Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: ونزوئلا در راستای طرح ریشه کنی فساد که به دستگیری ده‌ها مدیر نفتی منجر شده است، تحقیقات کیفری درباره وزیر نفت سابق این کشور را آغاز خواهد کرد.

به گزارش خرداد از ایسنا، نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا و رافائل رامیرز، وزیر نفت سابق این کشور مدت‌ها در حزب سوسیالیست حاکم رقیب بودند.

به گفته منابع داخلی، تنش‌ها میان این دو سیاستمدار پس از اینکه رامیرز مقالاتی نوشته و از مدیریت اقتصاد و صنعت نفت ونزوئلا انتقاد کرده بود، در هفته‌های اخیر تشدید شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مادورو که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، بدنبال تحکیم قدرت خود است، ماه گذشته رامیرز را از سمت نماینده ونزوئلا در سازمان ملل متحد در نیویورک برکنار کرد.

رامیرز که وزیر نفت سابق و مدیر شرکت نفت دولتی PDVSA بود، هفته گذشته آمریکا را به مقصد نامعلومی ترک کرد.

دادستان کل ونزوئلا روز سه شنبه رامیرز را به دست داشتن در دلالی فروش نفت به همراه دیه‌گو سالازار که ماه گذشته در کاراکاس دستگیر شد، متهم کرد.

رامیرز منکر دست داشتن در فساد شده است و اخیرا به رویترز گفته بود اگر تحقیقات فساد وی را هدف بگیرد، دولت ونزوئلا یکی از بدترین اقدامات سیاسی خود را انجام داده است.

منتقدان مخالف دولت ونزوئلا می‌گویند دستگیری‌های اخیر با هدف پاکسازی مخالفان انجام می‌گیرد و مادورو زمانی که مصلحت اقتضا می‌کرد، چشم خود را به روی فساد بسته بود.

کنگره ونزوئلا سال گذشته اعلام کرد ۱۱ میلیارد دلار در فاصله سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ که رامیرز ریاست شرکت PDVSA را برعهده داشت، در این شرکت مفقود شده است.

بر اساس گزارش رویترز، مادورو ماه گذشته یک سرلشکر را که تجربه‌ای در صنعت نفت نداشت، برای ریاست شرکت PDVSA انتخاب کرد و نگرانی‌هایی را نسبت به افزایش سوءمدیریت برانگیخت.

برچسب ها: ریشه کنی ، فساد ، ونزوئلا ، مدیر نفتی

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۴۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳ سارق با ۷ فقره سرقت در یزد


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، با اجرای طرح شناسایی و دستگیری سارقان توسط ماموران کلانتری ۱۵ آزادگان ۷ فقره سرقت را طی هفته گذشته کشف و در این راستا ۳ نفر را دستگیر کردند.
 
مأموران کلانتری ۱۵ آزادگان در راستای اجرایی کردن طرح مبارزه با سرقت در سطح شهرستان یزد در هفته گذشته موفق شدند ۳ سارق با ۷ فقره سرقت دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کنند.

دیگر خبرها

  • مادورو: سرکوب جوانان دانشجو در آمریکا را محکوم می‌کنیم
  • دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • دستگیری ۳ سارق با ۷ فقره سرقت در یزد
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد