Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-29@05:10:20 GMT

هنجار شکنی «تشکل اصلاح‌طلب آرمان»

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۱۳۶۶۸

هنجار شکنی «تشکل اصلاح‌طلب آرمان»

به گزارش جهان نيوز؛ چهارشنبه گذشته بود که اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط «دونالد ترامپ»، و تصمیم آمریکا برای انتقال سفارتش از تل‌آویو به قدس با محکومیت‌های بی‌سابقه بین‌المللی مواجه شد. بعد از این اعلام  تظاهرات گسترده مردم در کشور های اسلامی، حامیان فلسطین در اروپا و همچنین واکنش رسمی مقامات کشورهای مختلف در اظهار مخالفت با این اقدام آمریکا بار دیگر مسئله اشغال قدس را به صدر اخبار بین المللی رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
با این اتفاق، در داخل کشور نیز صدایی رسا و همنوا با مردم فلسطین اشغالی در ابراز تنفر از رژیم کودک کش اسرائیل شنیده شد؛ مسئولان ارشد کشور، رسانه های گوناگون و دانشجویان با حمایت قاطع خود را از آرمان آزادی بیت المقدس اعلام کردند اما در این میان اتفاقی تلخ و باورنکردنی در دانشگاه علم و صنعت رخ داد.
 

 
یکشنبه 19 آذر چند نفر از اعضای «تشکل اصلاح طلب آرمان» با در دست گرفتن تی! و تینر اقدام به پاک کردن پرچم رژیم صهیونیستی از معابر عمومی این دانشگاه کردند. اقدامی که تعجب بسیاری از دانشجویان را برانگیخت.
 
واکنش به موقع در برابر هنجار شکنی
در واکنش به این اتفاق، دانشجویان دانشگاه علم و صنعت امروز با برپایی یک تجمع فراگیر، ضمن محکوم کردن این اقدام، خواستار برخورد انضباطی و قاطعانه با این افراد و تشکل مذکور از جانب مسئولین دانشگاه شدند.
 
همچنین مجددا با حضور تعدادی از اساتید در این تجمع، پرچم رژیم صهیونیستی جهت ابراز تنفر در معابر دانشگاه کشیده شد.اگرچه معلوم نیست علت دست به تی بردن آن چند نفر چه بوده اما این واکنش بهنگام دانشجویان به لحاظ هشیاری در دفاع از آرمانها موجب شد که لکه ننگ و هرچند کوچک اقدام این چند نفر بر چهره فیضیه‌ی دانشگاه ها جای نگذارد.
 
 

 

 
لازم بذکر است که ریاست دانشگاه علم و صنعت  هنوز در قبال این رخ دادن این اتفاق واکنشی نشان نداده است.
 
تکرای و تلخ
این اتفاق اگرچه تلخ است اما تازگی ندارد؛ در واقع عمل نابخردانه این چند نفر ادامه راه همان شعار های ضد اسلامی و ضد امنیتی است که در حضور سران فتنه در راهپیمایی روز قدس در هتک قدس شریف سر داده شد. عاقبت زمزمه‌ی شوم نه غزه نه لبنان آن شد که وزیرامورخارجه رژیم کودک کش صهیونیستی پارچه سبز بر دست خود ببندد و رییس آن از اصلاح‌طلبان رادیکال به عنوان سرمایه اجتماعی اسرائیل در ایران نام ببرد.
 
شایان ذکرآنکه هنوز چرایی این عمل مجرمانه و ضدانسانی هنوز از جانب این تشکل اصلاح طلب اعلام نشده است!

منبع:رجانیوز

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۳۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های آمریکا از دانشجویانی که شجاعانه علی‌رغم سرکوب شدید پلیس آمریکا، با تحصن و تجمع صدای مردم مظلوم غزه شدند، حمایت کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، متن نامه مسعود میرزایی به شرح زیر است:

به نام خدا

همکاران محترم؛ دانشگاه‌های ما به عنوان حافظان آموزش عالی و آزاداندیشی، باید به عنوان سنگری جهت تبادل آزاد نظرات و ایده‌ها عمل کنند. ما در دانشگاه فردوسی مشهد، عمیقاً احساس می‌کنیم که باید نگرانی خود را نسبت به سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز دانشگاه‌ها علیه جنگ غزه، و به طور مشخص‌تر، اقدامات و سیاست‌های بی‌رحمانه اسرائیل ابراز کنیم.

اقدامات خشنی که برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در مورد این مسائل مهم حقوق بشری انجام شده، عمیقاً نگران‌کننده است. این نه تنها قداست و حرمت آزادی آکادمیک را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، بلکه مانع تلاش جمعی‌ ما برای دستیابی به حقیقت و عدالت می‌شود.

با توجه به تأثیر مخرب جنگ بر زندگی انسان‌های بی‌گناه از جمله کودکان، این وظیفه اخلاقی ماست که اقداماتی که حقوق بشر را نقض می‌کند، محکوم و در مورد این نگرانی‌های فوری و حیاتی جهانی، گفت‌وگوی باز را تشویق کنیم. به عنوان آموزگاران، ما باید از آرمان صلح و عدالت دفاع و اطمینان حاصل کنیم که جوامع دانشگاهی ما فضای امنی برای طرح انتقاد و حمایت از آرمان‌ صلح و عدالت هستند.

ما از همه دست‌اندرکاران می‌خواهیم که قاطعانه از این اصول حمایت کنند تا بر تعهد خود نسبت به آزادی اندیشه و کرامت انسانی مجدداً تاکید کنیم.

با احترام و دعوت به اقدام، مسعود میرزایی شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقدام آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها نشان داد آرمان‌های نلسون ماندلا زنده است
  • حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای سبزوار در حمایت از اقدام جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های امریکا
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان
  • واکنش رییس دانشگاه تهران به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • واکنش کاربران به اعتراضات دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از فلسطین
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • نوید فردایی آکنده از ظلم ستیزی از دانشگاه‌های آمریکا به گوش می‌رسد
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر