Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان اصفهان از آغاز طرح زمستانه ایمنی و امنیت راههای این استان توسط پلیس خبرداد و گفت: در این طرح 9 هزار و 500 نفر نیروی پلیس بطور مستقیم و غیر مستقیم ایمنی و تامین امنیت راهها و جاده های استان اصفهان را برعهده دارند.

به گزارش ایرنا، مرکز اطلاع رسانی معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان روز چهارشنبه به نقل از سردار' مهدی معصوم بیگی' اضافه کرد: در این طرح همچنین از تجهیزات هوشمند ثبت تخلفات رانندگی بطور گسترده تری استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی این طرح نماد همدلی و انسجام بین دستگاه ها است و هر سال شاهد یک همکاری و هم افزایی بین دستگاه ها و نهادهای خدمت رسان هستیم.
فرمانده انتظامی استان اصفهان از همکاری و مشارکت دستگاه های امدادی و خدماتی از جمله اورژانس، هلال احمر، سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای، شهرداری ها، امدادخودرو و سازمان های آب و برق و گاز برای اجرای طرح یاد تقدیر کرد.
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار راهوران محله در کاهش تصادفات رانندگی خاطر نشان کرد: در این طرح از ظرفیت راهوران محله نیز استفاده خواهد شد.
فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه 9 محور و گردنه برفگیر استان بطور ویژه زیر نظر نیروهای پلیس راه و راهور است، تصریح کرد: در صورت نیاز از واحدهای گشت انتظامی نیز برای اجرای هرچه بهتر این طرح استفاده خواهد شد.
سردار معصوم بیگی همچنین از فعالیت 950 دوربین ثبت تخلفات در جاده ها و معابر شهری استان خبر داد و تصریح کرد: نیروهای پلیس ضمن ارائه خدمات حداکثری و اجرای قانون باید با گشاده رویی و رأفت و مهربانی با مردم رفتار کنند.
وی با بیان اینکه در کنار تلاش ها و زحماتی که توسط دستگاه ها صورت می گیرد رعایت اصول رانندگی توسط رانندگان اولین و مهمترین مولفه در پیشگیری از حوادث است، افزود: به رغم کاهش هفت درصدی کاهش تصادفات جاده ای استان اصفهان در هشت ماهه امسال 450 نفر براثر تصادف و سوانح رانندگی در جاده های استان جان خود را از دست دادند و چهار هزار نفر نیز مصدوم و مجروح شدند.
فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان ، آمار جان باختگان در حوادث جاده ای استان طی هشت ماه امسال را نگران کننده دانست و از رانندگان خواست قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را بیشتر رعایت کنند.
سردار معصوم بیگی با بیان اینکه 65 درصد حوادث رانندگی در بزرگراه های اصلی رخ داده و 45 درصد این حوادث نیز ناشی از عدم توجه به جلو توسط رانندگان بوده است، گفت: دستگاه های خدماتی و امدادی وظیفه خود را بخوبی انجام می دهند و اکنون نوبت رانندگان است که در هنگام رانندگی دقت و احتیاط بیشتری کنند.
وی ادامه داد: معتقدم اگر رانندگان شرط احتیاط را جدی بگیرند و مراقبت های خود را بیشتر کنند می توانیم رقم جان باختگان حوادث رانندگی در استان را به حداقل برسانیم و به عنوان اولین استانی باشیم که این رکورد را ثبت و برای دیگر استان های کشور الگو شویم .
وی رعایت سرعت مطمئنه از سوی رانندگان را بسیار جدی و تاثیرگذار برشمرد و اظهار داشت: رانندگان باید بدانند که بین سرعت مطمئنه و سرعت مجاز تفاوت وجود دارد.
فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: تعریف عملیاتی سرعت مطمئنه این است که راننده مطمئن باشد در هر گونه شرایط آب و هوایی می تواند بر وسیله نقلیه خود مسلط باشد به طوری که اگر دید کافی نبود، جاده لغزنده و گردنه برف گیر بود این سرعت مطمئنه است که باید در دستور کار باشد نه سرعت مجاز، زیرا سرعت مجاز برای زمانی است که شرایط کاملاً عادی باشد.
همچنین رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان از پوشش 9 محور برف گیر جاده ای توسط 150 تیم از این پلیس در طرح زمستانه ناجا خبر داد.
سرهنگ' حسین پورقیصری' گفت: به دلیل قرار گرفتن استان اصفهان در مرکزیت کشور همه روزه شاهد عبور وسایل نقلیه بسیاری از جاده های این استان هستیم که اجرای طرح زمستانه راهور ناجا می تواند در پیشگیری و کاهش تلفات جاده ای استان تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی افزود: در طرح زمستانه سال گذشته با همکاری و مساعدت همه دستگاه ها و ارگان ها شاهد کاهش چشمگیر در تلفات جاده ای و حوادث رانندگی بودیم.
این مقام مسئول عنوان داشت: در همین راستا امسال نیز پلیس راه استان در کنار سایر دستگاه های امدادی و خدماتی با 150 تیم و 500 نفر نیروی عملیاتی 9 محور و گردنه برف گیر استان را تحت پوشش قرار می دهد.
رئیس پلیس راه استان گفت: طرح زمستانه از امروز تا 20 اسفند ماه در تمامی جاده های استان به ویژه محورها و گردنه های برف گیر اجرا می شود.
سرهنگ پور قیصری با بیان اینکه رانندگان در صورت بروز هرگونه حادثه و مشکلی در جاده ها امیدشان به نیروهای حاضر در طرح زمستانه است افزود: شماره تلفن 110 مرکز فوریت های پلیس به طور شبانه روز آماده پاسخگویی به مردم است.
وی افزود: با همکاری، همراهی و همدلی همه سازمان ها و دستگاه ها آماده ایم که مسافران از جاده های استان به سلامتی و ایمنی عبور کنند و شاهد هیچ گونه حادثه ناگواری برای هموطنان نباشیم.
استان اصفهان دارای 11 هزار و 500 کیلومتر راه است که بلحاظ موقعیت خاص آن در مرکز و بعنوان چهارراه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.
استان اصفهان دارای دو هزار و 791 کیلومتر راه همسنگ و 29 کیلومتر آزادراه است.
ت / 6020 / 2093 ** خبرنگار: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۶۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در محورهای مواصلاتی استان سمنان/ جاده‌ها لغزنده است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ موسی بزرگی صبح سه شنبه در پایش محورهای مواصلاتی سمنان ضمن بیان اینکه در اکثر جاده‌ها شاهد وقوع بارش باران هستیم، ابراز داشت: با توجه به هشدارهای نارنجی هواشناسی از رانندگان تقاضا داریم احتیاط کنند.

وی ضمن بیان اینکه هنگام بارش باران در محورهای مواصلاتی امکان لغزندگی خودرو وجود دارد، افزود: وجود سرعت زیاد، عدم رعایت فاصله طولی مناسب و ترمز ناگهانی در چنین شرایطی کنترل خودرو را سخت و غیر ممکن می‌کند.

رئیس پلیس راه استان سمنان بابیان اینکه رانندگی در چنین شرایط نامساعد جوی توصیه نمی‌شود، ابراز داشت: در صورت الزام به سفر رانندگان باید از سلامت ترمز، برف پاک کن و چراغ‌های مه شکن اطمینان حاصل کنند.

بزرگی در ادامه اضافه کرد: در برخی محورهای کوهستانی شاهد مه گرفتگی نیز هستیم که باید رانندگان در این جاده‌ها با توجه به عدم دید کافی احتیاط بیشتری به خرج داده و از هر گونه رفتار مخاطره‌آمیز پرهیز کنند.

کد خبر 6098921

دیگر خبرها

  • اعتراف ۳۰ سارق به ۶۱ فقره سرقت در اصفهان
  • قوانین جدید صدور گواهینامه رانندگی برای سال ۱۴۰۳
  • آغاز به کار نخستین مدرسه ترافیک کشور در کرمانشاه با ابتکار پلیس
  • آغاز ترافیک صبحگاهی در بزرگراه های پایتخت
  • بارش باران در محورهای مواصلاتی استان سمنان/ جاده‌ها لغزنده است
  • پلیس راه: خطر ریزش سنگ در جاده چالوس
  • خطر ریزش سنگ در جاده چالوس
  • احتمال ریزش سنگ در جاده کرج چالوس
  • هشدار هواشناسی به رانندگان: جاده‌ های ۱۱ استان بارانی است
  • ۸ کشته در تصادف رانندگی جاده‌های فارس