Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-08@15:00:30 GMT

سلامت با تغذیه و کیفیت آن گره خورده است

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۳۳۳۷۰

سلامت با تغذیه و کیفیت آن گره خورده است

رئیس سازمان غذا و دارو در اولین همایش بین المللی فرآورده‌های حلال گفت: در اکثر کشورهای دنیا مسلمانان زندگی می‌کنند و بحث دسترسی به فرآورده حلال برای مسلمانان اهمیت دارد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، غلامرضا اصغری در مراسم افتتاحیه اولین همایش بین‌المللی فرآورده‌های حلال، گفت: بحث سلامت با تغذیه و کیفیت آن گره خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهمیت کیفیت مواد غذایی، توجه به حلال بودن مواد خوراکی و آشامیدنی را بیشتر می‌کند. این موضوع می‌تواند به تامین سلامت جسمی و روحی و معنوی نیز کمک کند.معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: در اکثر کشورهای دنیا مسلمانان زندگی می‌کنند و بحث دسترسی به فرآورده حلال برای مسلمانان اهمیت دارد. این توجه به مواد غذایی حلال، نیاز همه مسلمانان است. همکاران ما نیز در سراسر کشور وظیفه نظارت بر کیفیت فرآورده‌های غذایی را بر عهده دارند و به این موضوع توجه می‌کنند.

وی با بیان این‌که سلامت روحی و معنوی و حلال بودن مواد غذایی مصرفی به اعتقادات ما باز می‌گردد، افزود: در کشورهای اسلامی دغدغه حلال بودن مواد غذایی وجود دارد. همکاری بین علما و دانشمندان و کارشناسان غذا و دارو می‌تواند کمک کند که تجربیات در این زمینه منتقل شود.

اصغری در پایان گفت: فرآورده حلال به جز بحث حلیت، به پاک بودن آن هم باز می‌گردد؛ مواد غذایی حلال باید طوری باشد که از طریق شرعی به دست آمده باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۳۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این مواد غذایی قند پنهان دارند

این مواد غذایی قند پنهان دارند

دیگر خبرها

  • بررسی ۷۹۰ پرونده در کمیسیون صلاحیت ساخت و ورود دارو
  • چه موادی علائم بیماری آسم را تشدید می‌کنند؟
  • سیستم ایمنی بدن خود را با این ماده غذایی تقویت کنید
  • نقش تغذیه مناسب را در کنترل آسم جدی بگیرید
  • لزوم پایش سلامت و کیفیت روغن خوراکی از مبدأ ورودی روغن خام
  • پایش کیفیت روغن خوراکی از مزرعه تا سفره
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • این مواد غذایی قند پنهان دارند
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • تولید برچسب هوشمند برای پایش سلامت مواد غذایی دریایی