Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-02@03:05:27 GMT

آنزیم ضد پیری کشف شد!

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۳۲۱۹۹

آنزیم ضد پیری کشف شد!

خبرگزاری میزان- محققان دریافتند مهار یک آنزیم که در همه پستانداران رایج است، پتانسیل ضد پیری دارد و می‌تواند طول عمر را افزایش دهد. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، دانشمندان با مهار یک آنزیم در بدن مگس‌ها و کرم‌ها توانستند طول عمر آن‌ها را افزایش دهند. این آنزیم در انواع پستانداران از جمله انسان‌ها نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محققان یک هدف جدید را در تلاش برای گسترش طول عمر پستانداران کشف کرده‌اند. مهار یک آنزیم رایج در همه پستانداران از جمله انسان، طول عمر مگس‌ها و کرم‌ها را افزایش می‌دهد و این نشان می‌دهد که این مکانیسم می‌تواند نوید دهنده درمان‌های ضد پیری جدید باشد.

"Pol lll" آنزیمی است که برای رشد سلول‌ها ضروری است و تقریبا در تمام سلول‌ها در میان تمام پستانداران وجود دارد.

محققان کالج دانشگاهی لندن، دانشگاه کنت و دانشگاه خرونینگن پس از آنکه داروی مهارکننده ایمنی تحت عنوان "راپامایسین" شناخته شده برای مهار Pol lll، طول عمر چندین مدل حیوانی از جمله موش‌ها را افزایش داد، شروع به بررسی نقش این آنزیم در پیری کردند.

Pol lll با استفاده از تکنیک‌های مختلف ژنتیکی در چندین اندامگان مختلف مگس‌ها و کرم‌ها مهار شد. این اهداف به این دلیل انتخاب شده‌اند که نزدیک نیستند، اما با وجود این، زمانی که فعالیت Pol III در اندامگان بالغ شدیدا کاهش یافت، افزایش طول عمر حدود ۱۰ درصد به طور متوسط در آزمایشات مشاهده شد.

"دنی فیلر" اولین نویسنده این مطالعه می‌گوید: ما یک نقش اساسی برای Pol III در مگس بالغ و کرم‌ها کشف کرده‌ایم؛ فعالیت آن منعکس کننده عملکرد سلول‌های بنیادی، سلامت روده و بقای حیوانات است.

وی افزود: وقتی که ما فعالیت آن را مهار می‌کنیم، می‌توانیم همه این‌ها را بهبود ببخشیم. از آنجایی که Pol III ساختار و عملکرد مشابهی را در بین گونه‌های مختلف دارد، ما نقش آن را در پستانداران و انسان‌ها بررسی می‌کنیم، زیرا ممکن است به درمان‌های مهم منجر شود.

گام بعدی برای تحقیق این است که به طور کامل درک کنیم که چگونه مهار Pol III طول عمر حیوانات را افزایش می‌دهد.

محققان خاطرنشان می‌کنند که این مکانیسم یک هدف امیدوار کننده برای درمان‌های ضد پیری در آینده است.

دکتر "جنیفر تولت" از دانشگاه کنت می‌گوید: شگفت انگیز است که ما می‌توانیم یک تنظیم ژنتیکی داشته باشیم و بر سلامت روده و افزایش طول عمر تاثیر مثبت داشته باشیم. درک بیشتر مولکول‌های زمینه‌ای در اینجا وعده راه‌های جدید برای درمان‌های ضد پیری را می‌دهد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/   خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۲۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد

اردشیر هوشیار در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شامگاه سه شنبه خودروی پرایدی که در جایگاه سوخت سی ان جی حانبازان اقدام به سوختگیری می کرد دچار آتش سوزی شده و به دلیل شدت حریق در آتش سوخت.

رییس شرکت پخش فراورده های نفتی شهرستان آستارا با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است، افزود: بر اثر آتش سوزی جایگاه جانبازان در حال حاضر امکان سوخت گیری در این جایگاه وجود ندارد و مسوولان جایگاه در تلاش هستند تا سوخت گیری در این جایگاه به روال عادی بازگردد.

کد خبر 6093653

دیگر خبرها

  • کشف تکنیکی جدید برای تغییر گروه خونی اهدایی
  • پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید
  • شاه کلید مهار تورم
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • پیری زودرس و سرطان؛ سیگار همه چیز را نابود می‌کند
  • باکتری روده گروه‌های خونی را حذف می‌کند/ تولید خون اهدایی جهانی
  • کدام مکمل‌ها روند پیری را کُند می‌کند؟
  • مهار تمساح با دستان خالی!
  • درمان گیاهی ریزش مو
  • تاکتیک ژوزه مورینیو برای مهار لیونل مسی را در الکلاسیکوها