Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت : 20 درصد واحدهای تولیدی در نواحی و شهرک های صنعتی این استان با مشکلات زیرساختی تولید کالا مواجه است.

علی اصغر جمعه ای روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : 20 واحد صنعتی در سمنان و 30 واحد تولیدی در گرمسار به دلیل کمبود آب در چهار سال گذشته از مدارچرخه تولید خارج شد و رفع تنش آبی در شهرک های صنعتی استان باید در اولویت کاری دستگاه های اجرایی مربوط قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت : بیش از 20 درصد از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی استان متناسب با طرح آمایش سرزمینی راه اندازی نشده اند و به این علت شاهد تعطیلی تدریجی تعدادی از این واحدها در سمنان هستیم.
وی با بیان این که باید طرح آمایش سرزمینی و توجه به زیرساخت های سرمایه گذاری برای راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی در اولویت قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در سمنان برای اجرای طرح های توسعه ای شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی منطقه در نظر گرفته نمی شود.
به گزارش ایرنا، تعریف آمایش سرزمینی را نوعی نظام برنامه ریزی با هدف توزیع بهتر جمعیت با توجه به منابع طبیعی و فعالیت های اقتصادی بیان می کند.
مقوله آمایش سرزمین بعنوان تلفیقی از سه علم اقتصاد، جغرافیا و جامعه شناسی است.
جمعه ای اضافه کرد : سرمایه گذار برای اشتغال آفرینی در یک منطقه بسیار حساس و دقیق است و در مناطقی که احساس ناامنی کند حاضر به هزینه اعتبار نخواهد بود.
کسری مخزن آب زیرزمینی در سمنان به 143 میلیون متر مکعب در سال می رسد و در این استان سالانه یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب تولید می شود که چهار درصد در بخش صنعت و خدمات به مصرف می‌رسد.
در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، در نیمه نخست امسال از استان سمنان بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته17 درصد افزایش داشت.
6026/7339
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۵۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان البرز در سالن تولید یکی از کارخانه های استان البرز برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • مشکلات مالی، دانشگاه انگلیسی را به مرز نابودی رساند
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی