Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@20:16:11 GMT

داوری جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۳۶۶۲۲

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ابراهیم حیدری، معاون دفتر مطالعات فرهنگی و کتاب‌خوانی و دبیر اجرایی دومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی با اعلام این مطلب به ستاد اطلاع‌ر‌سانی رویداد‌های ترویج کتابخوانی گفت: پس از انجام فرایند اجرایی جام باشگاه‌ها، همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی، مراسم اختتامیه این جام در ۱۰۰ شهر و روستا برگزار و از برگزیدگان به‌صورت جداگانه تقدیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از هر شهر یا روستا، ۳ تا ۵ اثر در بخش‌های رقابتی جام باشگاه‌ها به دبیرخانه مرکزی معرفی شدند. در حال حاضر نیز در حال داوری آثار رسیده به دبیرخانه جام باشگاه‌ها هستیم.
وی درباره چرایی داوری و برگزاری مراسم داوری جداگانه در شهر‌ها و روستا‌های شرکت‌کننده در جام گفت: به دلیل لزوم ایجاد فضای شورانگیز کتاب‌خوانی در شهر‌ها و روستا‌های شرکت‌کننده و همچنین راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی با حضور بچه‌ها و با هدف انگیزش شور و وجد فرهنگی در سراسر کشور، داوری ۵ هزار باشگاه با بیش از ۶۰ هزار نفر عضو، به‌طور جداگانه برگزار شد. این داوری‌ها شهربه شهر و روستا به روستا انجام شد و استانی نبود. گزارش‌های دریافتی از مراسم اختتامیه ۱۰۰ شهر و روستا هم نشان می‌دهد که علاوه‌بر لایه‌های مختلف جامعه، مسئولان شهری و روستایی نیز با این رویداد بزرگ فرهنگی همراهی و از آن استقبال کرده‌اند.
حیدری افزود: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که آثار رسیده به دبیرخانه جام باشگاه‌ها، هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی نسبت به سال گذشته رشد یافته و جام باشگاه‌ها توانسته است به‎عنوان یک رویداد فرهنگی، رقابت موثری را در میان آحاد جامعه، به‌ویژه خانواده‌ها ایجاد کند.
وی گفت: مراسم اختتامیه دومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی، ۲۱ دی ماه با حضور مسئولان وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و برگزیدگان و مربیان جام باشگاه‌ها در تهران برگزار خواهد شد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۶۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»

کتاب «جرئت و حقیقت» به قلم محمد‌علی جابری و به همت نشر معارف  به چاپ رسید. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، کتاب جرئت و حقیقت عضو جدید خانواده  برنا (کتاب های نوجوان نشر معارف) وارد بازار نشر شد.  این کتاب در قالب داستانی نگاشته شده  و موضوع کتاب در مورد معرفی بهشت حول یکی از شخصیت های کتاب است.

این کتاب یک رمان داستانی است برای علاقمندان به ادبیات. کتاب جرئت و حقیقت سرگذشت پسر یتیمی را روایت می‌کند که بر اثر دوستی، دچار انحراف در مسائل اخلاقی می‌شود. در ادامه راه و روش نجات و سرانجام این نوجوان است که حیرت مخاطب را برانگیخته می‌کند.

جذابیت کتاب در این است که با  شنیدن داستان و هم‌ذات‌پنداری با قهرمان آن برای هر مخاطبی، از کودکان تا بزرگسالان، دلکش می‌شود. از سوی دیگر در این کتاب  یکی از مشکلات رایج و مبتلا به در جوانان که ارتباط و دوستی  با جنس مخالف در جامعه است مطرح شده و روش توجیه نوجوانان با شیوه ای درست و قانع سازی نوجوانان با مفاهیم دینی  انجام شده است دلیل انتخاب  نام کتاب جرئت و حقیقت اشاره به یکی از رویدادهای داستان زندگی آرمان است که بعد از آن بازی سیر تحول او آغاز می‌شود.

نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟

در برشی از کتاب می‌خوانیم:

هلال ماه هم در یک گوشۀ آسمان ایستاده‌ است و ما را نگاه می‌کند. انگار دارد برایمان حرف می‌زند «تا همین هیجده‌نوزده‌سالگی‌تون، من بیش از دویست بار دور زمین گشته‌م. کار من همینه. دور زمین بگردم، از خورشید نور بگیرم و زمین‌و براتون روشن کنم. تو هر ثانیه، با کلی از آدما برای همیشه خداحافظی می‌کنم.» ماه همین‌جور که زیر پایش را می‌پاید و برایمان حرف می‌زند، از حرکتش هم غافل نیست. می‌داند همه‌چیز را رکود و درجا زدن خراب می‌کند. با زبانِ بی‌زبانی می‌گوید «خدا به‌خاطر شما آدما، یه کارایی گردن من، خورشید و بقیه گذاشته. ما هم با جون‌ودل داریم انجامش می‌دیم. شما هم مراقب باشید نمک خدا رو می‌خورید، یه‌وقت نمکدونش‌و نشکونید.»

چاپ اول این کتاب به همت نشر معارف در اسفند  1402 به قیمت 110000 تومان به شمارگان1000 جلد روانه بازار  شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۱۳ مخترع برگزیده در جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • شمه‌ای از بی‌کفایتی پهلوی
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»