Web Analytics Made Easy - Statcounter


هزاران یهودی با برگزاری راهپیمایی های اعتراض آمیز خواستار بازنگری رئیس جمهوری آمریکا در تصمیمات خود مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی و اعلام این شهر به عنوان پایتخت اسرائیل شدند.

سرویس جهان مشرق – تصمیم «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا به انتقال سفارت کشور متبوعش از شهر «تل آویو» به قدس اشغالی و اعلام این شهر به عنوان مرکز و پایتخت رژیم صهیونیستی است، تنها با اعتراض  و مخالفت های مسلمانان و بخشی از میسیحیان و آزادگان جهان مواجه نشده، بلکه مخالفت هایی را بین جامعه یهودیان به راه اندخته و آنها رو در روی یکدیگر قرار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا خبرگزاری های مختلف جهان از شب چهارشنبه گذشته که ترامپ تصمیم خود را اعلام کرد، اخبار و تصاویر و فیلم های مختلف و متعددی را از اعتراض این گروه از یهودیان منتشر کرده اند.

هم اکنون حدود یک هفته از اعلام تصمیم ترامپ می گذرد و طی این ۷ روز که سراسر منطقه و جهان اسلام را اعتراضات و مخالفت های مردمی در قبال این اقدام فرا گرفته است، این گروه از یهودیان نیز اعتراضات مستمر و متوالی خود را در نقاط مختلف جهان و همچنین در شهرهای مختلف سرزمین های اشغالی دنبال کرده اند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

اغلب این معارضان و مخالفان عضو جنبش یهودی موسوم به «ناتوری کارتا» هستند. این جنبش اگرچه از دهه 30 قرن گذشته میلادی توسط شماری از یهودیان مجاری و لیتوانیایی که به فلسطین مهاجرت کرده بودند، تاسیس شد،‌ اما فعالیت گسترده آن از اواخر دهه چهل و اوایل دهه پنجاه میلادی قرن گذشته هم زمان با اعلام تاسیس رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی شروع شد، چون رهبران این جنبش خیلی زود دریافتند،‌ جنبش صهیونیستم و رژیم غاصب نشات گرفته از آن، سرابی بیش نبوده و تمام وعده های رهبران این جنبش دروغ محض است.

اعضای جنبش ناتوری کارتا، جنبش صهیونیسم و رهبران این جنبش را  یهودی نمی داند، بلکه معتقدند، جنبش صهیونیسم و رهبران و اعضای این آن، استثمارگرانی هستند که «یهودیت» و «یهودیان» را در راستای اهداف ‌اشان به خدمت گرفته‌ اند.

جنبش ناتوری کارتا بر این باور است که یک یهودی واقعی اجازه غصب اراضی دیگران از جمله خاک فلسطینیان را ندارد و این یکی از مهمترین اصول و باورهای اعتقادی ناتوری کارتاهاست.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

ناتوری کارتا در لغت از دو واژه آرامی «ناتوری» و «کارتا» تشکیل شده است. «ناتوری» Neturei به معنای نگهبانان و «کارتا» به معنای معبد یا شهر است، لذا ناتوری کارتا معنای «نگهبانان شهر» را می دهد.

جنبش ناتوری کارتا از مخالفان سرسخت جنبش صهیونیسم و تاسیس رژیم صهیونیستی به دست این جنبش است. به باور آنها تاسیس دولتی یهودی و گرد آوردن یهودیان پراکنده در چهار گوشه جهان در این سرزمین پشت کردن و نادیده گرفتن آشکار خواست و اراده الهی است که مشیت اش بر آوارگی و جدایی قوم یهود از سرزمین اشان (دیاسپورا) قرار گرفته است.

اعضای این جنبش خود را نگهبانان شهر می نامند که در اینجا منظور از شهر، شهر بیت المقدس است و به گفته آنان،‌ به دنبال حفظ حریم قدسی و معنوی این شهر و سرزمین فلسطین هستند.

همان گونه که گفته شد، پس از اعلام تصمیم ترامپ، اعضای این جنبش در نقاط مختلف جهان اعتراض های گسترده ای را در مخالفت با این تصمیم ترامپ و در حمایت از ملت فلسطین آغاز کرده اند.

در این راستا، روزنامه «هاآرتص» چاپ سرزمین های اشغالی گزارش داد،‌ در روزهای گذشته بیش از 100 استاد یهودی از سراسر آمریکای شمالی با امضای بیانیه ‌ای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی ترامپ و نیز صدور فرمان انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت المقدس را محکوم کردند.

این اساتید یهودی در این بیانیه اعتراضی از دولت آمریکا خواستار اقدام سریع برای حل تنش ایجاد شده در پی این اقدام ترامپ شده اند و به سیاست های تبعیض آمیز رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان اعتراض کرده اند.

true برچسب ها : اسرائیل تفاوت یهودیت و صهیونیسم تنفر از صهیونیست خاخام صهیونیست خاخام یهودی رژیم صهیونیستی سید حسن نصرالله و یهودیان یهودیان true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۰۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده دستگیر شدند

در جریان جنبش دانشجویی فلسطین در سراسر آمریکا که از هفته گذشته آغاز شده است، نیروهای امنیتی این کشور صدها نفر را دستگیر کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که بیش از 600 نفر در جریان اعتراض‌های حمایت از فلسطین در دست کم 15 دانشگاه سراسر آمریکا دستگیر شدند.

طبق تصویری که تارنمای اکسیوس از نقاط برگزاری اعتراض‌های دانشجویی حمایت از فلسطین منتشر کرده، این جنبش بیشتر از ساحل شرقی آمریکا متمرکز است.

همزمان با حضور دانشجویان معترض به سیاست‌های آمریکا در حمایت از جنایات اسرائیل در حوالی دانشگاه نورث‌ایسترن در بوستون، نیروهای سرکوبگر پلیس به تجمع آنها یورش بردند.

درحالیکه دانشجویان دستان خود را به دست یکدیگر حلقه زده بودند، پلیس حضور سنگینی را در صحنه اعتراض‌ها داشت و در نهایت بیش از 100 نفر از دانشجویان معترض را دستگیر کرد.

دو روز گذشته نیز بیش از 100 نفر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در شهر لس آنجلس ایالت کالیفرنیا بازداشت شدند.

ریشه حمایت دانشجویان آمریکایی از غزهخیزش دانشگاه‌های آمریکا؛ حرف حساب دانشجویان چیست؟چرا خیزش دانشجویی آمریکا صهیونیست‌ها را به وحشت انداخت؟5 نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا"سرکوب دختران دانشجو در آمریکا" یک رسوایی است

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • کنعانی: صدای خرد شدن استخوان‌های صهیونیسم به گوش می‌رسد
  • وجدان بیدار در جامعه بیمار
  • تاثیرات سلوکیان بر خاورمیانه: از تاثیر بر هنر و فلسفه تا مواجهه با شورش یهودیان
  • (ویدئو) اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده دستگیر شدند
  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو
  • جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
  • فعال مطرح یهودی: ما به یک مهاجرت دسته جمعی از «صهیونیسم» نیاز داریم
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • (ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ