصلاً ماليات نمي دهند.
وي گفت: در افرادي که طبق قانون از ماليات معاف هستند بازبيني صورت مي گيرد تا ببينيم مي توانند ماليات بدهند يا خير و همچنين بخش کدري را که در اقتصاد ماليات نمي دهند، شناسايي کنيم.
رئيس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: بايد نرم افزارهايي در اختيار داشته باشيم و همچنين يک سيستم مکانيزه در اختيارمان باشد تا بتوانيم افرادي را که ماليات نمي دهند، از طريق درآمدهايشان رصد کنيم.
نوبخت افزود: بودجه خاصي به سازمان امور مالياتي داديم تا زيرساخت ها و نرم افزارهايش را کامل کند و همچنين با کشورهاي موفق در زمينه دريافت ماليات صحبت کرده و از تجارب آنها استفاده کند.
وي گفت: درآمدهاي ما از حقوق گمرکي در سال جاري 17 هزار و 300 ميليارد تومان بود که به 23 هزار ميليارد تومان در سال 97 افزايش پيدا کرده است.
رئيس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اينکه درآمدهاي ما حاصل از ماليات و حقوق گمرکي در سال آينده 193 هزار و 400 ميليارد تومان است افزود: اين رقم براي هزينه هاي ما ناکافي است زيرا دولت بايد فقط 193 هزار ميليارد تومان حقوق به کارکنان دولت پرداخت کند و همچنين بايد 32 هزار ميليارد تومان نيز پول اوراق و اسنادي را که براي طرح هاي عمراني منتشر کرده است، پرداخت کند به همين دليل درآمدهاي دولت از محل درآمدهاي مالياتي و گمرکي ناکافي است.
نوبخت ادامه داد: دولت مخارج اجتناب ناپذيري دارد که بايد پرداخت کند و درآمدهاي کسر شده از محل ماليات گمرک ناکافي است به همين دليل بايد براي کسب درآمدهاي ديگر دو دارايي خود را که يکي دارايي هاي سرمايه اي و ديگري پروژه هاي عمراني است، به فروش برساند تا بتواند درآمد کسب کند.
وي گفت: در سال آينده جمعاً 106 هزار و 500 ميليارد تومان از محل واگذاري دارايي هاي سرمايه اي به دست خواهيم آورد که شامل فروش نفت، اموال منقول و غير منقول و طرح هاي عمراني است.
رئيس سازمان برنامه و بودجه افزود: در سال آينده بايد 101 هزار ميليارد تومان نفت بفروشيم و همچنين بايد حدود 6 هزار و 100 ميليارد تومان از سهام کارخانجات را طبق اصل 44 واگذار کنيم تا کسب درآمد کنيم.
نوبخت ادامه داد: براي کسب درآمد همچنين بايد اوراق و اسناد مالي خودمان را بفروشيم به اين ترتيب در بودجه سال آينده و با فروش اين اوراق از منابع مردم هم استفاده مي کنيم.
وي گفت: در سال آينده پولي را که از فروش اين اوراق بدست آورده ايم با سود به مردم برمي گردانيم و اگر سود اين اوراق را ندهيم اعتبار اين اسناد پايين مي آيد و ما براي اينکه اعتبار دولت محفوظ بماند يک نامه تفويض اختيار به خزانه داديم تا به محض سررسيد اين اوراق از سرجمع اعتبارات پول اسناد را پرداخت کنند.
نوبخت افزود: در سال آينده 38 هزار ميليارد تومان فروش اوراق خواهيم داشت و حدود 6 هزار و 100 ميليارد تومان نيز از واگذاري سهام کارخانجات را خواهيم داشت.
*نوبخت: کاهش فقر مطلق و اشتغال گسترده دو ويژگي مهم بودجه 97
رئيس سازمان برنامه وبودجه گفت: دو برنامه مهم کاهش فقر مطلق و اشتغال گسترده در بودجه 97 وجود دارد که اين دو در برنامه هاي سالهاي قبل نبوده است.
محمدباقر نوبخت افزود: اگر بخواهيم صرفه جويي و شفاف سازي کنيم بايد کارهايي انجام دهيم که اشتغال کافي ايجاد کنيم .
وي اشتغال گسترده را شامل اشتغال فراگير، اشتغال روستايي و حمايتي برشمرد .
رئيس سازمان برنامه و بودجه درباره ويژگي بودجه سال 97 نيز گفت: بودجه ريزي مبتني برعملکرد ، شفافيت و انضباط بودجه اي و حرکت به سمت تمرکززدايي از ويژگي هاي بودجه 97 است.
وي درباره توجه ويژه به اولويت هاي برنامه ششم توسعه در بودجه 97 گفت: توجه به آب ، محيط زيست ، فاضلاب، پسماند، ريزگردها ، توسعه منطقه مکران ، توسعه حمل و نقل ريلي و تقويت بنيه دفاعي از آن جمله است.
نوبخت اقدام ديگر در بودجه 97 را توجه به توليد و اشتغال دانست و گفت : ما براي اينکار مشارکت عمراني و خصوصي ، صادرات غيرنفتي ، توجه به عدالت اجتماعي، بهبود بهداشت و سلامت را در دستور کار بودجه قرار داديم.
وي گفت: در سال 97 ، از حدود هزار رديف ملي ، 340 دستگاه و رديف ملي که 34 درصد رديف را شامل مي شود انتخاب کرديم که قيمت تمام شده آن را محاسبه کرديم چون مي خواهيم صرفه جويي کنيم و پول مازاد به دستگاهي ندهيم و رشد اقتصادي و افزايش بهره وري داشته باشيم همچنين 100 درصد دستگاههاي استاني را مبتني بر عملکرد کرديم و اين اقدام را امسال انجام داديم.
رئيس سازمان برنامه وبودجه گفت : 347 رديف متفرقه داشتيم که به 134 رديف کاهش داديم 199 رديف را کم کرديم و برخي رديف هابا يکديگر ادغام شد به اين ترتيب سهم اعتبارات متفرقه را از 20 به 11.8 درصد تقليل داديم.
وي گفت: همه دستگاهها غير از درآمدهايي که به خزانه واريز مي کنند که حدود 54 هزار ميليارد تومان است درآمد اختصاصي نيز دارند که پيش از اين نظارتي بر اين درآمدها نبود اما از امسال به اين درآمدها نظارت مي کنيم که براساس بودجه قرار است سي درصد در بخش عمراني استفاده شود.
وي اقدام ديگر در بودجه 97 را تمرکززدايي عنوان کرد و گفت:اختيارات هزينه را از 4.3 به 24.3 درصد در استان ها افزايش داديم و سهم عمراني نيز 30 درصد افزايش يافت.
رئيس سازمان برنامه وبودجه افزود: 868 طرح ملي به استان ها واگذار شد که خودشان نظارت بر کنترل آن را به عهده خواهند گرفت.
وي گفت: براي آبياري تحت فشار، آبرساني روستايي ، آبخيزداري ، ريزگردها، توسعه گردشگري ،حمل و نقل ريلي، بافتهاي فرسوده، توسعه سواحل مکران و بنيه دفاعي اعتباراتي در نظر گرفته شده است.
نوبخت در حوزه اجراي برنامه کاهش فقر مطلق گفت: براساس اين برنامه در يک گام به افراد خانواري که مستمري بگير هستند تا 5 نفر ، 700 هزار تومان پرداخت مي کنيم .
 
وي گفت: در مورد پرداخت يارانه به افرادي که نيازمند هستند دو راه شناسايي وجود دارد يک راه اين است که افرادي که بي نياز هستند شناسايي کنيم ، راه ديگر اين است که افراد نيازمندي که تحت پوشش حمايتي هستند يا بيمه هاي اجتماعي آنها را شناسايي کرده يا کساني که در هيچکدام از اين دو گروه قرار نمي گيرند ولي خودشان اعلام نيازمندي مي کنند، در سال 97 يارانه آنها پرداخت مي شود.
رئيس سازمان برنامه وبودجه همچنين کمک به مردم براي کاهش هزينه سلامت را از ديگر وظايف سازمان هدفمندي يارانه ها برشمرد و افزود: قرار است اين سازمان منحل و وظايف آن به وزارت تعاون و رفاه اجتماعي منتقل شود.
 
بودجه کل کشور 3.7 درصد افزايش پيدا کرده است
رئيس سازمان برنامه و بودجه گفت: بودجه عمومي کشور ( منابع و مصارف ) 6.1 درصد افزايش پيدا کرده و بودجه کل کشور(منابع و مصارف) 3.7 درصد افزايش پيدا کرده است.
 محمد باقر نوبخت در نشست خود در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري صداوسيما در خصوص افزايش درآمدها و هزينه ها در بودجه سال آينده گفت: بودجه کل کشور(منابع و مصارف) 3.7 درصد افزايش پيدا کرده است.
وي همچنين در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار خبرگزاري صداوسيما در خصوص انطباق بودجه با اقتصاد مقاومتي گفت: بودجه سال آينده دقيقاً در چارچوب اقتصاد مقاومتي است.
وي افزود: اقتصاد مقاومتي از ما رشد اقتصادي ، رشد توليد و رشد اشتغال را مي خواهد و ما در بودجه آينده براي هر کدام از اين موارد سرفصلي را در نظر گرفته ايم.
نوبخت افزود: طبق بند 4 اقتصاد مقاومتي در بودجه سال آينده ما تلاش مي کنيم که منابع هدفمندي را به سمت عدالت اجتماعي سوق دهيم.
وي افزود: بودجه سال آينده دقيقا در چارچوب اقتصاد مقاومتي است.

72 هزار ميليارد تومان تسهيلات براي توليد اشتغال در سال آينده
رئيس سازمان برنامه و بودجه گفت: در سال گذشته 17 هزار ميليارد تومان تسهيلات به 25 واحد کوچک و متوسط­ ارائه داديم که اين رقم در سال آينده به 72 هزار ميليارد تومان افزايش مي يابد.
محمد باقر نوبخت افزود: ما قصد داريم در سال آينده تسهيلات ارزان تري به توليد کننده ها ارائه دهيم .
وي ادامه داد: همه تلاشمان اين است که قدرت خريد افراد کم درآمد را بيشتر کنيم.
وي افزود: بودجه ها را استاني کرديم تا نظارت بيشتري بر تخصيص اعتبارات صورت بگيرد.

بايد زمينه هاي يکسان سازي نرخ ارز فراهم شود
رئيس سازمان برنامه و بودجه گفت: يکسان سازي نرخ ارز سياست دولت است اما بايد زمينه هاي اين امر فراهم شود.
محمد باقر نوبخت در نشست خبري خود در جمع خبرنگاران افزود: در صورت فراهم آمدن شرايط براي يکسان سازي نرخ ارز حتما اين سياست اجرا مي شود.
وي در خصوص دلار 3 هزار و 500 توماني در سال آينده گفت: قيمت هاي بازار که در حال حاضر رو به افزايش است را به رسميت نمي شناسيم چون در سال گذشته و در همين ايام افزايش نرخ دلار را تجربه کرديم.
وي ادامه داد: به سياست دولت در زمينه دلار اطمينان دارم و همچنين به پيش بيني بانک مرکزي که مي گويد نرخ دولت پايين مي آيد هم اعتماد داريم به همين دليل نرخ 3 هزار و 500 تومان در بودجه سال آينده نرخ خوبي است.
نوبخت گفت: بازار آزاد در زمينه نرخ دلار بايد با بازار دولتي هماهنگ شود چون دولت به ثبات قيمت ارز توجه ويژه دارد .
وي در پاسخ به اين سوال فعالين بازار ارز معتقدند که نرخ دلار به زير 4 هزار تومان نمي آيد گفت: همه ما يکي هستيم و مصالح کشور در جهت تضعيف پول ملي است .
وي ادامه داد: ما به دنبال ثبات اقتصادي هستيم ، البته درست است که در شرايطي که نرخ دلار افزايش پيدا مي کند برخي صادر کننده ها سود بيشتري به دست مي آورند ولي ما نبايد از اين راه صادرات را تقويت کنيم.

افزايش تعرقه براي کاغذ نداريم
رئيس سازمان برنامه و بودجه گفت: کاغذ جزو اقلام فرهنگي است و ما هيچ افزايش تعرفه اي براي کاغذ نداريم.
محمد باقر نوبخت افزود: ما براي کاغذ افزايش تعرفه نداريم بلکه به اين بخش يارانه هم اعطا مي کنيم.
نوبخت در خصوص محدود کردن واردات گفت: محدود کردن واردات به دو صورت انجام مي شود اول اينکه ثبت سفارش محدود مي شود و دوم کنترل تعرفه ها.
وي ادامه د اد: در خصوص محدود شدن ثبت سفارش ها شوک به بازار وارد مي شود براي همين اگر مي خواهيم واردات را کم کنيم بايد تعرفه ها را بالا ببريم.
نوبخت با ا شاره به اينکه ما در پاره اي از موارد به واردات نياز داريم گفت: افزايش تعرفه ها براي واردات در جهت سياست هاي ابلاغي به ما انجام مي شود چون در خيلي از موارد در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي تعرفه ها بالا مي رود.
رئيس سازمان برنامه و بودجه افزود: کم کردن واردات جزو سياست هاي ابلاغي به دولت است که بايد اجرا شود.

افزايش تعرفه هاي خروج ، مشارکت افراد در توسعه کشور را بالا مي برد
رئيس سازمان برنامه وبودجه گفت: افزايش تعرفه خروج از کشور مشارکت افراد را در توسعه کشور افزايش مي دهد .
محمد باقر نوبخت افزود: در ايران حدود 9 ميليون و 200 هزار نفر سفر خارجي مي روند که عمده سفرهاي آنها سياحتي و زيارتي است.
وي ادامه داد: افزايش عوارض خروج از کشور، جريمه اين افراد نيست بلکه ميزان مشارکت آنها را در توسعه کشور افزايش مي دهد.
نوبخت افزود: ما از همه ظرفيت هاي خود استفاده مي کنيم تا به طرح هاي عمراني کمک کنيم.

تخصيص 90 هزار ميليارد تومان به امور رفاه اجتماعي
رئيس سازمان برنامه و بودجه گفت: بودجه رفاه اجتماعي را کم نکرديم بلکه 90 هزار ميليارد تومان به اين بخش در سال آينده تخصيص يافته است.
محمد باقر نوبخت در نشست­ خبري افزود:­ به امور آموزش و پژوهش 57 هزار ميليارد تومان، به امور دفاعي و امنيتي 51 هزار ميليارد تومان و به امور سلامت 25 هزار و 300 ميليارد تومان در سال آينده تخصيص يافته است.
نوبخت­ در خصوص طرح هاي عمراني گفت: در شش ماهه اول امسال 30 هزار ميليارد تومان به طرح هاي عمراني تخصيص داده ايم و 12 هزار ميليارد تومان هم اوراق داده ايم که در مجموع امسال 42 هزار ميليارد تومان به اين طرح ها اختصاص يافته است.
وي در خصوص پرداخت پول اين اوراق که در طرح هاي عمراني مورد استفاده قرار مي گيرد گفت: موفقيت دولت با شاخص ها و اعداد و ارقام مشخص مي شود به همين دليل دولت سعي مي کند تمام بدهي خود را به موقع پرداخت کند.
نوبخت در خصوص بدهي دولت به تامين اجتماعي گفت: با تامين اجتماعي توافق کرديم تا براي پرداخت بدهي هايمان از اوراق استفاده کنيم.

بيش از هزار و 700 ميليارد تومان خسارت به زيرساخت هاي کرمانشاه
رئيس سازمان برنامه و بودجه گفت: بيش از هزار و 700 ميليارد تومان خسارت به زير ساخت هاي دولت در استان کرمانشاه بر اثر زلزله وارد شده که بايد بازسازي شود اين رقم علاوه بر اعتباري است که براي بازسازي منازل مسکوني نياز است.
 محمد باقر نوبخت در نشست خبري امروز در تشريح لايحه بودجه 97 افزود: بايد به موضوع ريزگردها در استان خوزستان رسيدگي شود و مشکلات اين استان را برطرف کنيم.
وي گفت: بايد 955 هزار فرصت شغلي بر اساس برنامه در هر سال ايجاد کنيم و براي تحقق سياست کاهش فقر مطلق و عدالت اجتماعي بايد به گونه اي در دخل و خرج عمل کنيم که فقر زدايي و عدالت اجتماعي در کنار ساير اهداف قابل دسترس باشد.
رئيس سازمان برنامه و بودجه افزود: اگر تورم 9 درصدي را در نظر بگيريم در سقف درآمدي 386 هزار ميليارد توماني رشد بودجه 97 نسبت به بودجه امسال کاهش پيدا کرده است و اگر سهم صندوق توسعه ملي را کم کنيم با توجه به تورم 9 درصدي بودجه 10 درصد هم کاهش يافته است.
نوبخت گفت: با حذف جدول 17 حدود 59 نهاد فرهنگي که اسمشان در اين جدول آمده بودجه آنها را حذف نکرديم اما از اين پس اعتبارات آن از طريق وزارت ارشاد و سازمان تبليغات پرداخت مي شود در واقع رديف ويژه کمک به نهادهاي فرهنگي گذاشتيم که نمي توانند آن را حذف کنند.
وي افزود: بودجه تعدادي از دستگاه امسال مبتني بر عملکرد تعيين شده است که با توجه به محدوديت اعتبار تملک دارايي هاي سرمايه ايي از منابع مالي، بانکي و بخش خصوصي استفاده خواهيم کرد.
رئيس سازمان برنامه و بودجه گفت: مدلي که در جهان تجربه شده و به صورت خصوصي، عمومي و اشتراکي پذيرفته شده است در حال حاضر 66 هزار پروژه استاني و 6 هزار طرح ملي را به سه گروه تقسيم کرديم.
نوبخت افزود: گروه اول قابل واگذاري بود که انجام شده گروه دوم مشارکت با بخش خصوصي در گروه سوم بخش هايي که قابل واگذاري يا مشارکت نيست بايد دولت آنها را تمام کند.

دولت اجازه دارد تا سقف 48 هزار ميليارد تومان از محل اصلاح قيمتها درآمد داشته باشد
تهران / خبرگزاري صدا و سيما / اقتصادي 1111 1396/09/20
مجلس به دولت اجازه داده از محل اصلاح قيمتها اين درآمد را تا سقف 48 هزار ميليارد تومان افزايش دهد.
محمد باقر نوبخت درباره اصلاح قيمت هاي حامل انرژي افزود: در حال حاضر دولت اين اجازه را دارد تا قيمت حامل هاي انرژي را افزايش دهد.
رئيس سازمان برنامه و بودجه در خصوص کمک بخش خصوصي به دولت براي تکميل طرح هايش گفت: اگر طرحي ازجانب دولت به سرانجام برسد که رايگان در اختيار مردم قرار مي گيرد ولي اگر بخش خصوصي هم در اين طرح مشارکت داشته باشد بايد سود خود را از اين طرح کسب کند.
وي ادامه داد: گاهي دولت سود بخش خصوصي را به او پرداخت مي کند و به نوعي به مردم يارانه مي دهد ولي در برخي موارد خود بخش خصوصي بايد اين سود را به دست بياورد.
نوبخت درباره حذف يارانه برخي از افراد گفت: ما در بودجه سال آينده قصد داريم يارانه افراد بي نياز را قطع و به افراد نيازمند بدهيم ولي اين امر بايد با توافق مجلس صورت بگيرد و تعداد افرادي که يارانه آنها قطع مي شود مشخص نشده است.

 يارانه هيچ فرد نيازمندي در سال 97 قطع نمي شود
رئيس سازمان برنامه و بودجه گفت: هيچ فرد نيازمندي در سال 97 يارانه اش قطع نمي شود و ما تلاش مي کنيم که يارانه به افراد نيازمند واقعي تعلق بگيرد.
محمد باقر نوبخت درباره ميزان معافيت مالياتي گفت: ما مايل نيستيم که مالياتمان را از افراد حقوق بگير و توليد کننده ها دريافت کنيم بلکه تلاش مي کنيم تا به سراغ افرادي که ماليات نمي دهند رفته و ماليات خود را از آنها دريافت کنيم .
وي ادامه داد: سال گذشته ميزان معافيت مالياتي با يک و نيم ميليون تومان حقوق بود و امسال اين رقم به دو ميليون تومان رسيده است.
رئيس سازمان برنامه و بودجه درباره بيمه سلامت گفت: امسال 11 هزار ميليارد تومان براي بيمه سلامت تخصيص داده ايم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۹۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درگفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از افزایش وام دانشجویی در سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: افزایش وام‌های دانشجویی در نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ بسیار قابل قبول است.

بیشتر بخوانید: وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟

وی بیان کرد: وام ودیعه مسکن دانشجویی برای سال تحصیلی آینده در شهرهای کوچک از ۱۵ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون افزایش خواهد یافت. همچنین شهرهای بزرگ از ۲۰ میلیون به ۱۵۰ میلیون افزایش خواهد داشت.

گنجی ادامه داد: عملکرد دولت سیزدهم باعث شده تا صندوق رفاه دانشجویان بتواند کیفیت خدمات رفاهی و افزایش وام‌های دانشجویی را انجام دهد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم عنوان کرد: وام‌های دانشجویی برای سال تحصیلی آینده از ۸ تا ۱۰ برابر افزایش خواهند داشت. بودجه هیچ نهاد یا سازمانی در یک سال حدود ۱۰ برابر افزایش نداشته است.

وی اضافه کرد: تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی در تابستان مورد نیاز است، بنابراین قصد داریم حداکثر کمک را به دانشگاه‌ها داشته باشیم. علاوه بر آن؛ بودجه‌ای که دانشگاه‌ها از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کنند را تابستان به خوابگاه‌ها تخصیص دهند.

گنجی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تمهیدات خاصی که صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در نظر گرفته است، دانشجویان در ترم تحصیلی آینده مشکل رفاهی نداشته باشند.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1228955 برچسب‌ها وام دانشجویی

دیگر خبرها

  • تبعات بند مشکل ساز بودجه بر صنعت بیمه و پیشنهاد عدم لحاظ بر درآمدها
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • چگونه سود 33 درصدی بانکی دریافت کنیم؟
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۵ درآمد‌های بودجه ۱۴۰۳
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد