Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-07@03:14:04 GMT

فروش جت های جنگی دست دوم استرالیا به کانادا

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۵۰۲۵

پس از اینکه گفت وگوهای کانادا با آمریکا بر سر خرید جت های جنگی از بوئینگ به نتیجه ای نرسید، استرالیا 18 فروند جت جنگی خود را به کانادا می فروشد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبر آسیا، بیش از یک سال پس از اینکه کانادا اعلام کرده بود که 18 فروند جت جنگی 'سوپرهورنت' از آمریکا خریداری می کند، با توجه به تنش های تجاری موجود، 'اوتاوا' به صورت رسمی این توافق را به نفع خرید جت هایی از استرالیا رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براساس این گزارش، عدم تمایل کانادا برای خرید را می توان نشانه محدودیت روابط کانادا با آمریکا دانست.

مقامات ارشد دولتی و نظامی کانادا اعلام کردند: درحالی که این کشور در تلاش برای کسب یک ناوگان جدید است، جت های جنگی F18 استرالیایی یک شکاف موجود موقت در نیروی هوایی این کشور را پر می کند.

'کارلا کوالترو' وزیر تدارکات و خدمات عمومی گفت که ما یک پیشنهاد رسمی از دولت استرالیا در خصوص فروش 18 فروند جت جنگی دریافت کرده ایم و قصد داریم که گفت وگوهای مرتبط با آن را ادامه دهیم.

به گفته وی، مشاوره در مورد سازندگان هواپیما برای ناوگان جدید کانادا از ماه ژانویه و پیش از آغاز درخواست های رسمی برای 88 فروند هواپیمای جدید در سال 2019 آغاز می شود.

براساس این گزارش، پیش بینی می شود که برنده این گفت وگو با شرکت های هوا- فضای کانادا همکاری داشته باشد.

یک بند مشخص که نامزدهای شرکت کننده در گفت وگوهای این خریدها را ملزم به 'هیچ آسیب اقتصادی' به کانادا می کرد در ارتباط با عدم صلاحیت بوئینگ بکار برده شده است.

این وزیر کانادایی با این عنوان که هیچ یک از شرکت های شرکت کننده در این گفت وگوها حذف نمی شوند، تصریح کرد، اما شرکت هایی که مسئول آسیب رساندن به منافع اقتصادی کانادا باشند از امتیازی خاصی برخوردار نمی شوند.

کانادا بیش از دو دهه وقت خود را صرف کمک از آمریکا و متحدانش برای توسعه جت های جنگی خود کرده است.

'سوپر هورنت' یک جنگنده مافوق صوت و چندمنظوره ساخت شرکت بوئینگ است که توسط شرکت 'مک‌دانل داگلاس' برای نیروی دریایی آمریکا طراحی شده و در سال 1995 نخستین پرواز خود را انجام داد. در 1997 شرکت 'مک‌دانل داگلاس' با بوئینگ ترکیب شد و این جت ها وارد خط تولید شده و از 1999 وارد خدمت رسمی در نیروی دریایی ایالات متحده شد.

منبع: ایرنا

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۵۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط فروش قسطی جک J ۴ و کی ام سی T ۸

شرکت کرمان موتور شرایط فروش اقساطی دو خودرو جک J ۴ و کی ام سی T ۸ را اعلام کرد.

در این طرح شرکت کرمان موتور، کی ام سی T ۸ با قیمت مصوب یک میلیارد و ۶۹۷ میلیون تومان با موعد تحویل ۹۰ روز در رنگ‌های سفید، مشکی، قرمز و آبی زنگاری عرضه می‌شود.

همچنین جک J ۴ اتوماتیک با قیمت مصوب ۷۹۱ میلیون تومان با موعد تحویل ۶۰ روز کاری و در رنگ‌های سفید، مشکی، خاکستری، طوسی روشن، قرمز، آبی زنگاری و قهوه‌ای عرضه می‌شود.

بخشنامه فروش و مشخصات خودرو جک J۴

بخشنامه فروش و مشخصات خودرو کی ام سی T۸

دیگر خبرها

  • تحصن دانشجویی در دانشگاه تورنتوی کانادا در حمایت از فلسطین
  • شرایط فروش قسطی جک J ۴ و کی ام سی T ۸
  • ممنوعیت نقل و انتقال و معاملات طرح نهضت ملی مسکن در صدرا
  • توضیح دفتر نتانیاهو درباره بستن شبکه الجزیره
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید
  • نماهنگ/شریک جرم