Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - جانشین فرمانده نیروی انتظامی، اشرافیت، نظارت، اقدامات پیشگیرانه و وجود قوانین شفاف و روشن را از مولفه های اثرگذار در مبارزه با جرایم اقتصادی دانست و گفت: لازم است اختیارات پلیس در فرایند مبارزه با جرایم اقتصادی افزایش یابد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار اسکندر مومنی روز سه شنبه در نشست تخصصی مدیران و روسای ادارات مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان های سراسر کشور با بیان اینکه شاخص ها بیانگر حرکت پلیس در مسیر رشد و پیشرفت است، افزود: شاخص ها بیانگر افزایش تلاش های پلیس در مبارزه با جرایم اقتصادی است و این مهم جای سپاس و قدردانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: یکی از ملاک های مشروعیت هر نظام اجرایی، کارآمدی است و سلامت اقتصادی از مهمترین مولفه های کارآمدی هر نظام و دولتی می باشد چرا که مردم به سلامت اقتصادی حساس هستند.
جانشین فرمانده ناجا خطاب به مدیران و روسای ادارت مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی، افزود: نقش موثری در مبارزه با جرایم اقتصادی و توسعه سلامت اقتصادی دارید، باید در جریان این مبارزه هوشیار، دقیق و پیگیر بود.
سردار مومنی با اشاره به نقش اقدامات پیشگیرانه در مبارزه با جرایم اقتصادی افزود: بین وقوع، پیشگیری و کشف جرم رابطه وجود دارد، در پیگیری ها نباید صرفا به یک موضوع معطوف شویم و در حین پی جویی ها باید اقدامات پیش گیرانه و پیش دستانه را مورد توجه قرار داد.
وی تاکید کرد: اشرافیت، نظارت و اقدامات پیشگیرانه اصل مهم و غیرقابل انکار در مبارزه با جرایم اقتصادی است، در عین حال وجود قوانین شفاف و روشن نیز در این فرایند مبارزه، موثر است بطوریکه قوانین نباید در کوتاه مدت دستخوش تغییر شود.
سردار مومنی، خاطرنشان کرد: باید در روند پیگیری پرونده ها، منافذ، روزنه ها، رانت اطلاعاتی و زمینه سازی سودهای بالا و اختلاس احصاء و به مراجع تصمیم ساز ارجاع شود.
این مقام عالی انتظامی خطاب به مدیران ادارات مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی کشور گفت: باید به قوانین حقوقی و اقتصادی آشنا باشید چرا که تسلط به این موارد در تداوم موفقیت های پلیس نقش آفرین است در عین حال لازم است اختیارات پلیس در فرایند مبارزه با جرایم اقتصادی افزایش یابد. قطعا افزایش این اختیارات به کاهش جرایم، اصلاح فرایندها و ... منتج می شود.
وی تاکید کرد: شاخص ها بیانگر حرکت ناجا در مسیر رشد و پیشرفت است؛ در یک نگاه کلی باید گفت میزان کشفیات پلیس در حوزه های مختلف اعم از مواد مخدر و قاچاق در حال افزایش است باید تلاش هایمان را مضاعف کنیم تا این روند، شتاب بیشتری بگیرد.
وی افزود: موضوع مبارزه با جرایم اقتصادی و قاچاق از تاکیدات مقام معظم رهبری و اولویت های نیروی انتظامی است بنابراین باید تمام همت و توانمان را در این مسیر معطوف کنیم.
اجتمام9105** 1569
تنظیم:معصومه نیکنام ** انتشار: علی حبیبی
**آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۸۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانشین فرمانده سپاه: دشمن با اقتدار تنبیه شد

آفتاب‌‌نیوز :

سردار علی فدوی شامگاه چهارشنبه ۵ اردیبهشت در آیین نخستین سالگرد شهید حمیدرضا الداغی در گلزار شهدای سبزوار افزود: عملیات وعده صادق صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرد، چنانکه این اتفاق در فضای رسانه‌ای و اعتراف سران این رژیم نمایان است.

وی تصریح کرد: با اراده حیدری رهبر انقلاب و قوت سپاه پس از اقدام غرورآفرین عملیات "وعده صادق" مضحکه همه دنیا شدند که این رویداد بیانگر قدرت انقلاب اسلامی است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با وجود اینکه دشمنان از هر راهی التماس کردند تا جمهوری اسلامی اقدامی نکند، اما در این عملیات تصمیم حیدری گرفته شد و سپاه پاسداران به مثابه یاوران و سربازان حیدر عمل کرد و آن‌ها را به خفت نشاندیم.

وی اظهار کرد: هر وقت خبیثان صهیونیست بخواهند فرزندان انقلاب اسلامی را تهدید کنند، تنبیه می‌شوند. این قاعده جدید است که برقرار شده و دیگر نمی‌توانند از دست آن‌ها جان سالم به در ببرند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید محمد رضا زاهدی در کنار همرزمان خود بار‌ها تا پای شهادت رفته و مجروح شده بود، ولی ایستاد و در همه جبهه‌ها سرافرازانه فرماندهی کرد و شهادت او طوفان به پا کرد و دشمن با اقتدار تنبیه شد.

‌سردار فدوی افزود: یکی از مقاطع ویژه انقلاب اسلامی سال گذشته رخ داد، خبیثان عالم و شیاطین در طول سال‌ها پس از پیروزی انقلاب از هر راهی وارد شدند شکست خوردند، اما سال گذشته بر روال دیگری گام برداشته، ولی باز هم شکست خوردند، چون وقتی قدرت انقلاب تجلی کند آن‌ها همچون کف روی آب فوری محو می‌شوند.

وی اظهار کرد: اگر همواره در اتفاقات دشمن شکست می‌خورد به این دلیل است که دلدادگان پای حق و انقلاب ایستاده‌اند و جمهوری اسلامی متکی به محبت و دوستی اهل بیت (ع) به عنوان مقتدرترین حکومت برابر شیطان بزرگ ایستاده و آمریکا را به خاک ذلت کشانده و می‌کشانیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تجلی بی‌نظیر شهید الداغی تمام کشور را به حرکت آورد، در یک لحظه خاص بصیرت و غیرت وی به حرکت درآمد و می‌دانست پای جان در میان است، اما جان خود را تقدیم کرد تا یک الگو در مسیر حفظ عفاف و حجاب شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بازداشت پنج سارق حرفه ای در خرمشهر
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • پیگیری اقدامات حبس زدایی از جرایم پزشکی
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • جانشین فرمانده سپاه: دشمن با اقتدار تنبیه شد