Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@18:14:03 GMT

کشورهای اسلامی سفرای آمریکا را اخراج کنند

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۳۶۳۱۹

کشورهای اسلامی سفرای آمریکا را اخراج کنند

یک نماینده عرب پارلمان اسرائیل از رهبران کشورهای اسلامی خواست تا در واکنش به تصمیم اخیر ترامپ در قبال قدس اشغالی، سفرای آمریکا را اخراج کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، اعضای سازمان همکاری اسلامی امروز چهارشنبه نشست فوق العاده‌ای را در شهر استانبول برگزار کردند تا درباره اقدامات لازم برای مقابله با تصمیم اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، بحث و تبادل نظر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طلال ابو عرار نماینده پارلمان اسرائیل در سخنانی تاکید کرد: ما می دانیم که سازمان همکاری اسلامی این تصمیم را رد خواهد کرد. ولی محکوم کردن و رد تصمیم اتخاذ شده از سوی آمریکا، به تنهایی بی معنا خواهد بود.

وی افزود: رهبران عربی و اسلامی باید با اخراج سفرای آمریکا، بر واشنگتن فشار بیاورند تا این تصمیم را لغو کنند.

ابو عرار اظهار داشت: بیت المقدس پایتخت کشور فلسطینی باقی خواهد ماند. هیچ جایگاهی برای سفارت آمریکا در بیت المقدس وجود ندارد.

وی ضمن هشدار نسبت به تبعات منفی تصمیم ترامپ بر بی ثباتی خاورمیانه، گفت: چنین تلاش هایی از سوی آمریکا کل منطقه خاورمیانه را به آتش خواهد کشید و موجب روی دادن اتفاقاتی خواهد شد که هیچ کسی از آن اتفاقات خرسند نمی شود.

وی در پاسخ به سئوالی درباره واکنش کشورهای عربی نسبت به تصمیم ترامپ، این واکنش ها را ضعیف و بی معنا توصیف کرده است.

این نماینده پارلمان اسرائیل گفت: ما به جهان عرب اعتماد نداریم چرا که واکنش ضعیف و بی معنایی به تصمیم ترامپ نشان داده است.

تصمیم ترامپ با مخالفت های گسترده در جهان عرب و کشورهای اسلامی روبرو شده و متحدان غربی واشنگتن نیز مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کرده اند. متحدان آمریکا بر این باورند که تصمیم ترامپ به ضرر تلاش های مربوط به روند سازش خواهد بود و در نهایت منجر به تشدید خشونت ها در منطقه می شود.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,90,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۶۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش یک استاد دانشگاه تهران به ادعای وزیر: اخراجم سیاسی بود

محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم و تحقیقات روز گذشته گفت: «تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند.»

درهمین‌باره یکی از استادان اخراج شده دانشگاه تهران به سخنان وزیر علوم واکنش نشان دادو در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «آماده مناظره با وزیر علوم هستم. اخراج من و بسیاری از استادان دانشگاه سیاسی است. زلفی‌گل وزیر علوم به ایسنا گفته: «جوسازی ایجاد شده درباره #اخراج_استادان صحت ندارد». شرط مناظره ما با وزیر محترم راست‌گویی باشد نه تهمت و دروغ مثل آنچه رئیس دانشگاه تهران در مناظره گفت.»

دیگر خبرها

  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • واکنش یک استاد دانشگاه تهران به ادعای وزیر: اخراجم سیاسی بود
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • واکنش به کشتار در غزه؛ حقیقت جنبش‌های دانشجویی در آمریکا
  • واکنش موسویان به تجمع علیه خودش در دانشگاه امریکایی
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • عکس| واکنش توییتری پویانفر به اعتراضات دانشگاهیان آمریکا علیه اسرائیل