Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-01@21:44:11 GMT

بهره‌برداری از خط تولید انبوه هایما اس5

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۳۱۶۶۴

بهره‌برداری از خط تولید انبوه هایما اس5

خط تولید انبوه هایما اس 5 در سایت ایران‌خودرو خراسان با حضور مدیران ارشد گروه صنعتی ایران‌خودرو و شرکت ‌هایما به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از روابط عمومی ایران‌خودرو، بیژن زاهدی‌فر مدیرعامل ایران‌خودرو خراسان گفت: چشم‌انداز نیاز محصولات Suv در کشور تا سال ۱۴۰۰ حداقل ۲۶۰هزار دستگاه در سال خواهد بود که طبق اهداف استراتژیک گروه صنعتی ایران‌خودرو، دست‌کم ۲۵درصد از این محصولات در ایران‌خودرو خراسان تولید خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: در استراتژی ۵ساله سایت ایران‌خودرو خراسان که تاکنون سه سال از آن سپری‌شده، معرفی و تولید یک محصول جدید در دستور کار بوده که تاکنون محصولات هایما۲۰۰۰، هایما۱۸۰۰توربو، سوزوکی فیس لیفت و هم‌اکنون هایما اس۵ به سبد محصولات این شرکت اضافه‌شده است.

مدیرعامل ایران‌خودرو خراسان افزود: نصب و راه‌اندازی خطوط بدنه اس۵ در مدت‌زمان ده روز و تولید نخستین سری این خودروها از نتایج توانمندی و تخصص مهندسان ایران‌خودرو‌ خراسان است.

تغییر ذائقه مصرف‌کننده ایرانی

مصطفی خان کرمی، معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو نیز اظهارکرد: شرکت‌هایما یکی از مهم‌ترین شرکای تجاری ایران‌خودرو در عرضه مستقیم محصولات جدید است. همکاری ایران‌خودرو و‌ هایما از سال ۱۳۹۳ آغازشده و در این زمان کوتاه دو طرف در ارائه محصول باکیفیت و متناسب با نیازهای مصرف‌کنندگان ایرانی حداکثر تلاش خود را انجام داده‌اند.

وی افزود: رشد اقتصادی ایران در سال‌های اخیر منجر به تغییر ذائقه مصرف‌کننده ایرانی و افزایش تمایل به خرید خودروهای SUV در کشور شده است.

معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو ادامه داد: مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهد میزان تقاضای خودروهای CUV و SUV در ۹سال گذشته رشد ۵ برابری را تجربه کرده و این روند در ۷ماه سپری‌شده از سال جاری، با رشد چشمگیری مواجه شده است. پیام آشکار این تغییر، لزوم تدوین و برنامه‌ریزی شرکت ایران‌خودرو در راستای افزایش تولید این محصولات است و در این راستا خودرو هایما اس۵ پس از تولید هایما اس۷ در ایران به تولید انبوه رسید.

خان کرمی افزود: با توجه به تجربه موفق خودروهای اس۷ و اس۵ در بازار ایران، شرکت‌های ایران‌خودرو‌ و هایما برای ارائه محصولات باکیفیت و‌ جدید به مصرف‌کنندگان ایرانی همکاری خود را توسعه خواهند داد.

نقطه عطف همکاری‌های هایما و ایران‌خودرو

ویلیام دانگ،مدیرعامل شرکت بین‌المللی خودرو هایما نیز در این مراسم تأکید کرد: امروز شاهد آغاز تولید انبوه دومین خودروی تولیدی با همکاری ایران‌خودرو‌ و‌ هایما هستیم.

ایما تاکنون توانسته با ده‌ها کشور همکاری کرده و محصولات خود را به خاورمیانه، شمال آفریقا، آسیای جنوب شرقی، آمریکای مرکزی و جنوبی صادر کند.

وی ادامه داد: هایما اس۵ یک خودرو SUV دارای شتاب بالا، موتور قوی و عملکرد پایدار است. این محصول ستاره محصولات شرکت ‌هایما است که با خودروهای ژاپنی و کره‌ای برابری می‌کند.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی خودرو هایما اظهار داشت: مراسم آغاز تولید انبوه این خودرو در ایران، نقطه عطف همکاری‌های هایما و ایران‌خودرو است و در آینده‌هایما به حضور قدرتمند خود در ایران ادامه خواهد داد و همکاری با شریک فوق‌العاده خود یعنی ایران‌خودرو، مطالعه در خصوص تقاضای مشتریان ایرانی و عرضه مدل‌های جدید در بازار ایران را دنبال خواهد کرد.

وی افزود: این شرکت سرمایه‌گذاری خود را برای بهبود خدمات و افزایش رضایت مشتریان و شناخت بیشتر مشتریان از برند و محصولات هایما و درنهایت دستیابی به هدف رهبری بازار در بخش SUV در بازار ایران افزایش خواهد داد.

همکاری ‌هایما با شرکت‌های جهانی

چن گائوچائو معاون مدیرعامل شرکت خودروسازی هایما گفت: هایما دارای تجربه ۳۰ساله در تولید خودرو است و ۱۵سال سابقه همکاری با شرکت مزدا، زیربنای مدیریتی و فنی مستحکمی برای این شرکت فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: هایما در چین به لحاظ طراحی خودروهای سبک، کارایی بالا و اطمینان، جزو رهبران بازار است و هایما اس۵ نتیجه فرآیند همکاری ‌هایما و شرکت طراحی LDA ایتالیاست که توسط هایما در طول سه سال تولیدشده است.

معاون مدیرعامل شرکت خودروسازی هایما گفت: فرآیند تولید این محصول با همکاری نزدیک‌بین هایما و شرکت‌های بوش، پانچ، اتولیو و دیگر شرکت‌های برتر جهانی صورت گرفته است.

وی افزود:هایما اس۵ پس از انجام چند میلیون متر تست دوام، ده‌ها هزار تست ارتعاش، صدها هزار کیلومتر تست انطباق در جاده‌های کوهستانی و‌ بیابانی و تست‌های متعدد در چین ثابت کرده است که یک خودرو SUV باقابلیت اطمینان و پایداری بالاست.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۱۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار محصول ایران خودرو گران شد

افرایش قیمت کارخانه‌ای محصولات تولیدی خودروسازان در حالی ادامه دارد که مدیران صمت همچنان ترجیح می‌دهند، سکوت کنند.

به گزارش اقتصاد نیوز، ایران خودرو طی اطلاعیه از افزایش قیمت چهار عضو خانواده هایما خبر داد.

آبی‌های جاده مخصوص در اطلاعیه خود دلیل این افزایش قیمت را بالا رفتن تعداد گواهی اسقاط‌های مورد استفاده برای شماره گذاری محصولاتی که با برند هایما تولید می‌کنند، عنوان کردند.

آن طور که مدیران ایران خودرو گفتند پیش از این می‌توانستند با یک گواهی اسقاط چهار دستگاه انواع هایما را پلاک کنند.

اما با توجه با اجرای ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو بعد از نهایی شدن این ماده قانونی برای شماره گذاری هر دستگاه هایما به ۱.۵ گواهی اسقاط احتیاج است، بنابراین قیمت محصولات این برند چینی در کارخانه با افزایش روبرو شده است.

براساس اعلام ایران خودرو قیمت ۱.۵ گواهی اسقاط برای این خودروساز حدود ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تمام می‌شود. این در حالیست که قیمت یک گواهی اسقاط ۳۵ میلیون تومان است.

خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص پیش از این می‌توانستند با پرداخت ۳۵ میلیون تومان برای چهار محصول مونتاژی خود پلاک بگیرند، به عبارت دیگر هزینه شماره گذاری هر محصول مونتاژی حول و حوش ۹ میلیون تومان بود، اما همان طور که اشاره شد در حال حاضر هزینه اسقاط به ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر دستگاه افزایش یافته است.

ایران خودرویی‌ها در اولین گام قیمت هایما S۸ را برای اردیبهشت امسال اعلام کردند.

آبی‌های جاده مخصوص پیش از این هر دستگاه هایما S۸ را نزدیک به یک میلیارد و ۲۲۶ میلیون تومان فاکتور می‌کردند، اما با توجه به رشد هزینه گواهی اسقاط قیمت اعلام شده برای این محصول مونتاژی چینی در اردیبهشت ۱۴۰۳ به حدود یک میلیارد و ۲۷۸ میلیون تومان رسیده است.

خانواده هایما بعد از افزایش قیمت دو عضو خانواده پژو پارس و افزایش جزئی وانت آریسان ۲ دوگانه سوز، سومین افزایش قیمت محصولات ایران خودرو در سال جاری محسوب می‌شود. دیگر خودروساز بزرگ کشور یعنی سایپا نیز قیمت پراید ۱۵۱ (وانت پراید) خود را افزایش داده است، اما همچنان شاهد هستیم که سیاست گذار خودرویی درباره افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو سکوت کرده است.

مشخص نیست روزه سکوت مدیران صمت تا چه زمانی ادامه دارد، اما شرکت‌های خودروساز با توجه به افزایش هزینه‌های خود در خطوط تولید و همچنین هزینه مرتبط با شماره گذاری و سایر هزینه‌های تحمیلی چاره‌ای ندارند تا قیمت کارخانه‌ای محصولات خود را افزایش دهند.

شفاف نکردن مساله رشد قیمت خودرو در مبدا از سوی وزارت صمت سبب می‌شود تا متقاضیان روبروی خودروسازان قرار گیرند. اتفاقی که در ارتباط با افزایش قیمت پژو پارس افتاد و بیش از پیش به اعتبار خودروسازان در مقابل افکار عمومی ضربه زد.

البته این پایان ماجرا نیست و شیوه افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان، بدون شفاف سازی مدیران صمت، تبعات منفی برای بازار خودرو به همراه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی نفت و گاز آغاجاری تکمیل می‌شود
  • چهار محصول ایران خودرو گران شد
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما / ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما/ ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • بازدید رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بازدید رییسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024