Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@00:19:44 GMT

مشکلات فراروی بانوی معلول کارآفرین گناوه

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۱۷۰۱۹

مشکلات فراروی بانوی معلول کارآفرین گناوه

گناوه-ایرنا- 'فرخنده پناهی' بانوی معلول کارآفرین از روستای مال محمود بخش ریگ شهرستان گناوه که معیشت و زندگی خانواده اش را از راه کشاورزی تامین می کند خواستار حل مشکلات فرارویش شد.

این بانوی کارآفرین باوجود معلولیت شدید از ناحیه پا و ریه و وضعیت بد مالی خانواده اش با پشتکار و اراده ای قوی و حمایت بهزیستی از طریق کشت سبزیجات در روستای خود عده ای را بکار مشغول کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارکرد: برای تامین مخارج زندگی خود شغل کشاورزی را که پدرم نیز ازاین طریق زندگی می کرد به عنوان تنها ممر درآمد انتخاب و با زحمات و مشکلات فراوان جسمی اقدام به کشت سبزیجات در مزرعه پدری کردم.
این بانوی کارآفرین ادامه داد: برای برق دارکردن چاه کشاورزی هزینه های زیادی را متحمل شدم و با وجود اینکه بخشی از آن را بهزیستی کمک کرد اما عمده آن را بصورت قرض که تاکنون اقساط آن را پرداخت می کنم، تامین کرده ام.
پناهی، با تقدیر از خدمات بهزیستی این شهرستان گفت: در دوره کشت سبزی درطول سال، خود، 2 برادر و حدود 10 نفر را مشغول بکار می کنم.
وی که قبل از این شغل به قالی بافی مشغول بود، به بیان پاره ای از مشکلات و نیازهای خود اشاره کرد و افزود: فروش محصولات در شهر گناوه و ریگ می تواند راهکاری مناسب برای کسب درآمد بیشتر باشد که برای انجام این امر نیاز به یک خودرو دارم.
این معلول کارآفرین گفت: درصورت تامین یک دستگاه خودرو ، محصولات سبزی را که در مرزعه 1000ریال به مشتریان می فروشم در شهر گناوه 2 هزار و 500 ریال به فروش می رسد.
وی ادامه داد: در هر دوره فصل کشت هزینه های زیادی را متحمل می شوم که به زحمت قادر به پرداخت آن هستم.
پناهی، ناتوانی در پرداخت هزینه نصب کنتور بر چاه کشاورزی و خرید دستگاه برش سبزی را از دیگر مشکلات فراروی کاری خود عنوان کرد و خواستار حمایت و مساعدت دستگاه های ذیربط دراین زمینه شد.
این معلول که پدر و مادر خود را ازدست داده، بهره مند نشدن از بیمه ازکارفتادگی با وجود پیگیری های فراوان را از دیگر مشکلات خود عنوان کرد و گفت: بدلیل مشکل حاد جسمی و حرکتی و بیماری قلبی و ریوی، پزشکان تاکید زیادی بر استراحت و پرهیز از کار سنگین کردند اما بدلیل مشمول نشدن بیمه ازکارافتادگی، بناچار برای تامین مایحتاج زندگی خود و خانواده باید شغلم را ادامه دهم.
وی اظهارکرد: برای استفاده بیمه ازکارافتادگی پیگیری های مستمری انجام دادم و چندین بار در کمیسیون پزشکی در بوشهر حضور یافتم اما آنان ازکارافتادگی ام را تایید نکردند.
رئیس اداره بهزیستی گناوه گفت: این معلول کارآفرین زیر پوشش و مستمری بگیر این نهاد است و پیگیری نیازها و رفع مشکلات ایشان در برنامه کاری قرار دارد.
مختار حمیدی افزود: تامین یک دستگاه خودرو برای انتقال محصولات کشاورزی و بهره مندشدن از بیمه ازکارافتادگی ازطریق بانک ها و دستگاههای ذیربط پیگیری خواهد شد.
وی گفت: این نهاد 2 هزار و 626 معلول را در بخش توانبخشی زیرپوشش دارد و به آنان خدمات ارایه می کند.
رئیس بهزیستی گناوه اظهارکرد: این نهاد علاوه بر بخش توانبخشی به 339 خانوار نیز در امور اجتماعی خدمات ارایه می دهد.
وی افزود: پرداخت مستمری ماهانه، اشتغال، مسکن، شهریه دانشجویی و کمک هزینه تحصیلی دانش آموزی و مناسب سازی منزل مسکونی و خودرویی، وسایل توانبخشی و توان پزشکی، کمک هزینه درمان، ساخت مسکن 2 معلولیتی و پرداخت یارانه به مراکز فعال خصوصی زیر پوشش از عمده خدمات این نهاد به معلولان است.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۷۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ مدیر اینتر به هجمه‌ها بابت جذب رایگان طارمی

مدیر ورزشی تیم فوتبال اینتر به هجمه‌هایی که به این باشگاه بابت خرید بازیکنانی از جمله طارمی و زیلینسکی به عنوان بازیکن آزاد وارد شده، واکنش نشان داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پی‌یرو آئوسیلیو مدیر ورزشی تیم فوتبال اینتر در گفت‌وگوی اینستاگرامی با فابریتزیو بیاسین خبرنگار ایتالیایی، درباره قطعی شدن خرید مهدی طارمی از پورتو و پیوتر زیلینسکی از ناپولی به عنوان بازیکن آزاد در پایان فصل جاری گفت: ما از این فرصت‌ها استفاده کردیم. ما فصل گذشته در حالی در فینال لیگ قهرمانان اروپا حضور داشتیم که 7 بازیکن در ترکیب‌مان داشتیم که هزینه‌ای برای جذب آنها صرف نکرده بودیم.

مدیر ورزشی تیم فوتبال اینتر درباره اینکه برای جذب این دو بازیکن بالاخره کمیسیون باید پرداخت شود، اظهار داشت: خرید آنها قطعی شده، حتی اگر لازم باشد هزینه‌ای بابت‌شان پرداخت کنیم. در واقع برای نقل‌وانتقالات بزرگ، حتی رقم کمیسیون بیشتری باید پرداخت. من هیچ‌گونه رسوایی در این مورد نمی‌بینم که باشگاهی بدون صرف هزینه‌، بازیکن بگیرد.

خوشحالی اینزاگی از جذب طارمی

وی همچنین درباره بحث تمدید قرارداد سرمربی ایتالیایی اینتر که قرارداد فعلی‌اش در پایان فصل آینده منقضی می‌شود و اخیراً این تیم را به بیستمین قهرمانی‌اش در سری A ایتالیا رساند، اظهار داشت: تمدید قرارداد اینزاگی را باید رسمی دانست. این در حدی است که ما دور یک میز خواهیم نشست و ظرف 5 دقیقه قرارداد او را تمدید می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پاسخ مدیر اینتر به هجمه‌ها بابت جذب رایگان طارمی
  • حق بیمه اجتماعی ۱۰۴ بانوی سرپرست خانوار در قشم پرداخت شد
  • حق پرستاری؛ چراغی که به خانه معلولان رواست
  • افزایش هزینه و از دست دادن بازار، مشکلات صنایع در اثر قطعی برق
  • ضرورت حل مشکلات بیمه ای بیماران تالاسمی
  • هزینه بیمه ماشین در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • مشترکان بد مصرف برق هزینه ۵ برابری تولید را باید بپردازند
  • حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ چقدر افزایش یافت؟ کف و سقف جدید حقوق اعلام شد
  • روند تامین داروهای بیماران خاص و صعب اعلام شد
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان