Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-04@22:41:05 GMT

آخوندی: با تمام طرح‌های انتقال آب مخالفیم

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۸۸۹۰

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عباس آخوندی  با بیان "از منظر آمایش سرزمین و طرح‌های‌کالبدی موضوع  "تغییرات اقلیمی و تاثیری آن  بر توسعه"  شورایعالی شهرسازی و معماری در دست بررسی است اظهار کرد: نامه‌ای در رابطه با بحث تغییرات اقلیمی و تاثیری آن بر توسعه به روسای  قوای سه‌گانه ارسال کرده‌ایم که در آن آمایش سرزمین و طرح‌های کالبدی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی، تغییرات اقلیمی و تاثیر آن بر توسعه موردتوجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که در این نامه دو پیشنهاد را مورد توجه قرار داده‌ایم، تصریح کرد: یکی این‌که در تهیه طرح‌های توسعه، ظرفیت و توان‌ تاب‌آوری مناطق را موردتوجه قرار دهیم و از بارگذاری‌های تولیدی، جمعیتی و خدماتی بیش از توان طبیعی مناطق آسیب پذیر جلوگیری کنیم و در زمان تهیه طرح‌های توسعه ای که مستلزم انتقال وسیع آب از یک حوزه آب‌ریز به حوزه آب‌ریز دیگر است باید همه جوانب موردتوجه قرار گیرد و تا حد مطلوب از اینگونه اقدامات که می‌تواند پیامدهای جبران‌ناپذیر زیست‌محیطی را به دنبال داشته باشد ممانعت به عمل آید.

وی خطاب به وزارت نیرو اعلام کرد: وزارت راه و شهرسازی و مشخصا شورایعالی شهرسازی و معماری ایران با همه طرح‌های انتقال آب که هزینه‌بر است و آنهایی که واقعا از جهت آمایش سرزمین تاثیرات گسترده‌ای در جابجایی جمعیت دارد و خلاف ظرفیت‌های طبیعی مناطق مختلف کشوربوده ، مخالفت خواهد کرد. وزارت نیرو می‌تواند تمامی طرح‌هایی را که در رابطه با توسعه شهری را  در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران مطرح کند.

وی گفت: دبیرخانه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران مکلف است نسبت به تدوین برنامه‌های عملیاتی کاهش مصرف آب و انرژی در حوزه‌های شهرسازی و ساختمان در 4 ماه اقدام کرده و نتیجه را جهت تصویب به شورای‌عالی و نهایی تصویب در هیات وزیران ارائه کند. وزارت نیرو موظف است طرح‌های در دست بررسی و اقدام را ظرف 3 ماه آینده در شورایعالی ارائه کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که طرح‌های انتقال آب در چارچوب مصوبه‌های شورایعالی آب، مستلزم داشتن مصوبه شورای‌عالی معماری و شهرسازی است، اظهار کرد: متاسفانه با فرض انتقال آب و برق ظرفیت طبیعی در آمایش سرزمین در ایران مفهوم خود را از دست داده است. در حال حاضر وقتی بررسی می‌کنیم می‌بینیم که طرح‌های بزرگ انتقال آب عموما هزینه‌بر و ناکارآمد است و باید برای آن راهکاری اندیشید.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۸۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کامل وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احمد وحیدی درباره­ ­برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در تهران برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، از­ آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در وزارت کشور خبر داد.

وزیر کشور با بیان اینکه­ در ۸ حوزه انتخابیه که دو نماینده یا بیشتر باید انتخاب شوند، انتخابات را تمام الکترونیکی برگزار می‌کنیم، افزود:­­بزرگ‌ترین حوزه در تهران است که باید ۱۶ نماینده انتخاب شوند.

وی افزود: شعب اخذ رای و سامانه‌های اخذ رأی مشخص شده است.

آقای وحیدی­ ­درباره کوتاه شدن زمان شمارش آراء­ در انتخابات تمام الکترونیکی، گفت: در اخذ رأی الکترونیکی آمار در همان جا داده می‌شود. در دور اول که در ۴ حوزه انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار شد، ساعت یک یا دو نیمه­ شب آرای آن حوزه‌ها جمع بندی و مشخص شد.

وزیر کشور­­خاطرنشان کرد: آموزش رای دادن الکترونیکی قرار است به مردم­ از طریق صدا و سیما و به صورت حضوری در مراکز جمعیت به مردم­ داده شود که در روز‌های آینده شدت بیشتری می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • انتشار نخستین فراخوان شناسایی سازندگان حرفه‌ای ساختمان در اصفهان
  • بسته تشویقی شهرسازانه ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان
  • آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی
  • آمادگی کامل وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک
  • ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • چالش‌های آوج در مسیر توسعه
  • استفاده از «گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند