Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@20:27:58 GMT

کیفیت مدارس از نظر آموزشی و بهداشتی مشکل دارد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۰۰۸۸

کیفیت مدارس از نظر آموزشی و بهداشتی مشکل دارد

مدیرکل دفتر مرکزی انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: کیفیت مدارس از نظر آموزشی و بهداشتی مشکل دارد که باید این مطالبات را مطرح کرد تا وضعیت مدارس ارتقاء پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، نورعلی عباسپور در مراسم انتخابات شورای مرکزی انجمن مدارس شهر تهران که با حضور مسئولان و اولیاء در تالار فرهنگ برگزار شد، با اشاره به اینکه انتظارات از تهران بیشتر است اظهار داشت: تهران به جهت دسترسی به مراکز و نهادهای تأثیرگذار سهولت بیشتری دارد، از این رو در تمام زمینه‌ها انتظارات از تهران بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در رابطه با انجمن مسائلی مطرح می‌شود در این قالب که نمایشی است و در سطح مناطق، مدارس و استان جایگاه خاصی ندارند؛ که باید تلاش کرد تا شرایط، بستر و زمینه مناسبی فراهم شود تا این وضعیت تغییر کند.

مدیرکل دفتر مرکزی انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این مجموعه باید مطالبات خود را با وزیر و مسئولان آموزش و پرورش مطرح کند تصریح کرد: کیفیت مدارس از نظر آموزشی و بهداشتی مشکل دارد که باید این مطالبات را مطرح کرد تا وضعیت مدارس ارتقاء پیدا کند؛ انتظار این است که انجمن‌ها به دنبال پاسخگویی مسئولان باشند.

عباسپور با اشاره به لزوم فراهم کردن زمینه مشارکت اولیاء و مربیان عنوان کرد: برخی اولیاء پیشنهاد تشکیل «خانه اولیاء» را دادند که یک تشکل غیردولتی در استان‌های کشور ایجاد شود که می‌توان از این ظرفیت به درستی بهره گرفت.

وی با بیان آسیب‌های اجتماعی گفت: اگر به دنبال رفع و کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم باید از مدرسه و خانواده شروع کنیم؛ چراکه تنها با تحول درست در این قسمت‌هاست که می‌توان حرکت مثبتی را شروع کرد، از اینرو همراهی و مشارکت اولیاء ضروری است.

مدیرکل دفتر مرکزی انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: اولیاء باید وارد مجموعه آموزش و پرورش شوند؛ از شورای انجمن مرکزی استان انتظار داریم که تاثیرگذاری بر مسئولان داشته باشند و ارتباط مناسبی با وزارت آموزش و پرورش ایجاد کنند.

عباسپور ضمن اشاره به اینکه والدین باید در همه سطوح تصمیم‌گیری نقش‌آفرینی کنند بیان کرد: مدیران دولتی ممکن است خیلی نقد نکنند، ولی انتظار از این مجموعه این است که مطالبه‌گری داشته باشند و در جهت تربیت دانش‌آموز فعالیت کنند.

انتهای پیام/

R7840/P1377/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۰۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۳۴ کلاس درس در آذربایجان‌غربی در حال احداث است

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان در حال احداث بودن ۱۷۳۴ کلاس درس در سطح استان گفت: توجه به زیرساخت‌های آموزشی و موضوعات مرتبط با آموزش و پرورش مورد توجه جدی دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رضا ابراهیمی امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در همایش فرهنگیان ایثارگر آذربایجان‌غربی گفت: توجه به زیرساخت‌های آموزشی و موضوعات مرتبط با آموزش و پرورش مورد توجه جدی دولت سیزدهم است.

وی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به‌عنوان یک سند بالادستی ناظر بر همه فعالیت‌ها و برنامه‌های نظام تعلیم و تربیت است و باید تأکید بیشتری بر اجرای بهتر این سند صورت پذیرد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تحقق اجرای صحیح و دقیق سند تحول بنیادین دانش‌آموزانِ در تراز انقلاب اسلامی را تحویل جامعه خواهد داد.

ابراهیمی ادامه داد: استان آذربایجان‌غربی در موضوع فضای آموزشی مدارس دچار عقب‌ماندگی تاریخی بود که با آغاز دولت سیزدهم و توجه جدی استاندار به موضوع زیرساخت‌های آموزشی و سایر موضوعات مرتبط با آموزش و پرورش، در دو سال اخیر یک هزار و ٣٤ کلاس درس تحویل شده و هزار و ٧٣٤ کلاس درس نیز در دست احداث است.

وی تصریح کرد: برقراری عدالت آموزشی و توجه و پیگیری جدی موضوعات مرتبط با دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل نیز از دیگر اولویت‌های مقام عالی استان در شورای آموزش و پرورش است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه این شورا، همه فرمانداران و مسئولان دستگاه‌ها مکلف به همکاری با آموزش و پرورش در موضوع شناسایی و سپس جذب بازماندگان از تحصیل هستند.

کد خبر 751190

دیگر خبرها

  • ۱۷۳۴ کلاس درس در آذربایجان‌غربی در حال احداث است
  • استاندار زنجان: به آموزش و پرورش بی‌توجه بود‌ه‌ایم
  • باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • تجليل از معلمان بازنشسته و نمونه آموزش و پرورش کيش
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر