Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش در پیشرفت و توسعه کشور گفت: انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در همه دستگاه های اجرایی استان ضرورتی حیاتی است و شورای پژوهش در همه ادارات باید راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا رحیمی روز چهارشنبه در کارگروه پژوهش و فن آوری استان که در استانداری برگزار شد، میزان اعتبار یک درصدی دستگاه های اجرایی برای طرح های پژوهشی را بسیار ناچیز دانست و افزود: این اعتبار باید به 2 درصد برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در همه زمینه های صنعتی، کشاورزی، اجتماعی و فرهنگی پتانسیل عظیمی برای تحقیق و پژوهش داریم، گفت: نگاه و ذهینت مدیران دولتی و بخش خصوصی در راستای ایجاد شغل و پیشرفت باید به سمت تحقیق و پژوهش سوق داده شود.
او با اشاره به اینکه استانداری از پژوهش های عملیاتی علمی حمایت می کند از مدیران دستگاه های اجرایی خواست از پژوهشگران توانمند دانشگاهی و مراکز علمی استان برای انجام کارهای پژوهشی استفاده کنند.
وی در ادامه از دانشگاه ها و مراکز علمی استان که ردیف اعتباری مناسبی برای کارهای پژوهشی دارند، خواست که بیش از پیش با دستگاه اجرایی در زمینه های انجام طرح های مورد نیاز استان هم افزایی داشته باشند.
رحیمی با بیان اینکه شغل با تحقیق و پژوهش و کارهای علمی ایجاد می شود، گفت: اگر بخواهیم شغل ایجاد کنیم راهی جز انجام کارهای پژوهشی و فناورانه نداریم و باید به تحقیق و پژوهش بسیار بیشتر از اینها اهمیت داده شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، داشتن ایده های قوی عملیاتی برای دستگاه های اجرایی را ضروری دانست و گفت: متاسفانه ادارات ما در این زمینه عملکرد ضعیفی دارند.
رحیمی همچنین خواستار سوق دادن بنگاه های اقتصادی، اتحادیه ها و اصناف استان به سمت کارهای پژوهشی با استفاده از منابع مالی که دارند شد و گفت: اگر می خواهیم پژوهش در استان منجر به تحول اساسی شود باید همه بخش ها به ویژه مراکز اقتصادی را پای کار بیاوریم و با مشارکت و هم افزایی آنها گام بلندی در جهت توسعه استان برداریم.
وی با اشاره به وقوع زلزله اخیر افزود: در نظر داریم هفته پژوهش سال جاری با نگاه و موضوع زلزله در اسفند ماه در استان برگزار کنیم.
در کارگروه پژوهش و فن آوری استان کرمانشاه 60 طرح از سوی دستگاه اجرایی استان کرمانشاه ارائه و بررسی شد.
رحیمی در پایان خاطرنشان کرد: باید ظرف یک ماه آینده تمام کارهای مربوط به تصویب و تائید این طرح های پژوهشی استان انجام شود و برنامه های فراخوان با دقت و در موقع مقرر صورت بگیرد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت در غرب ایران واقع شده و یکی از استان های کم برخوردار کشور است.
3209/8066 خبرنگار:عباداله آذرگون** انتشاردهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۶۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف شورای ششم، مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای ششم اصفهان بر یک‌سری پروژه‌های سخت‌افزاری تاکید و تلاش بر اولویت‌بندی آن‌ها دارد، همچنین اعضای آن به‌عنوان نماینده مردم شهر به‌دنبال مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان هستند.

مصطفی نباتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان در این دوره پیگیر موضوعاتی همچون مسائل زیست‌محیطی، حوزه آب و آلودگی هوا یا فرونشست برای برطرف‌کردن مشکلات شهروندان در شهر بوده است.

وی افزود: در حال حاضر شورای اسلامی شهر اصفهان بر یک سری پروژه‌های سخت‌افزاری تاکید و تلاش بر اولویت‌بندی آن‌ها دارد، همچنین اعضای آن به‌عنوان نماینده مردم شهر به‌دنبال مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اقدامات شورا در ابعاد و مؤلفه‌های حکمروایی شهری تصریح کرد: شورای اسلامی شهر در این زمینه تاکنون اقدامات خوبی انجام داده و در آینده به‌دنبال تکمیل آن است.

نباتی‌نژاد ادامه داد: در مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر در بُعد شفافیت و پاسخگویی، حکمروایی مشارکت مبنا ورود پیدا کردیم و پیگیر پروژه‌هایی همچون رصدخانه شهری هستیم.

وی با اشاره به تصویب طرح ساب در مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این طرح همان سامانه اطلاع‌رسانی پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر است، همچنین طرح شهربان، شهراندیش و شهریار مورد تصویب قرار گرفت که اجزای تکمیل‌کننده حکمروایی مشارکت مبنا است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر پیگیر طرح حکمروایی داده مبنا و بحث ارتقای بهره‌وری در سطح شهر هستیم و امیدواریم در این مسیر به یک نقطه مطلوب دست پیدا کنیم.

کد خبر 748378

دیگر خبرها

  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • هدف شورای ششم، مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا