Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان قروه گفت: 104 طرح اشتغالزا پس از تائید در کارگروه شهرستان جهت تائید نهایی و دریافت تسهیلات به مرکز استان ارسال شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، قروه یکی از شهرستان‌های با ظرفیت بالا در بخش معدن است که برندسازی اقلام صادراتی این شهرستان یک نیاز جدی است؛ بجز معادن طلا و پوکه و مرمر، معادن کریستال و چینی نیز در این شهرستان وجود دارد، اما به دلایل مختلف هم اکنون تعدادی از این معادن غیرفعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

شهرستان قروه با بهره‌گیری از زمین‌های حاصلخیز یکی از قطب‌های کشاورزی غرب کشور است و به عنوان بزرگترین تولیدکننده پوکه معدنی به شمار می‌رود که نبود برند برای این محصول و نیز سایر اقلام صادراتی قروه یک معضل جدی در امر توسعه صادرات این شهرستان است.

 

 

در نشستی که چند روز پیش با هدف بررسی طرح اشتغال فراگیر و اعتبارات طرح توسعه روستا با حضور مسئولین دستگاههای اجرایی و روسای بانکهای عامل شهرستان قروه برگزار شد، کورش شعبانی  دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان با ارائه گزارشی از نحوه عملکرد دستگاههای اجرایی در خصوص جذب تسهیلات اشتغالزایی، گفت: 221 طرح اشتغالزا در کمیته های تخصصی اشتغال شهرستان تصویب شده که از این تعداد 104 طرح با مبلغ 937 میلیارد ریال جهت تایید نهایی به کارگروه تخصصی اشتغال استان ارسال گردید است .

 

  رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری قروه همچنین ضمن تشریح دستورالعمل و شیوه نامه طرح اشتغال روستایی، افزود: مبلغ یک و نیم میلیارد دلار به این حوزه تخصیص یافته است که توسط دستگاههای اجرایی مرتبط، اجرایی می‌گردد .

 

 

مرادی معاون اقتصادی فرمانداری قروه نیز در این نشست از اشتغال به عنوان مهمترین دغدغه دولت و مردم نام برد و اظهار داشت: دستگاههای اجرایی و بانک های عامل باید در خصوص جذب تسهیلات اشتغالزایی اختصاص یافته به شهرستان در راستای رونق اشتغال نهایت همکاری و تعامل را داشته باشند .

 

به گزارش کُردتودی ارائه این 104 طرح اشتغالزایی به کارگروه تخصصی اشتغال استان در حالی انجام می گیر که سایت سراب خبر یکی از سایت‌های محلی شهرستان قروه در سال 94 عنوان کرده بود که بیش از 80 درصد کارخانه های قروه تعطیل هستند؛ اکنون نیز که دو سال از این زمان می‌گذرد هنوز سنوشت این واحدهای تعطیل شده مشخص نیست!

 

 

مدیر کارخانه نساجی شهرستان قروه در گفت‌و گو با سراب خبر گفته بود: در حال حاضر به دلیل نبود سرمایه‌گذاری، بیش از 80 درصد از کارخانجات این شهرستان تعطیل هستند و عملا تنها نام شهرک صنعتی در این شهر وجود دارد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۱۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تسریع در روند اجرای پروژه‌های مجتمع فولاد بافق

دهقان فرماندار بافق گفت: ۱۰۷ پروژه در ادامه تکمیل زنجیره فولاد، در مجتمع فولاد بافق در حال اجرا است. 

او افزود: با اجرای این پروژه‌ها، مجتمع فولاد بافق بی نظیرترین مجموعه فولادی در سطح کشور، خواهد شد. 

دهقان بیان کرد: این مجتمع تاکنون برای بیش از هزار نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کرده است. 

او خاطرنشان کرد: با اجرای این ۱۰۷ پروژه این اشتغالزایی به بیش از شش هزار نفر خواهد رسید. 


عظمتی مدیر بهره برداری کارخانه نورد مجتمع فولاد بافق گفت: ظرفیت این کارخانه ۵۵۰ هزار تن در میلگرد از سایز هشت تا ۴۰ و ۵۰۰ هزار کلاف‌های صنعتی و ساختمانی از سایز ۵/۵ تا سایز ۲۰ به صورت ساده و آج دار است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • ثبت ۳ هزار و ۵۰۰ قهرمان پیشنهادی از سوی مخاطبان در کردستان
  • لزوم تسریع در روند اجرای پروژه‌های مجتمع فولاد بافق
  • مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • لزوم تسریع در روند اجرای طرح‌های مجتمع فولاد بافق