Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@09:06:59 GMT

حمايت گسترده شمال آفريقا از قدس

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۸۶۰۱

حمايت گسترده شمال آفريقا از قدس

خبرگزاري آريا - کشورها و نهادهاي اسلامي آفريقا با اقدامات مختلف حمايت خود را از قدس و ملت فلسطين اعلام مي کنند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از خبرگزاري فلسطين از الجزيره، در واکنش به اقدام «دونالد ترامپ» رئيس جمهوري آمريکا عليه قدس، دولت الجزاير شنبه آينده را روز ياري قدس شريف در اين کشور اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دفتر نخست وزيري الجزاير با صدور بيانيه اي اعلام کرد که بزرگترين سالن همايش ها در پايتخت اين کشور روز شنبه براي حضور و تجمع الجزايري ها به منظور اعلام همبستگي و ياري قدس اشغالي بازگشايي خواهد شد و احزاب و گروه هاي علاقمند به برپايي تجمعات در حمايت از قدس شريف مي توانند در اين سالن و نيز در همه استان هاي اين کشور تجمع برگزار کنند.
در بيانيه دولت الجزاير خاطر نشان شده که در پايتخت الجزاير ورزشگاه ده هزار نفري البيضاوي در اختيار جمعيت ها، احزاب و شهروندان علاقمند به اعلام همبستگي با مسئله فلسطين خواهد بود .
هدف از اين اقدام، فراهم کردن امکان اعلام ديدگاه ها و مواضع مردم الجزاير در خصوص مسئله فلسطين است با اين حال برپايي راهپيمايي در خيابان هاي پايتخت ممنوع خواهد بود .
ترامپ ششم دسامبر با وجود مخالفت‌هاي گسترده منطقه‌اي و جهاني اعلام کرد، واشنگتن به طور رسمي قدس را پايتخت رژيم اسرائيل مي شناسد و سفارت خود را به اين شهر منتقل مي کند.
اين تصميم ترامپ، موجي از اعتراض ها را در سراسر جهان به ويژه کشورهاي اسلامي وعربي در پي داشته است.
دانشجويان مصري نيز با برگزاري تظاهرات‌ در دانشگاه‌هاي مختلف اين کشور با حمل پرچم‌هاي فلسطين و سر دادن شعارهايي در محکوميت تصميم ترامپ عليه قدس، حمايت خود را از اين شهر اشغال شده و ملت فلسطين اعلام کردند.
«احمد الطيب» شيخ الازهر هم در گفتگوي تلفني با اسماعيل هنيه رئيس دفتر سياسي جنبش حماس بر حمايت از انتفاضه مردم فلسطين براي برپايي دولت مستقل به پايتختي قدس شريف تاکيد کرد.
نشست اضطراري روساي پارلمان هاي کشورهاي عربي درباره قدس
روساي پارلمان هاي کشورهاي عربي پيرامون تصميم اخير رئيس جمهور آمريکا درباره قدس نشست اضطراري در «رباط» پايتخت مغرب برگزار خواهند کرد.
پارلمان مغرب روز سه شنبه در بيانيه اي اعلام کرد اين نشست اضطراري بنا به درخواست «حبيب المالکي» رئيس مجلس نمايندگان مغرب ( پارلمان )‌ و رئيس اتحاديه پارلمان عربي روز پنجشنبه در رباط برگزار مي شود.
تصميم «دونالد ترامپ» رييس جمهوري امريکا براي اعلام بيت المقدس به عنوان پايتخت اسرائيل و انتقال سفارت امريکا از تل آويو به قدس، خشم جهاني را بر انگيخت.
از پايتخت هاي اسلامي تا پايتخت هاي اروپايي و از سازمان همکاري اسلامي تا سازمان ملل متحد و رهبر کاتوليک هاي جهان، همگي اين تصميم ترامپ را محکوم کردند.113/110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۸۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور در دیدار با احمد وحیدی وزیر کشور با بیان اینکه امروز شعار مقام معظم رهبری موضوع صنایع‌دستی را بیش از همه دربردارد، گفت: صنایع‌دستی اقتصادی کاملا وابسته به مردم است و می‌تواند شعار سال و فرامین رهبری را به طور خاص پوشش دهد.

او با تاکید بر اینکه حمایت از این حوزه خصوصا در زمینه صادرات مهم است، گفت: اگر در مباحث متعدد از حمایت‌های مالی و معنوی بتوانیم حمایت دولت و سایر دستگاه‌ها را داشته باشیم، می‌توانیم به تحقق شعار سال کمک کنیم.

معاون صنایع‌دستی کشور با بیان اینکه بازارچه‌های صنایع‌دستی و تکمیل زنجیره ارزش جزو مباحث مهم است، گفت: تکمیل زنجیره ارزش را حمایت کنید تا بتوانیم با ارتقای جایگاه صنایع‌دستی جهش تولید را با مشارکت مردم رقم بزنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر
  • نتانیاهو یکی از بدترین قاتلان تاریخ است/ رسانه‌های غربی منافق‌اند
  • سید حسن خمینی به نخست وزیر بورکینافاسو: طرح مسئله فلسطین از زبان شما به عنوان یک کشور مستقل و تاثیرگذار در آفریقا می تواند خیلی کمک کند
  • ادامه اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ بازداشت گسترده در کارولینای شمالی
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • تداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا
  • حمایت از فلسطین در پایتخت اسپانیا + فیلم
  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید