Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@20:15:27 GMT

واردات بی‌رویه کالای قاچاق توسط چهارشرکت در زنجان

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۹۴۷۳

واردات بی‌رویه کالای قاچاق توسط چهارشرکت در زنجان

زنجان- مدیر کل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: چهار شرکت در استان زنجان به علت واردات بی رویه کالای قاچاق به پرداخت جزای نقدی محکوم شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ممیزی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران در محل اداره  کل تعزیزات حکومتی استان زنجان با بیان اینکه تعزیرات حکومتی استان زنجان نظارت و بازرسی لازم از واحدهای تولیدی بزرگ و کوچک را دارد، افزود: بر اساس بازرسی از چهار شرکت بزرگ واردات و صادرات که درزمینه واردات و صادرات فعالیت می‌کردند مشخص شد که این شرکت‌ها هیچ‌گونه  عوارض گمرکی برای واردات  به گمرک پرداخت نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: فعالیت عمده این شرکت‌ها، واردات گسترده پروفیل، انواع یراق‌آلات، درب و پنجره و مصنوعات چوبی بوده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: با تشکیل پرونده در شعب اداره کل تعزیرات حکومتی استان زنجان مشخص شد که واردات بی‌رویه کالای قاچاق توسط این شرکت ها در استان زنجان بیش از ۲ هزار تن بوده و پس از انجام تحقیقات لازم و مشخص شدن تخلف ، این چهار شرکت به پرداخت ۶۷۴ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

ممیزی ابراز کرد: این اداره کل با اکیپ های ویژه و به صورت سر زده از همه واحدهای صنفی استان و واحدهای تولیدی بازرسی لازم را انجام خواهد داد. 

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: تعزیرات حکومتی استان زنجان با هر گونه گران فروشی، کم فروشی، صادر نکردن فاکتور برخورد می کند و شهروندان زنجانی هم به محض مشاهده هر گونه تخلف با سازمان تعزیرات تماس حاصل کنند. 

ممیزی افزود: وظیفه ذاتی تعزیرات حکومتی رسیدگی به تخلفات اقتصادی در جامعه است و رسیدگی به تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه و رعایت نکردن قوانین نظام صنفی و اجحافی که از سوی برخی صنوف در حق مصرف‌کنندگان انجام می‌شود از وظایف این اداره است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان زنجان خاطر نشان کرد: پدیده قاچاق اقتصاد کالا کشور را بیمار کرده و با گسترش آن، بخش تولید و اشتغال کشور صدمه دیده و باعث تعطیلی واحدهای تولیدی و افزایش بیکاری در کشور می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۹۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: شعبه اول بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی تایباد به پرونده قاچاق انواع لوازم یدکی خودرو  به ارزش ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون  ریال رسیدگی کرد.

سید مرتضی مدنی افزود: شعبه با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده متهم را به پرداخت پنج میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

وی گفت: با گزارش گمرک پیرامون کشف محموله قاچاق، پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

دیگر خبرها

  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • جریمه ۵ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در یاسوج
  • آجیل فروش متخلف در زنجان جریمه شد
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • جریمه قاچاقچی پوشاک در شیراز
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • قاچاقچی سوخت ۸۸۸ میلیون تومان جریمه شد
  • محکومیت ۸۸۸ میلیون تومانی متهم قاچاق سوخت در بیرجند
  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟
  • محکومیت ۴ میلیاردریالی قاچاقچی سیگار در زنجان